Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 061)
I přes některé žánrové schematismy (videokazeta se Zlem, opuštěná chata, rámcový závěr celého příběhu...) výborný horor s podmanivou atmosférou a také důkaz toho, že i remake se může Američanům dosti povést (což je ovšem výjimka potvrzující pravidlo). Výborné scény s archetypálním přesahem (kůň na trajektu, studna...), děsivost vystavěná ne na krvavých efektech či bizarnostech týkajících se mučení a perverzit či sadismu, ale spíše na principu diváckého očekávání něčeho děsivého... Hodně podmanivé, hodně působivé, hodně symbolické... ()
Největší sranda je, že nejvíc mě děsily ty jakoby vymáčený oči a tvář hlavní hrdinky (a to nemluvím o té mrtvole vyleznuvší ze studny). Tohle nepovažuji za horor, tím míň dobrej. Spíš jen trapnej a pokoušející se vypadat jako kůl, ale moc se to tomu nedaří. Tu hvězdičku za přesměrování remakeovýho zaměření na asijský země a pryč z Francie si však zaslouží. ()
Kvalitní horor, u kterého se budete fakt bát. A když po zhlédnutí zazvoní telefon, budete přemýšlet jestli ho vůbec zvednete. Nejlepší mysteriózní film. Samara je postava, která je ve filmu Kruh. Je to dívka menší postavy, má dlouhé asi černé vlasy, děsivé oči, bílou košili a je velmi nebezpečná. Její nevlastní matka jí zabila tak, že jí utopila ve studni. Existuje kazeta na, kterou se člověk podívá a pak mu někdo zavolá a řekne mu, že za 7 dní zemře. A vážně za 7 dní zemřel. Ale je to jen ve filmu, tedy doufám. Samara svým obětím zošklivuje obličeje. A vylézá z televize. Jestli se chcete fakt bát, tak neváhejte a pusťte si Kruh hned, ale nejlepší je si ho pustit pěkně o půlnoci sám doma, jestli to uděláte budete se bát jít vůbec ven. ( Hodnocení: 10/10 ) ()
Je to mierne nadpriemerný horor, ktorý je remakom kultového originálu. Má dosť dobrý príbeh o novinárke, ktorá sa po smrti svojej vzdialenej príbuznej dozvie, že údajne existuje zvláštna videokazeta, po ktorej pozretí dostane divák telefonát, že za sedem dní zomrie a keďže v poslednej dobe došlo k niekoľkým podobným úmrtiam, rozhodne sa to objasniť. Kazetu nájde a skutočne dostane telefonát, ale okrem bývalého priateľa si ju nanešťastie čoskoro pozrie aj jej syn a tak musí urobiť všetko preto, aby zistila pravdu a skúsila ich smrti zabrániť. Spracovanie je na tom pomerne dobre, síce ma to nedokázalo úplne vtiahnuť a tiež ma mrzí, že sa tu nenájde žiadna výnimočná scéna, na ktorú by sa dalo skutočne spomínať, ale nemám s tým ani väčší problém. Hlavne, že dej je dostatočne zaujímavý, teda hlavne tá kriminálna línia, na ktorej to celé stojí, nenašiel som tu žiadne slabé miesto a tak sa na to pozerá celkom dobre od začiatku až do konca. Ale aj tak sa samozrejme neubránim silnému pocitu zbytočnosti, je to len remake, ktorý nepriniesol prakticky nič svoje, prekopíroval to, čo fungovalo pred tým, tie pridané scény sú len obyčajný štandard, ktorý nemá moc čím zaujať a samozrejme tu už ani nie je to čaro, v americkom prevedení to už jednoducho nefunguje tak, ako by malo. Po hororovej stránke som skôr sklamaný, atmosféra tu síce je, ale prišla mi veľmi slabá, o napätí sa tu tiež moc hovoriť nedá a aj tých samotných hororových scén je tu veľmi málo, prakticky len jedna plnohodnotná a aj tá skončí skôr, než by mala. Herecké obsadenie je na tom dobre, Naomi Watts v hlavnej úlohe, k tomu Martin Henderson ako jej priateľ, pričom ma prekvapilo, že ma vlastne bavil ešte viac, než hlavná hrdinka, zaujímavá postava chlapca a ešte niekoľko slušných vedľajších postáv. Čo sa týka réžie a technickej stránky, má to slušnú vizuálnu stránku a oceňujem aj to seriózne prevedenie, ale tým to vlastne aj končí, po hororovej stránke tu nie je o čo stáť. Pôvodný film ma síce tiež nenadchol, ale bol to aspoň originálny film, ktorý mal to špecifické čaro, takže toto je vlastne skôr zbytočnosť. A pritom tento remake mal ešte jednu veľkú výhodu, videl som ho v čase, keď som ani netušil, že existuje aj nejaký originál. Ale aj tak nemám dôvod byť kritický, pozerať sa na to dá, taká štandardná oddychovka, ktorá neurazí a ani nenadchne. 59% ()
Kruh je ten nejzvláštnější horor jaký jsem kdy viděl, nemůže za to samotný film, ale spíše jeho předzvěst, která se šířila mnohem rychleji než on. Před tím než jsem jej sám zhlédl, nebyl pro mě děj žádným tajemstvím. Vlastně mohu konstatovat, že jsem jej znal skoro nazpaměť. Věděl jsem jaký záběr bude následovat a dokonce jsem i čekal jak tak asi může vypadat. Kruh totiž žil v mých představách, kde byl mnohem strašidelnější než na filmovém plátně, to ovšem neznamená, že není hrůzný. Kruh je slavnějším remakem skvělého japonského filmu Ring, který byl natočen podle temné knihy, která u nás byla uvedena pod názvem Kruh. Z toho že se jedná o remake japonské klasiky je pro nás nejdůležitější to, co můžeme od snímku samotného čekat. Narozdíl od běžné americké produkce se jedná o film, ve kterém pečlivě budovaná atmosféra vítězí nad lekacími scénami. Hlavní zdroj strachu je totiž až do konce schován a tvůrci nám jej pomalu představují v malých náznacích, jejichž nejdůležitější funkcí je hlavně to, aby nebylo uvolňováno napětí, ale naopak gradovalo a děj se díky tomu posunul o kousek dál. Režisér Verbinski nám ukazuje, že horor pro něj rozhodně není cizím žánrem, i když je pravda, že u většiny záběrů se inspiroval hlavně původním snímkem. U takového žánru jako je horor je důležitý i kvalitní scénář, o ten se v případě Kruhu postaral Ehren Kruger, jeho nejdůležitějším posláním bylo předělat scénář Ringu do podoby, která by byla lehce stravitelná pro většinové americké publikum. To znamená osekat z původního scénáře všechny složitosti a hlavně veškeré souvislosti s asijským kontinentem. A povedlo se. Kruh je neuvěřitelně děsivý, hlavně pro diváky se slabší vůlí a diváky, kteří na horory nejsou zvyklí. Jeho nejsilnější stránkou je režie, tentokrát jsem se na vlastní oči a uši přesvědčil, že Verbinskému se podařilo natočit film, který perfektně funguje i bez zvuku. Kvůli špatným kodekům jsem totiž Kruh se zvukem přehrát opravdu nedokázal a byl jsem tak odkázán na jeho ''němou'' verzi. To však nijak nepotápělo jeho skvělou atmosféru, měl jsem strach, ale zároveň jsem byl i dost napjatý. Přes velké překážky, které mi nachystal zejména můj neustále se vypínající počítač, se mi podařilo tento klenot mezi horory dokoukat až do konce a musím se přiznat, že jsem měl strach a to dokonce celý týden po skončení filmu... Tu hroznou bytost, která napáchala všechno to zlo, jsem totiž každou noc vídal vedle svého televizoru... Proč tedy nakonec dávám ''jen'' čtyři hvězdičky? Herecké obsazení za to rozhodně nemůže, tomu až na pár maličkých výjimek opravdu nemám co vytknout – není sice nijak výrazné, ale neselhává -, horší je to ovšem se scénářem, který je v některých úsecích značně děravý a hlavně na konci - spolu s režií - zcela selhává. Po tom jakou atmosféru se tvůrcům podařilo během celého filmu navodit si mohli dovolit mnohem temnější a hrůznější finále, než mírně strašidelnou podívanou, při které se docela možná i pousmějete. Ano, film nenabízí příliš momentů, u kterých byste se mohli usmát, snad jen tu v kanceláři, kdy hlavní hrdinka konstatuje, že nemá padáka a závěr, který by mohl zničit děsivost snímku... Ale jak říkám, poprvé jsem se bál... () (méně) (více)
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (56)
- Dlouho před premiérou filmu byla kazeta s nahrávkou vypuštěna jako komerční, stále je i k sehnání. (david15)
- Na pohřbu, když je Aidan (David Dorfman) v pokoji Katie (Amber Tamblyn), se zavřené dvěře mezi záběry opakovaně otevřou. (Terva)
- Celosvětová premiéra proběhla 2. října 2002 na filmovém festivalu Hollywood v Los Angeles. (Varan)
Reklama