poster

Zpovídám se

  • USA

    I Confess

Drama / Thriller

USA, 1953, 95 min

Kamera:

Robert Burks

Producenti:

Alfred Hitchcock

Střih:

Rudi Fehr
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djkoma
    ***

    Kněz a jeho zpovědník. V nekřesťanské společnosti je tento vztah nahrazen psychiatrem a jeho pacientem, ale nejde o totéž. Montgomery Clift se dostává mezi mlýny, které melou nečekaně rychle a je neprávem považován za vraha přestože zná skutečného viníka. Před Bohem přísahal, že nikdy neprozradí, co je mu ve zpovědnici řečeno a tak i koná přes všechny následky, které by tato přísaha mohla mít. Alfred Hitchock je rozhodně úžasný režisér, ale tento film jinak než technicky a režijně nezvládl. Film není po většinu času poutavý a první půlka se dá označit snad i za obyčejnou nudu. Soudní proces je příliš viditelně vykonstruovaný a místo napadání ze strany obhájce na vedení svědků a jejich nabádání k odpovědím nepřichází vůbec žádná námitka. V soudní síni existuje pouze obžaloba. Ani myšlenkové posuny policie nejsou zrovna vrcholem geniality lidského mozku, když během několika vteřin kvůli jednomu pohledu změní policejní inspektor názor o 180 stupňů a v mžiku vidí v jasném vrahovi nejbližšího spojence, který zná skutečného vraha. Atmosféře chybí hodně, aby se stala mrazivou a napínavou. Docela mě mrzelo i použití docela agresivní hudby ve vypjatých situacích, které vůbec nefungovalo a jen poukazovalo na staří snímku. Přes všechny tyto a další chybičky nelze než Zpovídám se označit za průměrný film, který ztrácí na místech, kde by jste očekávali jeho silná místa.(15.8.2007)

  • Douglas
    ****

    Typicky hitchcockovský příběh o nespravedlivém obvinění, zaslepených policistech a zákeřném padouchovi si tentokrát jako hlavní prostředek k vytvoření napětí přizval kontroverzní téma zpovědního tajemství. Hlavním hrdinou je totiž právě kněz. Tomu se vyzpovídá vrah, jenž v sutaně zavraždil muže, který jej přistihl při krádeži. Problém je, že páter Logan v tu chvíli přijde o jakoukoliv možnost obhajoby, kterou by zatraceně potřeboval, protože všechny stopy směřují právě k němu. Alfred Hitchcock buduje napětí s obvyklou bravurou, ale filmu přece jen chvíli trvá, než se rozjede, navíc v jeho polovině dojde na dlouhý flashback, který je sice zásadní, avšak tempo zase trochu zdrží. Vynikající Montgomery Clift v hlavní roli a brilantní soudní sekvence ale silný nadprůměr filmu stále zaručují.(15.11.2005)

  • cheyene
    *****

    Mistr Hitchcock opět tímto snímkem potvrzuje, že byl v jádru duše romantik, neboť příběh tohoto dramatu je založen nejen na vraždě, ale také na dávné lásce. Svým typickým způsobem postupně zahušťuje atmosféru, takže konec snímku je doslova thriller. Je radost sledovat záběry kamery, která dokáže v každém Hitchcockově snímku potěšit, poslouchat hudbu, v níž je občas možné slyšet motiv Dies irae, kochat se hereckými výkony (Clift naprosto vynikající) a díky ideální stopáži si plně vychutnávat děj, jenž neustále nabízí něco, co diváka nenudí.(24.6.2013)

  • burina
    ****

    Áno, je pravda, že Hitch má vo svojej filmografii aj lepšie kúsky a pravdepodobne by I Confess zapadlo niekde do priemeru. Dôvodom prečo sa tak nestalo je absolútne dokonalý a presný herecký výkon Montgomeryho Clifta. Pre mňa podstatou nelogické spovedné tajomstvo a s ním spojené konanie je v jeho podaní úplne presvedčivé.(2.6.2011)

  • Madison
    ***

    Čím viac Hitchových filmov mám napozeraných, tým viac mám pocit, že ma už ničím nemôže prekvapiť. Klasický zamotaný príbeh tento raz bez svojských režisérskych perličiek, ktorý sa 5 min pred koncom vyjaví na obraz Boží. Film drží najmä skvelý Montgomery Clift a celkom dramatický dej, ale známky geniality nachádzam v iných dielach tohto legendárneho režiséra. 70%(20.5.2010)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace