poster

The Grand Tour (TV pořad)

Dokumentární / Sportovní

Velká Británie, 2016, 71 min

Zvuk:

Kiff McManus
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82

    Na úvod to není zcela čistá jízda (prolog však bez výhrad, koncertní pódium ve své nabubřelosti otravné). Poslední série Top Gearu již nedosahovaly kvalit "zlatých sezón" (až na speciály samozřejmě) a tak jsem odchod komentátorského tria k Amazonu vlastně i uvítal. Tajně jsem totiž doufal, že jim to vlije novou krev do žil a pohrají si s oním otrocky dodržovaným a svazujícím neměnným formátem, který se v průběhu let stal největší brzdou Top Gearu. No, výsledkem je, že krom názvů pořadů/segmentů nezměnili nic. Ale skutečně lautr nic. Pro mnohé to bude dobře, pro některé zase tolik ne. Počítám se mezi ty druhé, protože tím že je to to samé v bleděmodrém, tak nezmizel největší neduh jejich posledních sezón u Top Gearu; pocit, že je to již spíše jízda na setrvačník ještě nezašlé slávy a jejich kultu osobnosti. Ne že by snad šlo o parodii sebe sama (až na otřesného "jakože Stiga"), na to jsou ti tři stále příliš zábavní a mají k dispozici nekřesťansky šílený rozpočet a tudíž netušené možnosti, ale tohle je z jejich strany vlastně dost rutina. Zábavná i kvalitní, ale již viděná, kdy přesně víte co od jednoho každého z nich čekat (což je problém o to větší, když si na rovinu přiznáme, že to vždy bylo mnohem více o nich než o autech). Chybí jakýkoli moment překvapení. Ovšem největší zklamání pochází paradoxně v podobě technické stránky, jelikož nějakého hipsterského yntelygenta napadlo každou pasáž prohnat jiným "instagram like kurvítkem" (čti filtrem). Výsledkem je přesycený výblitek bez jednotné koncepce nejen v rámci celku, ale i jednotlivých pasáží, protože díky prostřihům do kokpitů (ty nejsou filtry prohnané), se to vizuálně bije způsobem, který by zarážel i u amatérské tvorby na youtube. Natož u pořadu s rozpočtem, který by pokryl schodek státního rozpočtu nejedné menší evropské země. Výsledkem je nejzábavnější a nejpřepálenější rutina široko daleko. Otázkou je, zda to stačí...(19.11.2016)

  • Perverz
    *****

    Top Gear, pamatujete jak se u něho dokázal člověk nasmát. No v The Grand Tour mi přijde že se chlapi zaměřili už pouze na humor, což není na škodu. Je to vůbec ještě o autech? Jasně! Podle mě posunuli laťku trochu výš, peníze pořád jsou a Clarkson a spol. si dělají jen co je napadne. Jen tak dál. Zatím VŠECHNY díly stojí za to. Co na to říct? A navíc se Clarkson ze všech těch žalob ani neponaučil, pořád si otvírá hubu.Yep.(6.1.2017)

