• gouryella
    ***

    Tento film dvojice V + W se zdařil více než jejich prvotina Pudr a benzin, ovšem kvalit filmu Hej Rup či Svět patří nám zdaleka ještě nedosahuje.(4.9.2002)

  • anais
    ****

    Ucelenější než Pudr a benzin, ale díky tomu i trochu typičtější a předvídatelnější v žánru "filmů pro pamětníky". Film je ale zajímavý hlavně pasážemi, které nemají daleko ke klasickým groteskám (člun na vodě, bitva v muzeu) a nebo se snaží využívat možností zvuku nad rámec mluvené řeči - Voskovcova rodina vydávající zvuky zvířat nebo scéna v koupelně komponovaná na hudební doprovod. A v neposlední řadě je jedním z hlavních hudebních motivů tohoto filmu Život je jen náhoda...(5.11.2012)

  • YURAyura
    **

    4/10 Ale no tak jo, jako mensi jsem se nad tim parkrat i od srdce zasmal, ted uz to bylo bidnejsi a pri sledovani demolice musea a jinych "taskaric" se mi jezily chlupy na...(8.10.2007)

  • flanker.27
    ***

    Pouze slabé zahřívací kolo k pozdějším dílům dvojice V+W. Teprve zkoumání možností zvukového filmu jako takového, ostatně obdobně působí prakticky všechny filmy z první zvukově filmové pětiletky.(3.10.2005)

  • sportovec
    *****

    V pořadí druhý film V+W v porovnání s prvním vydatně "zfilmovatěl". Prvkem, který upoutá naši pozornost, je samotné zaměření filmu. Rok natáčení 1931 se pohybuje i nadále v rovině života ustáleného, postrádajícího otřesy a krize, v té době stále ještě nabíhající, do něj zasahuje jen velmi zprostředkovaně. Mluvit o tom, že film byl podobně jako PUDR přijat rozpačitě, není přesné. Řadu motivů, které v něm byly použity nalezneme např. v soudobé veselohře U NÁS V KOCOURKOVĚ. "Okupovat" podle údajů filmového historika pražské premiérové kino té doby víc než měsíc má k neúspěchu a rozpakům - zdvořile řečeno - víc než daleko. Za povšimnutí stojí i dvojice Hermanová-Vítová; obě jsou tu zachyceny ještě v dívčím rozpuku svého ženství (v době natáčení bylo Hermanové 18 a Vítové 17 let). Zajímavé a mimořádně neobvyklé jsou i rozsáhlé "němé" scény. I toto dílo patřilo v dobovém kontextu nesporně do absolutní špičky tehdejší tvorby.(29.8.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace