Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (1 061)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Řada skvělých scén, slušně záhadná atmosféra a zručná režie, která si místy vážně hezky pohrává s ohranými klišé hororových filmů (během úvodu hned několikrát, třeba se dveřmi od lednice). Bohužel to v jedné chvíli tak trochu logicky zadrhlo a mně se do hlavy dostalo několik otázek týkajících se kletby a jejího zrušení (takže SPOILER): Proč měla Rachel halucinace po celou dobu, když se jí kletba vlastně už netýkala a zemřít měl jen Noah (a později Aidan)? Je v tom nějaké pravidlo ve stylu "Sice neumřeš, ale halucinace mít budeš, dokud neumře ten druhý"? Nebo je to prostě díra ve scénáři? Byl bych ochotný přistoupit na vysvětlení, že Racheliny halucinace byly jen vzpomínky na to, co viděla na videu, ale tomu by zase nohy podkoplo finále ve studni... No, nevím. ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Pro hodnocení horrorů asi nejsem ten pravý ořechový, protože jsem se mockrát přesvědčil, že to co děsí mě, nechává všechny ostatní chladnými a naopak. Tak jako se já snažím systematicky vidět všechny komedie, moje matka je zase posedlá horrory, thrillery, kriminálkami a jinými odnožemi hrůzy. Když jsem jí před lety pustil Záhadu Blair Witch, předem jsem ji varoval, že je to možná nejděsivější film, jaký kdy viděla. Když se dodívala, zívla a řekla: "Tak se ztratili v lese. No a co?" :-) Tak tohle do smrti nepochopím. No a s Kruhem to bylo podobně. První polovina, kde je k vidění obsah videokazety, scéna s mouchou a drnčící telefon, v němž skřehotavý hlásek zašeptá "Zbývá sedm dní", mě děsila strašně. Zrychlený puls, oči navrch hlavy atd. No a pak už to začalo být slabší, protože hrdinka se na vše snaží přijít racionální dedukcí, to nejasné temné "cosi" je čím dál víc konkrétní a hmatatelné a to je podle mě chyba. Jakmile vím, čeho se mám bát, všechen strach mě přejde. To je asi důvod, proč pokaždé usnu u Vetřelce. Ale když jsem Kruh promítl máti, bylo to přesně naopak: během první, nejasné poloviny filmu poklimbávala, ale když se začaly vyjasňovat věci kolem studny, hleděla na to s vytřeštěnými zraky. Tak nevím. 70% ()

Reklama

Dudek 

všechny recenze uživatele

Kruh je ten nejzvláštnější horor jaký jsem kdy viděl, nemůže za to samotný film, ale spíše jeho předzvěst, která se šířila mnohem rychleji než on. Před tím než jsem jej sám zhlédl, nebyl pro mě děj žádným tajemstvím. Vlastně mohu konstatovat, že jsem jej znal skoro nazpaměť. Věděl jsem jaký záběr bude následovat a dokonce jsem i čekal jak tak asi může vypadat. Kruh totiž žil v mých představách, kde byl mnohem strašidelnější než na filmovém plátně, to ovšem neznamená, že není hrůzný. Kruh je slavnějším remakem skvělého japonského filmu Ring, který byl natočen podle temné knihy, která u nás byla uvedena pod názvem Kruh. Z toho že se jedná o remake japonské klasiky je pro nás nejdůležitější to, co můžeme od snímku samotného čekat. Narozdíl od běžné americké produkce se jedná o film, ve kterém pečlivě budovaná atmosféra vítězí nad lekacími scénami. Hlavní zdroj strachu je totiž až do konce schován a tvůrci nám jej pomalu představují v malých náznacích, jejichž nejdůležitější funkcí je hlavně to, aby nebylo uvolňováno napětí, ale naopak gradovalo a děj se díky tomu posunul o kousek dál. Režisér Verbinski nám ukazuje, že horor pro něj rozhodně není cizím žánrem, i když je pravda, že u většiny záběrů se inspiroval hlavně původním snímkem. U takového žánru jako je horor je důležitý i kvalitní scénář, o ten se v případě Kruhu postaral Ehren Kruger, jeho nejdůležitějším posláním bylo předělat scénář Ringu do podoby, která by byla lehce stravitelná pro většinové americké publikum. To znamená osekat z původního scénáře všechny složitosti a hlavně veškeré souvislosti s asijským kontinentem. A povedlo se. Kruh je neuvěřitelně děsivý, hlavně pro diváky se slabší vůlí a diváky, kteří na horory nejsou zvyklí. Jeho nejsilnější stránkou je režie, tentokrát jsem se na vlastní oči a uši přesvědčil, že Verbinskému se podařilo natočit film, který perfektně funguje i bez zvuku. Kvůli špatným kodekům jsem totiž Kruh se zvukem přehrát opravdu nedokázal a byl jsem tak odkázán na jeho ''němou'' verzi. To však nijak nepotápělo jeho skvělou atmosféru, měl jsem strach, ale zároveň jsem byl i dost napjatý. Přes velké překážky, které mi nachystal zejména můj neustále se vypínající počítač, se mi podařilo tento klenot mezi horory dokoukat až do konce a musím se přiznat, že jsem měl strach a to dokonce celý týden po skončení filmu... Tu hroznou bytost, která napáchala všechno to zlo, jsem totiž každou noc vídal vedle svého televizoru... Proč tedy nakonec dávám ''jen'' čtyři hvězdičky? Herecké obsazení za to rozhodně nemůže, tomu až na pár maličkých výjimek opravdu nemám co vytknout – není sice nijak výrazné, ale neselhává -, horší je to ovšem se scénářem, který je v některých úsecích značně děravý a hlavně na konci - spolu s režií - zcela selhává. Po tom jakou atmosféru se tvůrcům podařilo během celého filmu navodit si mohli dovolit mnohem temnější a hrůznější finále, než mírně strašidelnou podívanou, při které se docela možná i pousmějete. Ano, film nenabízí příliš momentů, u kterých byste se mohli usmát, snad jen tu v kanceláři, kdy hlavní hrdinka konstatuje, že nemá padáka a závěr, který by mohl zničit děsivost snímku... Ale jak říkám, poprvé jsem se bál... () (méně) (více)

monolog 

všechny recenze uživatele

Největší sranda je, že nejvíc mě děsily ty jakoby vymáčený oči a tvář hlavní hrdinky (a to nemluvím o té mrtvole vyleznuvší ze studny). Tohle nepovažuji za horor, tím míň dobrej. Spíš jen trapnej a pokoušející se vypadat jako kůl, ale moc se to tomu nedaří. Tu hvězdičku za přesměrování remakeovýho zaměření na asijský země a pryč z Francie si však zaslouží. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Japonskou verzi jsem sice neviděl (a dle zdejších ohlasů to asi ani neplánuju), každopádně tento americký remake mě nadchl natolik, že jsem si kdysi dokonce sehnal a přečetl (velmi chytlavou) knižní předlohu od Japonce Suzukiho. A víte co? Ačkoliv američtí tvůrci oproti knize nemálo věcí pozměnili (včetně pohlaví hlavní postavy či třeba podoby konce), udělali skvělou práci. Kruh ve své postatě není typickým hororem. Značnou část projekce jde spíš o takové deadlinem vpřed poháněné „detektivní“ vyšetřování s ozvěnami něčeho zlověstného. Napětí graduje postupně a divák si vychutnává to hlavní, kvůli čemu se ke Kruhu já osobně opakovaně vracím, tedy ATMOSFÉRU. Znepokojivou, tajemnou, děsivou. K zúčastněnému sledování napomáhají i postavy, zejména (ne)matka v podání Naomi Watts a nezdravě působící syn Davida Dorfmana. A samozřejmě nemůže chybět Samara a je celkem jedno, kolikrát ji už někdo zparodoval, nic to nemění na faktu, že patří k těm nejlepším žánrovým postavám vůbec. Můj nejoblíbenější hororový kousek. ()

Galerie (71)

Zajímavosti (56)

  • Videopáska s nápisem "COPY" pochází z filmu Kruh (1998). (hot_spot)
  • Tržby ze severoamerických kin činily 129,1 milionu amerických dolarů, součet těch celosvětových dosáhl 249,3 mil. (NIRO)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jak je těžké lapit Vránu

Jak je těžké lapit Vránu

04.01.2015

Kolem nové adaptace slavného komiksu se motá již několik let spousta tvůrců a problémy nekončí. Režijní stoličku opustil s projektem dlouho spjatý F. Javier Gutiérrez, místo toho se připravuje na… (více)

Z pirátské paluby pod hladinu

Z pirátské paluby pod hladinu

12.05.2008

Režisér Pirátů z Karibiku Gore Verbinski se vrátil z roční dovolené a pozvolna začíná s přípravami filmové adaptace úspěšné videohry BioShock. Může se zdát podivné, že tvůrce stojící za trilogií pro… (více)

Alfieho Ptáci po bayovsku?

Alfieho Ptáci po bayovsku?

19.10.2006

Šílená představa, řekl by si běžný divák, na jehož názor stejně vysoce postaveni mužové filmařského průmyslu moc nedají. Jenže když je hlavní role v takovém projektu nabídnuta australské krásce Naomi… (více)

Reklama

Reklama