poster

Příšerný host

  • Velká Británie

    The Lodger

  • Velká Británie

    The Lodger: A Story of the London Fog

  • Velká Británie

    The Case of Jonathan Drew

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Príšerný hosť

  • Austrálie

    The Lodger

  • USA

    The Lodger

Krimi / Thriller / Horor

Velká Británie, 1927, 75 min

Předloha:

Marie Belloc Lowndes (kniha)

Scénář:

Alfred Hitchcock

Hudba:

Ashley Irwin

Producenti:

Michael Balcon
(další profese)
  • poz3n
    ***

    Dle známého mustru je Lodger první opravdový Hitchcock v pravém slova smyslu. Ač to pravda bezpochyby bude, němá éra je pro mě vyjma grotesek dosti těžko přístupné období a povětšinou se u podobných němých vážných filmů nudím. Lodger je tak v polovině tohodle výkladu. Opravdu jsem si užíval některé hitchcockovské prvky, které, nejen že připomínaly samotného mistra, ale oddělovaly snímek od průměru. Na stranu druhou jsem prostě neudržel pocit vnitřního nadšení déle než vždycky nějakých pár minut, po kterých jsem zapadl do klasického příběhu němé éry. 5/10(3.11.2014)

  • Oktavianus
    ****

    Maestrův první majstrštyk. Nu, proč ne? Popravdě mi to nepřijde ještě tolik vybroušené jako pozdější klenoty, ale to se není při mládí režiséra co divit. Zajímavé však je (a v posledních měsících jsem zhlédl snad všechny němé horory / thrillery, tak mám co porovnávat), že techniku při výstavbě dramatického napětí použil Hitch zcela jinou, než jak bylo do té doby zvykem. Skutečně, The Lodger je na první pohled jiný než ostatní, preciznější, opravdovější a - ač jsem nechtěl toto slovo použít - značně modernější. Chybí mi snad jen méně smířlivý konec a výraznější postava v titulní úloze: zhostit se role podezřelého nájemníka třeba Conrad Veidt, mohlo vzniknout nesmrtelné dílo.(18.6.2013)

  • Vančura
    *****

    Výborná záležitost, která mě na druhé zhlédnutí bavila snad ještě více než prve. Už v tomto raném Hitchcockovi najdeme celou řadu typických atributů mistrovy pozdějí filmografie, a ačkoli mi film nepřišel strašidelný ani v jediné scéně, neubírá mu to v mých očích na zajímavosti, vydatně podpořené jeho úctyhodným stářím - tahle archivní libovka zraje jak víno a s léty jen získává na ceně. Proč se vlastně začaly dělat zvukové a barevné filmy? Kdo o ně stojí, já ne - ke štěstí by mi stačilo sjíždět tyhle retro bijáky. 5 hvězd bez stínu pochybností.(9.3.2015)

  • dopitak
    *****

    Užívejte jednu vraždu týdně, nejlépe večer. Hitchcock opravdu dokazuje, že i bez zvuku a ještě mladý byl mistr stylu. Příšerný host je dost možná nejlepší němý film, který jsem viděl, a ačkoliv novátorské techniky vyprávění jsou tím pro snímek určujícím, nelze opomenout ani dominující hudební doprovod (dnes večer v Artu až možná příliš dominující a uším nepříjemně hlasitý), do detailu korespondující s dějem na plátně. Velice dobré herecké výkony spíše málo nápadných herců (tuto výjimku nepotvrzuje Ivor Novello, jehož si AH vybral velmi dobře). Visions of light 2011, 9. listopadu(10.11.2011)

  • stilgar1
    *****

    Alfred Hitchcock už ve svých počátcích dokázal, že v oblasti Thrilleru na něj po dlouhou dobu nikdo nebude mít. Bez zvuku, ovšem s naprosto nepřekonatelnou atmosférou a téměř klasickou Hitchcockovskou zápletkou...(11.1.2010)

  • - Filmový debut Reginalda Gardinera. (Kulmon)

  • - Hitchcock řekl Trufautovi, že ačkoli předtím natočil již dva filmy, považuje za svůj skutečně první právě tento. (Kulmon)

  • - První film, ve kterém si Hitchcock zahrál cameo - objeví se jako vydavatel novin a muž v davu. (Němi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace