Reklama

Reklama

Když přijede strýček Charlie na jednu ze svých obvyklých návštěv příbuzných do ospalého městečka Santa Rosa, začne jeho obyvatelům jedno z nejnapínavějších dobrodružství. Šarmantního strýčka Charlieho, nebezpečného zabijáka, který cestuje z Philadelphie do Californie a v patách má zákon, ztvárnil Joseph Cotten. Brzy ale jeho dříve nic netušící neteř a jmenovkyně Malá Charlie (Teresa Wright) pojme podezření, že její strýček je vrahem vdov, a smrtelná hra na kočku a na myš začíná. Jak se v průběhu tohoto skvělého psychologického thrilleru neteř postupně dobírá pravdy, nezbývá psychopatickému zabijákovi nic jiného, než svou nejmilejší příbuznou zavraždit. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (180)

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Aneb od naivní rodinné komedie k neméně naivnímu thrilleru. Vesele rozmanitá rodina - tatínek - mírně ušlápnutý bankéř s poťouchlým kamarádem ( starým panicem) bavící se vymýšlením jak by jeden mohl druhého nenápadně zabít (chicht), afektovaná maminka nade vše milující svého bratra (wtf ?!) , velmi chytrá a velmi otravná mladší dcera čtoucí 2 knihy týdně !, nejmladší syn ( chlapec bez většího významu, wau) a nejstarší dcera Charlie - naivní asi postpubescentka nade vše milující svého strýčka ( tady už to v některých místech hraničilo s otevřeným incestním chováním - wtf !!!) a strýček Charlie - naprosto normální vrah, který přichází, aby se vše ve zlé obrátilo. Ale neobrátí, Charlie se při odhalování ( tajemství !) Charlieho stihne zamilovat do policisty a on do ní ( ááách), nikdo jiný se nic nedozví a nakonec..se na ty spoilery už vyseru. Ani stín podezření mi jednoduše vůbec nesedl. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Najlepší Hitchcockov film, ktorý on sám označil za svoj najobľúbenejší. Dialektika a princíp zrkadla rozvrstvený na nepríjemný portrét amerického malomeštiactva. Obludný objekt a temný tieň, ktorý vrhá, zrkadlo, postava a jej odraz v ňom. Pod zdravou kôrou prehnité jadro, za maskou nevinnosti hrozivý odkaz a za maskou zla len stvorenie prosté a obyčajné - človek. Krutý čierny humor a morbídna satira, ktorá rozprestiera svoje chápadlá po modelovej americkej rodine. Mesto, vidiek, telegram, vlak, dom. Valčík, láska a smrť. Radostné očakávanie príchodu, zúfalé dúfanie v odchod. Nikdy nie jeden, vždy v páre. Zrkadlo - dvojstranná minca, panna a orol, lož a pravda. Charlie... a Charlie. Príšera, ktorá ma budí zo spánku... Viac možno inokedy, slová mi teraz nevystačujú. ()

Reklama

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Výstižný obraz maloměšťácké špíny, z níž se vylíhla hrůza jako červi ze starých hadrů. Z chrlivého lůna obyčejné (lidské, příliš lidské) americké rodiny povstane vraždící nenažranec s naivním sebe-obrazem velkého (snad dokonce dandyovského) trestajícího Zla a začne ještě trávící prchat, přičemž magnetizován bezelstným rodinným teplem se vrací do rodného hnízda, které záhy začne také polykat. Uboze a male, drkoce zuby, ze sebe souká hloupé teorie o právu Zla na trest za lidskou nedokonalost (jíž je ovšem sám skvělým příkladem) a bojí se. Okolo tiše bubří středostavovský klid, nestravitelný a přes svou grotesknost zrůdný, a jako hmyz krouží naivní strážci zákona, planoucí "láskou na první pohled", jejímž stínem zákonitě bude košatý rodinný strom s plody až příliš podobnými strýčku Charliemu. Skvěle vystavěné drama pak vrcholí dokonale ironickou poctou nehybnému klidu, líhni toho, co nakonec stráví celý svět. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Bavily mne scénky z rodinného života průměrných amíků. Zvlášť brýlatá holčička měla furt nějaký hlášky. Super byl i kamarád Herb, co se s vždy dohadoval s hlavou rodiny, jak by toho druhého zabil. Je to dobré i po příjezdu strýčka Charlieho. Jeho temná stránka funguje a když se zamyslíte nad tím co tam ke konci předváděl, tak to byl fakt dobrej psychouš. Bohužel ten film je i přez všechno zmíněné takový naivní. Bezskurpulózní strýček se chová nelogicky a konec je vyloženě odfláknutý. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

První a hned nejlepší americký Hitchcockův film. Santa Rosa je průměrné americké městečko plné průměrných amerických rodin. Děj se točí kolem jedné z nich. Je obdivuhodné jak dlouho nás Hitchcock drží v blažené nevědomosti, jak důmyslně vydává věci vzbuzující pochybnosti za věci zcela všední a nehodné naší pozornosti. Když pomineme několik – o ničem nevypovídajících – napjatých okamžiků, teprve scéna v knihovně zhruba po hodině filmu vykládá podstatnou část karet na stůl. Pochopitelně celou dobu tušíme, kdo není nevinný, jenže nač si kazit zážitek. Doporučuji přistoupit na mistrova pravidla a nechat se pohltit precizně vystavěným dramatem, které je o to vypjatější, že se celé odehrává pouze mezi dvěmi osobami (stejných jmen). Ani stín podezření (v originálu logičtější Stín podezření) je v prvé řadě rodinným dramatem a až poté detektivkou a thrillerem. Na zmíněné „průměrné americké rodině“ lze vysledovat Hitchův zvrácený smysl pro humor. Nihilistická dcerka Anna má pro všechno ty správné argumenty. Otec Joe se svým kolegou rád rozebírá různé způsoby vražd. Úmyslně jsem nezmínil Charlie – sužovanou zpočátku depresemi a zoufale vyhlížející příjezd svého milovaného strýčka. Právě ona symbolizuje čistou a kapku naivní duši, která pod tíhou okolností radikálně změní svůj pohled na svět. Symbol mládí a nadšení, jenž po konfrontaci s krutostí ztratí veškeré ideály. Skrze ní je v závěru hmatatelný skepticismus celého snímku. 85% Zajímavé komentáře: Radko, Ruut ()

Galerie (59)

Zajímavosti (25)

  • Filmový debut mladé Edny May Wonacott. (Kulmon)
  • Jméno waltzu, který se ve filmu objevuje, je The Merry Widow Waltz. (Witta)
  • Hitchcockovým záměrem bylo obsadit do role strýčka Charlieho Williama Powella, ale MGM jej nepustilo. (Kulmon)

Reklama

Reklama