poster

The Grand Tour (TV pořad)

Dokumentární / Sportovní

Velká Británie, 2016, 71 min

Zvuk:

Kiff McManus
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    *****

    Než se zde někdo uráčí seriál rozepizodovat, tak jej budu komentovat následující retardovanou formou. Výskyt spoilerů je pravděpodobný. Kdo se tedy nechce nic dovědět, nechť si zacpe uši. E01: [5*] Věrným fanouškem TG opravdu nejsem. Když jsem na TG náhodou narazil v TV, tak jsem jej nikdy nepřepl. Ovšem, nevyhledával jsem ho. Moji pravidelné spolusledovatelce ovšem TG prakticky vynahrazoval její intimní chvilky, tak mě donutila, abych se koukl s ní. Samotný úvod byl epický. Uvítací epizoda se neobešla bez řady narážek, co vše bude v tomto pořadu narozdíl od TG jiné. Líbí se mi, že se stan, kde se vše odehrává, bude přesouvat a pokaždé nás bude čekat nová země s krásným výhledem na tamní scenérie. Moderátoři nám zestárli, zejména Hammond, který by se měl urychleně zbavit brady, která mu ještě pár let přidává. Humor oblíbencům však nedošel a já se náramně bavil. Osobně pány lituji, že mají tak zlé zaměstnání. Koho by bavilo, prohánět se denně v nejmodernějších vozech. Celkem vtipná byla řada nešťastných úmrtí potenciálních hostů. Jsem zvědavý, jak to bude chodit dále. Dost se na další díl těším. Bylo to oku, a když se zrovna nejelo na elektřinu, tak i uchu lahodící. Paráda! E02: [5*] V druhém dílu nás vzala banda nakouknout do metropole Jihoafrické republiky - do Johannesburgu. Divák se dozví zejména to, že kde jsou černoušci, tam se kradou auta a že přečíst jednoduchou číslovku je značný problém i pro jihoafrického prezidenta. Kupodivu tento díl byl více o vojenské vsuvce, než o automobilech. Nutno však podotknout, že extrémně vtipné vojenské vsuvce. Všichni tři členové si hráli na elitní komando a měli za úkol zachránit britskou královnu ze spárů tamních teroristů. Vše se odehrávalo v rytmu překvapivě vynikajícího filmu Na hraně zítřka. Z autíček se dostalo pouze na Aston Martin Vulcan, se kterým vás na běžné silnice nikdo nepustí a okrajová zmínka proběhla i o Audi S8+ (4 nuly na logu, 5. za volantem). Trošku mě mrzí, že se testování autíček ujal takový vepřík. Není z nich potom možné vytáhnout maximální výkon. E03: [5*] Aktéři se rozhodli představit divákům svoji rodnou hroudu. Pokud jsem vše správně postřehl, tak by se mělo jednat o společný domov pro všechny tři pány. S podivem by bylo i to, že se v dané destinaci zrodí jeden takový exot, ale rovnou tři...?! Opět bylo o zábavu postaráno výlet do Itálie za kulturou v luxusním Rolls-Royce, nehnědém Aston Martinu a lehce hlučnějším Dodge, neměl chybičku. Odchod na věčnost potkal v tomto díle Simon Pegga, kterého je věčná škoda. Jináč Clarkson představil svoji zbrusu novou novinku - jeho zcela autonomní ekologicko-ekonomiký automobil na rumunský pohon. A hlavně došlo na zbourání jeho domečku plynoucího z extrémní sázky z předchozích dílů. Explozi si kluci vychutnali. To byla radost pohledět. E04: [5*] Tvůrci diváky pozvali opět do Whitsby. Dlouho jsem se u ničeho takhle nezasmál. Jednoznačně prozatím nejvtipnější díl. Souboj hliněného, rostlinného a živočišného autíčka neměl nejmenší chybu. Jináč taková klasika. Kritiku si užilo BMW M4 GTS, které je příjemné na pohled a nepříjemné na dotek, které svým metrákem opět potrápil nevtipný tlouštík. A především byl imigrantům představen nový návod, kterak se infiltrovat do svých oblíbených krajin. Spolusledovatelka mi bohužel naznačila, že by se snad nemělo jednat o čistou improvizaci, čímž mě malinko zaskočila. Asi budu od příště malinko kritičtější. E05: [4*] Zatím jednoznačně nejslabší epizoda, které zoufale chyběla jednak pořádná dávka humoru a jednak pořádná auta. Neříkám, že tři sporťáčky nebyly cool, ale od tohoto pořadu přeci jen divák očekává něco víc, než že bude cool. V tomto díle pánové přenesli do reálného světa populární deskovou hru, projeli se kulisami, kde se například hrálo o trůny a nechyběla ani prezentace velice prapodivného vybavení, přičemž jsem jakožto puritán neměl nejmenší tušení k čemu slouží. Snad bude vánoční díl opět nářez. E06: [4*] Příjemný vánoční výlet do Finska. Většina dílu se táhne v rytmu nelítostného srovnávání Mustanga s Focusem, které se nakonec bohužel neobejde o pravidelnou dávku keců špekouna. Prostor dostane i troška historie. Konkrétně boj na život a na smrt mezi stájemi Ferrari a Ford odehrávající se formou vytrvalostního závodu 24 Heures du Mans. Především se však divák konečně dozví, kterou čokoládovou tyčinku v autě nikdy nekonzumovat. Nejvtipnější však byly tipy na dárky s GT tématikou. Škoda, že jsem na díl koukal až po Vánocích. Lepší 4 *. E07+E08: [4*] Speciální díl si zasloužil speciální přístup. Pánové jsou skuteční machři, když dovedou z něčeho tak nudného, jako je jízda pouští, udělat tak výtečnou zábavu. Upravené plážové buginy byly perfektní. Velice se mi líbila ta vynalézavost. Například chytání ryb autem. Také přišli s novým nápadem na řadící páku, tzv. dick shift. Příjemné bylo sledovat i nafalšované bloudění a jízdu v kruhu. Došlo dokonce i na trošku erotiky, když Hammondovi přišly 4 spoře oděné opálené domorodkyně nabízet sex. Na konci se poté divák dočkal velice milého zpestření v podobě lanovky. Velice slušný díl, ale byly odvysílány lepší. E09: [5*] Velmi by mě zajímal rozpočet tohoto dílu a jestli tak náhodou nebyl vůbec nejvyšší v historii. Kromě aut se aktéři dostali i ke dvěma tankům a bitevnímu křižníku. Prezentace Německa byla fajn. Divák se dozvěděl, že tam mají extrémně hnusné víno, kde taky budovat vinice na rovinně. Německo ovšem není zelené pouze dle geografické mapy, nýbrž i dle smýšlení úžasné strany zelených. V tomto rytmu se pokusila svatá trojice vyrobit čistý zdroj elektrické energie. Nejvíce mě pobavil Hammondův pejsek s vozíkem, na kterém si nabíjel telefon. Velice vtipná byla i aukce, kde se pokoušeli prodat vlastnoručně vyrobené SUV. Nechyběla ani troška fotbalu. Díl se bohužel neobešel od otravného testovacího tlusťocha, který je snad jedinou slabou stránkou pořadu. Jeho účast mi mírně vykompenzovalo, že nechyběla dokonce ani troška fotbalu a aktéři zavítali právě na trénink Chelsea. Slabších 5 * z toho tedy vyrobím. E10: [5*] Vydařený výlet do Nashvillu. Clarkson představí svoji milovanou Alfu Romeo, se kterou následně americký špekoun zajede jeden z nejhorších časů, neboť to auto je už na první pohled omyl. O zábavu se poté stará pokus o položení kovového základu pro budoucí korálové útesy. Nechybí ani frontman kapely AC/DC, který byl nemilosrdně ušlapán americkými fotbalisty. Dost jsem se pobavil. Slabších 5 *. E11: [5*] Skotsko disponuje velice krásnou přírodou. Bohužel, počasí zde není ideální, takže člověk místo výletu na pláž obvykle zamíří do své dílny a vynalezne nový vynález. Aut si v tomhle dílu divák příliš neužije. Tvůrci představí odporný Fiat, se kterým tlusťoch zajede doposud nejpomalejší kolo. Následovalo motoristická rada, že si prakticky každý řidič může dovolit ojeté Maserati, pokud chce riskovat, že mu najednou při jízdě přestane fungovat motor i brzdy. Absenci kvalitních vozů ovšem vykompenzoval poměrně vysoký příval humoru, takže jsem si díl rovněž užil. Slabších 5 hvězd. E12: [5*] V tomto dílu tvůrci divákům kompenzovali absenci kvalitních vozů. V nabídce byly tři luxusní SUV - drahé Bentley, levný Jaguár a oblíbený Range Rover. Pro jejich srovnání vymysleli tvůrci luxusní cestu napříč Rakouskem, která byla jakousi paralelou k fázím běžného vztahu. Hammondovo následné shrnutí bylo neskutečně cool. Ještě více cool byl krátký sestřih o tom, že kontrola startu je poměrně zbytečnou záležitostí. Došlo i na to vůbec nejdůležitější. Konečně byla prokázána existence lochneské příšery, když potopila ponorku s Timem Burtonem. Vynikající díl. Těším se na velké finále. E13: [4*] Vtipy se neustále opakují, ale stále to prostě funguje. Nejvíce se mi v tomto dílu líbil úvod. Pojízdné veřejné složky jsou v Dubaji vybaveny opravdu luxusními vozy. Nejeden člověk by zde chtěl pracovat jako policista už jenom kvůli tomu, v čem by se mohl vozit. Příliš mě neoslnilo hákování ani driftování. Slabší díl na závěr. Další sérii však rozhodně nevynechám. Prvotřídní zábava.(28.11.2016)

  • Fisek
    ****

    Top Gear byla vskutku jedinečná show, která neměla konkurenci doma ani nikde jinde v zahraničí. Ale poslední série s kvalitou klesaly níž a níž. Posledním hřebíkem do rakve bylo nové obsazení, takže jsem rád, že žezlo převzal Amazon, a můžeme si dál užívat Clarksona a spol, a prozatím musím říct, že se mi velice líbí jak se The Grand Tour vyvíjí. V každém díle jsou schopni vytáhnout něco dostatečně nového a zajímavého, aby nejen těch 60 minut zabili, ale především pobavili. Dvoudílný speciál byl naprosto vynikající, který dosáhl kvalit starého Top Gearu a vlastně jsem zapomněl, že sleduju něco jiného. Samotné díly tedy nejsou na maximální hodnocení, ale ve větším měřítku super podívaná… I když, narovinu, „starý“ Top Gear je stejně nejlepší. But then again, kdo má rád auta, zákonitě si zde bude libovat.(15.1.2017)

  • Perverz
    *****

    Top Gear, pamatujete jak se u něho dokázal člověk nasmát. No v The Grand Tour mi přijde že se chlapi zaměřili už pouze na humor, což není na škodu. Je to vůbec ještě o autech? Jasně! Podle mě posunuli laťku trochu výš, peníze pořád jsou a Clarkson a spol. si dělají jen co je napadne. Jen tak dál. Zatím VŠECHNY díly stojí za to. Co na to říct? A navíc se Clarkson ze všech těch žalob ani neponaučil, pořád si otvírá hubu.Yep.(6.1.2017)

  • Mimomisu
    ***

    Po ctyrech dilech zatim za tri silne hvezdy. Lepsi, nez novy Top Gear, ale zaroven bez vetsi inovace a stejne nucene jako novy Top Gear. I kdyz je vse nahrane, v TG to pusobilo mene krecovite. Ale uvidime po konci prvni serie, resp. spis po konci druhe, az si to opravdu sedne(9.12.2016)

  • mr.filo
    ***

    Znepokojivě přiznávám, že druhý díl je horší než první. Kam až to spěje? Co nás čeká příště? Ó ano, první byl asi plný všech trumfů a na dvojku nezbyly auta ani nápady. Samozřejmě kamera, střih a design záběrů - to vše je fantastické ... ale obsah, vážení, obsah je mizerný a vývoj v rámci epizody ještě horší než stagnující. Snad jen to utahování si z Johannesburganů stálo za trochu toho úsměvu. Kouřící se hlavy taky dobré, ale jinak jako účastník natáčení no nevím jestli bych se necítil ochuzen... třetí část očekávávám s většími obavami.(25.11.2016)

  • - K postavení a provozu čtyřicetiosmi tunového stanu je zapotřebí 114 členů štábu. Postavení trvá osm dní a samotný stan je složen ze 723 samostatných dílů. Stan je naotlik velký, že pro něj produkce často velice obtížně hledala hezké a velké místo. (DexMASTER094)

  • - Začáteční písmena názvu pořadu Grand Tour / GT by mohl být Top Gear (od r. 1978) po zpátku. Clarkson teorii zatím nepotvrdil, ale ani nevyvrátil. (DexMASTER094)

  • - Clarkson a spol. měli neustále za zády právníky BBC, kteří jim říkali, co v pořadu mohou a nemohou dělat, co mohou a nemohou říkat. BBC považuje za součást svého duševního vlastnictví vše, co pod hlavičkou Top Gearu (od r. 1978) vzniklo - veškerou stylizaci, typické fráze. A je připravena producenty The Grand Tour žalovat, pakliže začne mít pocit, že parazitují na tom, co charakterizuje Top Gear. Rozjely i spory o tom, zda James May může použít slovo „cock". Obstrukcí ze strany BBC bylo ale více. The Grand Tour nemůže mít měřená kola v rámci testů ani rekordní čas na kolo. Sekce s novinkami nesmí být zvaná jako Novinky (The News). (Maulincio)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace