poster

Zpovídám se

  • USA

    I Confess

Drama / Thriller

USA, 1953, 95 min

Kamera:

Robert Burks

Producenti:

Alfred Hitchcock

Střih:

Rudi Fehr
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • burina
    ****

    Áno, je pravda, že Hitch má vo svojej filmografii aj lepšie kúsky a pravdepodobne by I Confess zapadlo niekde do priemeru. Dôvodom prečo sa tak nestalo je absolútne dokonalý a presný herecký výkon Montgomeryho Clifta. Pre mňa podstatou nelogické spovedné tajomstvo a s ním spojené konanie je v jeho podaní úplne presvedčivé.(2.6.2011)

  • DaViD´82
    ***

    Potencionálně silný námět, který je však na Hitchcocka zpracován až nezvykle průměrně. Není špatný v žádném ohledu, ale také není v žádném ohledu výjimečný. Všechny klasické Mistrovy postupy zde jsou, dobří herci také a nechybí ani napínavé scény - obvzláště soudní přelíčení se vydařilo. Ovšem celkově je zde, především na začátku filmu, pomalé tempo a málo napětí. V Hitchcockově filmografii se jedná o průměrnější, byť stále dostatečně kvalitní počin.(11.8.2007)

  • Madison
    ***

    Čím viac Hitchových filmov mám napozeraných, tým viac mám pocit, že ma už ničím nemôže prekvapiť. Klasický zamotaný príbeh tento raz bez svojských režisérskych perličiek, ktorý sa 5 min pred koncom vyjaví na obraz Boží. Film drží najmä skvelý Montgomery Clift a celkom dramatický dej, ale známky geniality nachádzam v iných dielach tohto legendárneho režiséra. 70%(20.5.2010)

  • Matty
    ***

    Typicky hitchcockovské téma zpracované typicky hitchcockovským způsobem. Hodně ukecané, se záblesky geniality a po celou stopáž fungující především zásluhou Montgomeryho Clifta. (Hitchcock přechází hned po úvodních titulcích po vršku schodiště) 60% Zajímavé komentáře: Visáč, efko(9.9.2007)

  • Radko
    ****

    Kňaz, vedomý si spovedného tajomstva, je z jednej strany týraný policajným obvinením zo spáchaného zločinu a z druhej strany opakovaným apelovaním spovedajúceho sa zločinca na nevyzradenie toho, čo sa dozvedel pri spovedi a teda na nespreneverenie sa vysväteniu za kňaza. Navyše ho dostihuje vlastná minulosť: motívom, na ktorom podozrenie stojí je v podstate nevinný románik, ktorý mal ostať zabudnutý, ale štátna mašinéria moci, súdnych procesov a vynucovania spravodlivosti si so sebe vlastnou perverznou chuťou rada zgustne na prepieraní intimít. Na svetlo božie vytiahnutá osobná záležitosť spôsobí, že zo služobníka cirkvi sa stane takmer adept na lynčovanie bez ohľadu na jeho skutočnú vinu. Zaujímavý príspevok k zmenám kolektívneho vedomia, spôsobeným dojmologickou interpretáciou, vytvorenou mocenskými štruktúrami. Hlavný hrdina nemá na uvedené formovanie takmer žiadny vplyv, viazaný mlčanlivosťou. Okrem dvoch troch planúcich pohľadov je naozaj po celý čas postavený do roly krotkého baránka (ako trefne poznamenáva aj užívateľ efko).(25.3.2008)

  • - John Springer, přítel Montgomeryho Clifta, uvedl, že se Clift na roli připravoval tak, že strávil týden v klášteře. Potřeboval vypozorovat, jakým způsobem nosí kněží svůj šat, jak drží rukama oděv před sebou a jak zvláštně se při chůzi pohybují. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - V roce 1947 získal Alfred Hitchcock práva ke zfilmování divadelní hry Paula Anthelma „Nos deux consiense“ z roku 1902, kterou před časem viděl v Anglii. Natáčení tohoto filmu neustále odkládal a po mnoha úpravách jej pod názvem Zpovídám se zahájil až v roce 1952. [Zdroj: Vždyť je to jen film] (Pavlínka9)

  • - Společnost Warner Brothers původně nechtěla film natočit. Přistoupili na to až poté, co Hitchcock slíbil, že pro ně natočí další film bez nároku na plat. Jednalo se o film Nepravý muž (1956). (Hejtmy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace