poster

Příšerný host

  • anglický

    The Lodger

  • slovenský

    Príšerný hosť

Krimi / Thriller / Horor

Velká Británie, 1927, 75 min

Předloha:

Marie Belloc Lowndes (kniha)

Scénář:

Alfred Hitchcock

Hudba:

Ashley Irwin

Producenti:

Michael Balcon
(další profese)
  • EdaS
    ****

    Už Lodger obsahuje to, kvůli čemu si cením Hitchcocka nejvíc - schopnost invenčně vyprávět hlavně obrazem a nespoléhat se na "posouvací" dialogy, resp. v době němého filmu na titulky. Nikdo nemusí dlouze vysvětlovat, co ke komu cítí nebo na co myslí, protože Hitchcock vám to rafinovaně ukáže. Příběh nájemníka podezřelého z vraždění blondýnek obsahuje už spoustu typických Mistrových znaků a postupů, které bude v následujících letech (nebo spíše desetiletích) pilovat k naprosté dokonalosti.(7.4.2007)

  • Fingon
    ****

    70%, na které se mé hodnocení vyšplhalo jen a pouze díky závěru.(14.3.2008)

  • anais
    ****

    První film v němž se Hitchcock projevil ve své vyzrálejší thrillerové formě! Jedná se v podstatě o souboj dvou silných osobností – detektiva a podezřelého z vražd mladých dívek. Děj mi tak trochu připomněl Langova Mabusse, nedosahuje však jeho prokreslenosti postav (je to jistě i výrazně kratší stopáží), a vůbec celý děj v porovnání s oním německým veledílem působí trochu ploše, důraz klade na romantickou linii. To však nemění nic na tom, že si tu budoucí mistr filmové hrůzy a známý technický hračička Hitchcock vyzkoušel několik zajímavých nápadů. (např. nechal hlavního hrdinu chodit v prvním patře po skle a snímal ho z dolního podlaží, čímž se mu daří vizuálně navodit pocit hluku)(23.1.2006)

  • Webb
    ****

    Jeden z prvních Hitchcockových thrillerů a už dokonce s jeho výborným osobitým režijním rukopisem. Zajímavé jsou především různé kontrasty mezi postavami a také obrazové snímání. S příběhovou a scénáristickou částí jsem naprosto spokojen, stejně tak s atmosférou, napětím a strachem z nájemníka co se v něm skrývá. [8,5/10](18.2.2010)

  • Flego
    *****

    Alfred Hitchcock už v dobách nemého filmu dokázal vtisnúť svoju pečať napínavým príbehom. Tento je od začiatku poctivo postavený na stupňujúcom napätí a pochybnostiach. Takto poznáme Majstra všetci. Dva razy tu bolo použité prelínanie sa obrazov a v oboch prípadoch sú skvelo natočené.(14.10.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace