poster

Ploty

  • USA

    Fences

  • Velká Británie

    Fences

Drama

USA, 2016, 139 min

Scénář:

August Wilson (divadelní hra)
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Divák se může s jiným hádat (což jsou příjemné dohady), zda je po herecké stránce lepší užvaněný a zatrpklý tvrdohlavec Denzel Washington nebo vše v tichosti tolerující Viola Davis. Manželství s vrcholy a pády s minimem lokací a s přepálenou stopáží. Divadelní předloha je patrná z každé druhé scény, hodně se tady mluví, velmi často o „ničem“, navrch si vystačíme jen s několika postavami. Nicméně to, že se k nám dostává nespočet dialogů, neberu jako mínus. Vše se točí okolo Denzela. Vydělává si jako popelář, vzpomíná na svoje homeruny, všechny okolo poučuje, zpochybňuje, co říkají, nechce slyšet o snech svých dvou synů, protože je nikdo nebude držet za ruku, a protože chce, aby se drželi dál o toho, co on (ne)dokázal, vše svaluje na barvu pleti, mele o přístupu a zodpovědnosti. Protože ON JE BOSS. A postupně odkrývá pár kostlivců, které má ve skříni. Denzel prostě válí. Znovu rozehrává celou škálu (ne)nápadně odporných rysů, díky kterým bychom mu nejraději rozmlátili basebalovou pálkou hlavu, jindy s ním ovšem klidně zašli na pivo. Coby režisér nepodlézá, pečlivě sleduje své postavy, nechce ze svého dítka dělat biják pro celou rodinu. Slušná práce.(23.1.2017)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Fantastický Denzelov výkon, ktorý pre tento krát nespočíva vo forme prezentácie násilia kadejakého druhu, no hlavne v skutočnom hereckom umení. Divák tu narazí na všetky druhy prejavu emócií, pričom najviac žiari práve hlavný "hrdina". Učiť sa takýto scenár, by ma asi porazilo. Priznám sa však, že na mňa samotný film práve pre tieto dôvody spočiatku pôsobil veľmi uhundrane až otravne. Keď však človek pochopí tú hlbokú myšlienku, ocení celkový pohľad na vzťahy v jednej rodine, ktorá je po celý svoj život skúšaná nie len bežnými trápeniami, no najmä neustálemu poúčaniu, svojskému premúdrelému správaniu hlavy rodiny, ktorej sympatie si hádam ani nemožno získať, v konečnom dôsledku ocení čo si tvorcovia zaumienili. Skrátka - otec je len jeden, pričom nie vždy všetko negatívne pôsobiace, musí byť myslené naozaj zle. Aj keď to koniec koncov môže "vypáliť" kadejako ..(20.1.2017)

  • gogo76
    ****

    "Dobre, toto dieťa bude mať matku, ale ty už nebudeš mať ženu..." Bol som zvedavý na film, ktorý si vyslúžil nomináciu na Oscara. Určite aj bez nej by som si drámu od D. Washingtona nenechal ujsť. Keď Denzel v úvode spustil monológ a iba občas ho niekto prerušil, trvalo asi 15 minút kým sa mu klapačka konečne zavrela...Už som si vravel, že mám tých jeho kecov o ničom akurát dosť. Ešte chvíľu a možno by som to vzdal, ale to by som urobil chybu. Postupne spoznávame ostatných členov rodiny a vzťahy medzi nimi. Rodinné šťastie sa čochvíľa rozpadne pretože Denzel-ten, čo má odpoveď na každú otázku, zrazu nevie svojej žene vysvetliť, že sa stal otcom. Postava prísneho, ale spravodlivého otca mu sadla. Viac ako ukecaný Denzel mi sadela výborne hrajúca V. Davis a keď sú v zábere oni dvaja klape im to skvelo. Ako režisér to Denzel ustál, s malými úpravami to mohol byť ešte lepší film. Podal to komorne, možno až divadelne, ale hlavne druhá polovica filmu je výborná. Je však otázne či si film zaslúžil nomináciu. Po minuloročnom černošskom štrajku na Oscaroch mi to príde ako povinná nominácia. 80%.(5.2.2017)

  • RedAK
    odpad!

    „Podívej se na to takhle když máš v kapse deset centů a chleba stojí dvanáct centů kolik chleba si za to koupíš zkus se nad tím zamyslet kolik chleba by sis za to koupil fakt to zkus,“ řekne jeden negr druhému a kamera se po popraskaných betonových schodech dramaticky přesune ze dvora do domu. „Hmm, dyž nat tim tag přemišlim, odpovjeť je dvanást, dvanást chlebů!“ odpoví vítězoslavně druhý negr. „A nebo,“ zdvihne obočí negr číslo tři a ležérně se loktem opře o rezavějící kuchyňskou stěnu z vlnitých plechů „to bude spíš nula, protože mi dva centy ještě chybí.“ První negr se významně usměje: „Vidíš to synku tady strejda inženýr vychodil základku tak se mu to teď machruje ale v podstatě má pravdu za deset centů si žádný chleba nekoupíš nebo aspoň ne ten co stojí dvanáct to je ekonomika.“ Dešťová voda prokapávající z děravého stropu na propálené linoleum umocňuje tíživost celého momentu. „A taďko, co je to ta ekonomyka?“ vznese dotaz negří dítě. „Ekonomika je když černej dělá za deset centů na hodinu a bílej za dvanáct takže bílej si pak může pořídit chleba zatímco černej za tu samou práci ne.“ „A nebo,“ zachraňuje situaci negr číslo tři a uhasíná nedopalek balené cigarety o zbytek zatuhlého omastku na talíři ve dřezu „je ekonomika spíš něco jako hospodářství.“ Rafinovaný střih odhaluje klíče ve dveřích a do záběru vstupuje hlava rodiny. „Ježiži taďko, to je mamka!“ zhrozí se malý negr a utíká se skrýt do své dětské pevnosti postavené z promočených molitanů. „Tak si představ, táto,“ vzdychne vrchní negřice a vyčerpaně odloží nákupní tašky na kuchyňský zahradní stolek „že v sámošce na konci čtvrti zdražili chleba na patnáct centů!“ ///… a takhle tam tento pavilon nemajetných amerických opic na dvou metrech čtverečních skoro dvě a půl hodiny třepe kokotiny a jeden se až nestačí divit, co za odporně ostentativní pseudofilozofický superblábol to letos dostal nominace na Oscara.(29.1.2017)

  • Slasher
    ***

    Sterilní "černošská" oscarovka o tom když je člověk poražený životem a nešťastně ho rozesírá i všem kolem sebe. Velmi konverzační, připomíná divadlo (což také původně je), předvádí super herce, a je docela smutný a depkoidní, plný silných slov, ale přesto se mi nedostalo k tělu jak mělo a tragédie jen tak vyšuměla. Je tu ale možnost, že jsem s tím měl počkat nějakých 40 let. (vzpomněl jsem na svůj oblíbený SUNSET LIMITED)(13.2.2017)

  • - August Wilson, autor stejnojmenné divadelní hry z roku 1983, trval na tom, že filmovou verzi musí natočit afroameričan. Režie i hlavní role se zhostil Denzel Washington, který si tímto zopakoval svou roli z obnovené hry roku 2010, za kterou získal cenu Tony, stejně tak i Viola Davis, která si rovněž zopakovala svou roli. (Spidey3)

  • - Keď sa Troy Maxson (Denzel Washington) bije so svojím synom na dvore za domom, používa baseballovú palicu. Môžete si ale všimnúť, že pri každom zábere ju drží inak. (Johnny.ARN)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace