Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 061)
I přes některé žánrové schematismy (videokazeta se Zlem, opuštěná chata, rámcový závěr celého příběhu...) výborný horor s podmanivou atmosférou a také důkaz toho, že i remake se může Američanům dosti povést (což je ovšem výjimka potvrzující pravidlo). Výborné scény s archetypálním přesahem (kůň na trajektu, studna...), děsivost vystavěná ne na krvavých efektech či bizarnostech týkajících se mučení a perverzit či sadismu, ale spíše na principu diváckého očekávání něčeho děsivého... Hodně podmanivé, hodně působivé, hodně symbolické... ()
Tenhle horor videl snad kazdy, si jeste pamatuji doby, jak se o tom mluvilo na skole kazdou prestavku. Ja stale nejak netusil, co to vubec je Kruh, nebo jeho asisky predchudce. Jednoho dne jsem sel do pujcovny a a odchazel natesen, ze se kouknu na uzasny film, kde exceluje krasna Naomi Watts, v te dobe jsem ani nevedel, kdo to je :) No, jak hohory nemusim, tohle me docela vtahlo a bal jsem se cele dve hodiny a jeste dlouho potom. Ted, kdyz to pisi tak mi stale beha mraz po zadech, protoze tohle bylo perfektne realisticky udelano, zadny patek trinacteho a dalsi umele slataniny, kde je krev, krev, krev, krev, krev, jo, zminil jsem se o krvi? Tohle ma cloveka uplne psychicky vydeptat, aby si treba kousal nehty, nebo se bal jit na zachod, nevim co dalsiho, ale co jsem slysel, tak tohle zapusobilo na vsechny v mem okoli. Tady vsichni pisete o scenari, ze je deravy. Mozna, ale to neni zadna konverzacka, kde musi byt vysperkovane dialogy. 8/10 PS: Uz to nikdy nechci videt ... :D ()
Začnu pěkně "od Adama". Na samotném začátku filmu jsem se na moment "lekl" - KRUH začíná až neskutečně a nebezpečně tradičně. Ale již za onen moment (tj. za pár sekund) jsem začal cítit, že toto nebude jeden z té obrovské hromady (tradičních, "obyčejných") filmů. Postupem času jsem začal čím dál, tím více nabývat přesvědčení, že i onen "tradiční" úvod má své opodstatnění a že se nejedná o Verbinského neschopnost natočit nic lepšího, ale o velmi zdařilý záměr (mimochodem i onen úvod je velmi kvalitně a napínavě natočen). Verbinski si ve svém opusu KRUH perfektně pohrává s rozličnými filmovými klišé a v konečném důsledku i s divákem. Ono "pohrávání si" však není nijak nepříjemné právě naopak. Verbinski decentně rozhodí řadu "návnad" (na které se snad každý chytne), aby na konci divák s příjemným překvapením zjistil, že "všechno je jinak" Klišé povýšení na umění? Ano, možná tak nějak bych to nazval. To, co jsem si tolik považoval u Davida Lynche, jsem si tentokrát neskutečně výborně užil i v případě snímku KRUH. Shrnuto a podtrženo: Po obsahové i formální stránce bravurně natočený film. Očekávejte perfektní mysteriózní thriller s několika hororovými prvky a momenty. Očekávejte film, od kterého nebudete schopni odtrhnout oči. ()
Tenhle horor má vynikající atmosféru a dokáže jí ještě dokonale budovat a závěrečná scéna nemá chybu, ale nemůžu se ubránit dojmu, že to neni až zas tak skvělý, protože jsou okamžiky kdy film poleví až moc a lekaček je taky pomálu, vlastně nejsou prakticky vůbec, to v porovnání s nenávistí nemůže obstát, ale zachraňuje to herecký výkon naomi Watts a ta opravdu skvělá atmosféra ()
Na mě to tedy zapůsobilo, zůstal podivný pocit někde uvnitř a tak by to u správného hororu mělo být. Hodně tísnivá atmosféra po celý film, vynikající, hodně děsivá hudba a velice slušný příběh. Souhlasím se Stormem, ta scéna s koněm byla fakt dobrá. To černobílé video bylo velice působivé a scéna se stromem, který se zbarví do ruda - prostě krásné. Jen mi paradoxně maličko vadila Naomi Watts, přišlo mi, že na to, že jí zbývá pár dní se tedy moc nebojí. ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (56)
- Scéna Samary (Daveigh Chase), přicházející na pásce ke kameře, se natáčela tak, že Daveigh šla pozpátku ke studni. (HellFire)
- Na pohřbu, když je Aidan (David Dorfman) v pokoji Katie (Amber Tamblyn), se zavřené dvěře mezi záběry opakovaně otevřou. (Terva)
- Když Samara (Daveigh Chase) stojí u studny, lze si všimnout, že má hnědé oči. Když je ale poté odkryt její mrtvý obličej, oči má modré. (Kroup4)
Reklama