  • Frajer42
    *****

    Než se zde někdo uráčí seriál rozepizodovat, tak jej budu komentovat následující retardovanou formou. Výskyt spoilerů je pravděpodobný. Kdo se tedy nechce nic dovědět, nechť si zacpe uši. E01: [5*] Věrným fanouškem TG opravdu nejsem. Když jsem na TG náhodou narazil v TV, tak jsem jej nikdy nepřepl. Ovšem, nevyhledával jsem ho. Moji pravidelné spolusledovatelce ovšem TG prakticky vynahrazoval její intimní chvilky, tak mě donutila, abych se koukl s ní. Samotný úvod byl epický. Uvítací epizoda se neobešla bez řady narážek, co vše bude v tomto pořadu narozdíl od TG jiné. Líbí se mi, že se stan, kde se vše odehrává, bude přesouvat a pokaždé nás bude čekat nová země s krásným výhledem na tamní scenérie. Moderátoři nám zestárli, zejména Hammond, který by se měl urychleně zbavit brady, která mu ještě pár let přidává. Humor oblíbencům však nedošel a já se náramně bavil. Osobně pány lituji, že mají tak zlé zaměstnání. Koho by bavilo, prohánět se denně v nejmodernějších vozech. Celkem vtipná byla řada nešťastných úmrtí potenciálních hostů. Jsem zvědavý, jak to bude chodit dále. Dost se na další díl těším. Bylo to oku, a když se zrovna nejelo na elektřinu, tak i uchu lahodící. Paráda! E02: [5*] V druhém dílu nás vzala banda nakouknout do metropole Jihoafrické republiky - do Johannesburgu. Divák se dozví zejména to, že kde jsou černoušci, tam se kradou auta a že přečíst jednoduchou číslovku je značný problém i pro jihoafrického prezidenta. Kupodivu tento díl byl více o vojenské vsuvce, než o automobilech. Nutno však podotknout, že extrémně vtipné vojenské vsuvce. Všichni tři členové si hráli na elitní komando a měli za úkol zachránit britskou královnu ze spárů tamních teroristů. Vše se odehrávalo v rytmu překvapivě vynikajícího filmu Na hraně zítřka. Z autíček se dostalo pouze na Aston Martin Vulcan, se kterým vás na běžné silnice nikdo nepustí a okrajová zmínka proběhla i o Audi S8+ (4 nuly na logu, 5. za volantem). Trošku mě mrzí, že se testování autíček ujal takový vepřík. Není z nich potom možné vytáhnout maximální výkon. E03: [5*] Aktéři se rozhodli představit divákům svoji rodnou hroudu. Pokud jsem vše správně postřehl, tak by se mělo jednat o společný domov pro všechny tři pány. S podivem by bylo i to, že se v dané destinaci zrodí jeden takový exot, ale rovnou tři...?! Opět bylo o zábavu postaráno výlet do Itálie za kulturou v luxusním Rolls-Royce, nehnědém Aston Martinu a lehce hlučnějším Dodge, neměl chybičku. Odchod na věčnost potkal v tomto díle Simon Pegga, kterého je věčná škoda. Jináč Clarkson představil svoji zbrusu novou novinku - jeho zcela autonomní ekologicko-ekonomiký automobil na rumunský pohon. A hlavně došlo na zbourání jeho domečku plynoucího z extrémní sázky z předchozích dílů. Explozi si kluci vychutnali. To byla radost pohledět. E04: [5*] Tvůrci diváky pozvali opět do Whitsby. Dlouho jsem se u ničeho takhle nezasmál. Jednoznačně prozatím nejvtipnější díl. Souboj hliněného, rostlinného a živočišného autíčka neměl nejmenší chybu. Jináč taková klasika. Kritiku si užilo BMW M4 GTS, které je příjemné na pohled a nepříjemné na dotek, které svým metrákem opět potrápil nevtipný tlouštík. A především byl imigrantům představen nový návod, kterak se infiltrovat do svých oblíbených krajin. Spolusledovatelka mi bohužel naznačila, že by se snad nemělo jednat o čistou improvizaci, čímž mě malinko zaskočila. Asi budu od příště malinko kritičtější. E05: [4*] Zatím jednoznačně nejslabší epizoda, které zoufale chyběla jednak pořádná dávka humoru a jednak pořádná auta. Neříkám, že tři sporťáčky nebyly cool, ale od tohoto pořadu přeci jen divák očekává něco víc, než že bude cool. V tomto díle pánové přenesli do reálného světa populární deskovou hru, projeli se kulisami, kde se například hrálo o trůny a nechyběla ani prezentace velice prapodivného vybavení, přičemž jsem jakožto puritán neměl nejmenší tušení k čemu slouží. Snad bude vánoční díl opět nářez. E06: [4*] Příjemný vánoční výlet do Finska. Většina dílu se táhne v rytmu nelítostného srovnávání Mustanga s Focusem, které se nakonec bohužel neobejde o pravidelnou dávku keců špekouna. Prostor dostane i troška historie. Konkrétně boj na život a na smrt mezi stájemi Ferrari a Ford odehrávající se formou vytrvalostního závodu 24 Heures du Mans. Především se však divák konečně dozví, kterou čokoládovou tyčinku v autě nikdy nekonzumovat. Nejvtipnější však byly tipy na dárky s GT tématikou. Škoda, že jsem na díl koukal až po Vánocích. Lepší 4 *. E07+E08: [4*] Speciální díl si zasloužil speciální přístup. Pánové jsou skuteční machři, když dovedou z něčeho tak nudného, jako je jízda pouští, udělat tak výtečnou zábavu. Upravené plážové buginy byly perfektní. Velice se mi líbila ta vynalézavost. Například chytání ryb autem. Také přišli s novým nápadem na řadící páku, tzv. dick shift. Příjemné bylo sledovat i nafalšované bloudění a jízdu v kruhu. Došlo dokonce i na trošku erotiky, když Hammondovi přišly 4 spoře oděné opálené domorodkyně nabízet sex. Na konci se poté divák dočkal velice milého zpestření v podobě lanovky. Velice slušný díl, ale byly odvysílány lepší. E09: [5*] Velmi by mě zajímal rozpočet tohoto dílu a jestli tak náhodou nebyl vůbec nejvyšší v historii. Kromě aut se aktéři dostali i ke dvěma tankům a bitevnímu křižníku. Prezentace Německa byla fajn. Divák se dozvěděl, že tam mají extrémně hnusné víno, kde taky budovat vinice na rovinně. Německo ovšem není zelené pouze dle geografické mapy, nýbrž i dle smýšlení úžasné strany zelených. V tomto rytmu se pokusila svatá trojice vyrobit čistý zdroj elektrické energie. Nejvíce mě pobavil Hammondův pejsek s vozíkem, na kterém si nabíjel telefon. Velice vtipná byla i aukce, kde se pokoušeli prodat vlastnoručně vyrobené SUV. Nechyběla ani troška fotbalu. Díl se bohužel neobešel od otravného testovacího tlusťocha, který je snad jedinou slabou stránkou pořadu. Jeho účast mi mírně vykompenzovalo, že nechyběla dokonce ani troška fotbalu a aktéři zavítali právě na trénink Chelsea. Slabších 5 * z toho tedy vyrobím. E10: [5*] Vydařený výlet do Nashvillu. Clarkson představí svoji milovanou Alfu Romeo, se kterou následně americký špekoun zajede jeden z nejhorších časů, neboť to auto je už na první pohled omyl. O zábavu se poté stará pokus o položení kovového základu pro budoucí korálové útesy. Nechybí ani frontman kapely AC/DC, který byl nemilosrdně ušlapán americkými fotbalisty. Dost jsem se pobavil. Slabších 5 *. E11: [5*] Skotsko disponuje velice krásnou přírodou. Bohužel, počasí zde není ideální, takže člověk místo výletu na pláž obvykle zamíří do své dílny a vynalezne nový vynález. Aut si v tomhle dílu divák příliš neužije. Tvůrci představí odporný Fiat, se kterým tlusťoch zajede doposud nejpomalejší kolo. Následovalo motoristická rada, že si prakticky každý řidič může dovolit ojeté Maserati, pokud chce riskovat, že mu najednou při jízdě přestane fungovat motor i brzdy. Absenci kvalitních vozů ovšem vykompenzoval poměrně vysoký příval humoru, takže jsem si díl rovněž užil. Slabších 5 hvězd.(28.11.2016)

  • M.i.k.e
    ****

    po prvním díle trošku boj...na jednu stranu skvělý nostalgický prolog,typický humor a skvělá auta...na druhou stranu chybí Stig,protože "Američan" mi dost nesednul,vložka s celebritami,nebo hádka ohledně RAF celkem zbytečná.Je to pořád o 2 třídy lepší než nový Top Gear,ale počítám,že se ještě rozjede.Zatím si tedy nechám rezervu...80%(21.11.2016)

  • bidja
    ***

    E01**: Tak dívat se na to asi dá, ale bohužel zřejmě sestupnou tendenci invence zastavit nejde. Dával jsem tomu naději, že by mne to mohlo překvapit, ale je to asi mrtvé. Doufám, že alespoň nějaká pasáž, challenge či speciál se trefí do černého. Příliš poplatné objednavateli. Na role rozdané před desetiletím a "ftípek" s mrtvými hosty už čekat každý týden nebudu. E02*: Nudím se a tak mi nedalo zkusit další díl u kterého jsem odpoledne zcela odpočat usnul ve velmi nepohodlné poloze. Kluci si vyzkoušeli Call of Duty a tak by asi neškodilo přejít na recenze her. E03***: Mírné zlepšení díky oblíbenému Toskánsku. E04***. Návrat ke starším časům, byť dnes již trošku vykradené. E05**. ??? pasáže hry lodě. E06***. Kromě upitého finského závodníka to bylo docela vtipné. E07/8**. Zajímalo by mě jestli by pánové byli ochotní se podívat na Trabantí ságu a co by řekli na Dana Pribáně, nemluvě o tom co by se dělo kdyby část těchto cest museli absolvovat bez podpůrného týmu. Poslední speciály mi totiž přijdou o ničem. E09****. Konečně slušný díl, trochu nekorektního úvodu, test zajímavého auta, víceméně nuda na ovále, Stig se nahradit nedá, host by snad tentokrát i po těch 35 letech zajímal, konverzace ok, pak to co tu zatím chybělo, přestavby, blbinky, auto-moto filozofie. E10** Nuda(21.11.2016)

  • - Spoiler: Zlomená ruka Jamese Maye a bouračka Jeremyho Clarksona nebyly ve scénáři. (DexMASTER094)

  • - Při natáčení první série nacestovali 1.474.546.320 mil, což je v přepočtu asi 2.373.000.000 kilometrů. (Maulincio)

  • - Česká stopa se objevuje hned na začátku prvního dílu při přeletu letounů. Formaci tvoří stroje, které pochází z továrny českého Aera Vodochody - jde o sportovní modely L-39 akrobatického týmu Breitling Jet Team. Ten normálně vystupuje v šesti nebo sedmi letounech, nad pódiem v Grand Tour jich ale zarachotí osm. (DexMASTER094)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace