Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Jak to ten Hitchcock dělá to já nevim, ale co film to perla. Napětí je tu gradované tak mistrně, že jsem si chvílema myslel že fakt vybouchnu.(5.4.2005)

  • strougy
    ****

    I přes několik výtečných a napínavých scén jako například sledování oběti v zábavním parku či chvíle v ložnici Brunova otce představuje první hodina pouhou občas maličko rozvleklou přípravu na závěrečnou perfektně gradovanou koncovku s promyšleným střídáním záběrů činností Guye a Bruna a vrcholící podařeným zakončením na kolotoči. Po Psychu asi to nejlepší, co jsem od Hitchcocka zatím viděl. Silné 4*.(25.4.2010)

  • Djkoma
    ****

    Výborná atmosféra, ale až příliš jednoduchý příběh bez zvratů a překvapení. Film nedokázal překvapit a to mě dost mrzí. Od první minuty bylo jasné co se bude dít. První nabídka a bylo jasné, jak to bude pokračovat. Slabší 4*, které se možná změní v pevnější, ale pochybuji, že se podívám podruhé...(18.2.2007)

  • Tuxedo
    ****

    Z výborného námětu velmi dobrý film. Skvělý záporák a vynikající finále, což je u Hitchcocka zvykem.(23.12.2005)

  • Matty
    ****

    Film, na němž by se mohlo vyučovat vyvolávání napětí, které je - jako vždy u Hitchce - nadřazeno věrohodnosti postav i situací, v nichž se ocitají. Scénu za scénou jsou Cizince ve vlaku mistrnou ukázkou, jak si získat a udržet divákovu pozornost a jak si pohrávat s divákovým očekáváním. Od úvodního střetnutí, které kromě obou postav uvádí na scénu také klíčový motiv duality (s kontrastem černé a bílé se vzhledem k bílé barvě Guyova sportu pracuje po celý film) a neméně důležitý prvek náhody, přes černohumrně laděný stalking v zábavním parku k dechberoucímu lovení zapalovače, kdy nás Hitchcock přiměje fandit psychopatovi. Morální ambivalence, schopnost postavit dětsky nevinné na roveň smrtonosného, graduje tou nejďábelštější jízdou na kolotoči, jaká se kdy v nějakém filmu objevila. Při jejím natáčení se údajně i mistrovi napětí potily ruce. Nedokážu si představit lepší doporučení. (Když Guy v úvodu filmu vystupuje z vlaku, Hitchcock do něj s basou nastupuje). 85% Zajímavé komentáře: jojinecko, Cimr, pijavica(8.9.2007)

  • - Raymond Chandler se nesnesl s Alfredem Hitchcockem. Když Hitchcock přijel k Chandlerovi domů, aby si ujasnili některé věci kolem příběhu, vykoukl Chandler z okna a vykřikl: "Podívejte na toho tlustého bastarda, jak se snaží dostat z auta"! (Kulmon)

  • - Hitchcock se ve filmu objevuje na počátku na vlakovém nádraží, kdy se snaží dostat do vlaku s kontrabasem. (Kulmon)

  • - Když byl film v roce 1952 uveden v Německu, bylo z něj vystříháno asi 5 minut, které byly považovány za surové a sadistické (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace