poster

Texaský masakr motorovou pilou

  • anglický

    The Texas Chain Saw Massacre

Horor / Thriller / Mysteriózní

USA, 1974, 83 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mr.Apache
    *****

    Easy Rider horrorového žánru. - Srovnání mezi kultovní road movie ze 60.let a debutem Tobe Hoopera možná neobstojí, ale jsem přesvědčen, že je zde více paralel, než by se mohlo zdát. Každopádně by jejich výčet byl pěkně dlouhý. Texaský masakr je absolutní klasikou s výbornou atmosférou a gradací, je příjemně poznamenán dobou vzniku a přes jeho syrovost je vidět, že tvůrci filmu byli intelektuálové (i když evidentně na drogách). První zjevení retardovaného řezníka je esencí děsu, kanibalská hostina, které se (pochopitelně nedobrovolně) účastní hlavní hrdinka, je úžasně zinscenovaná freak show. Snímku dodává na vyjímečnosti také realistický dokumentární styl, který jej jasně odlišuje od pozdějších veselých vyvražďovaček 80.let. Film má spoustu pokračování, remaků a napodobenin. Z tehdy inovačního vražedného nástroje (motorové pily) se časem stalo dokonce jakési klišé, ale originální Texaský masakr je udělán tak dobře, že nemůže být nikdy žádným klonem překonán.(22.4.2005)

  • Psema
    ****

    Do poloviny vesměs nesympatické čekání krav a volů na porážku. Jenže jakmile zahřmí nocí motorovka a hladová rodinka zasedne k večeři, je to jedna z nejlépe zrežírovaných žánrověk široko daleko, na jejíž atmosféru se chytá máloco. Sugestivní až kost.(21.8.2012)

  • kinej
    ****

    Masakrózní krvák, který sice není tak krvavý jako jeho remake, zato je o to napínavější. Jeden z těch skoro až minimalistických a zároveň dobrých hororů ze 70-tek. Samozřejmě nežeru, že se někdy něco podobného stalo, ale když se na tuhle promo povznesu, tak vidím jeden z piílřů moderního hororu.(20.10.2006)

  • Segrestor

    Je fakt, že krom toho chlapíka, co tam visel a měl "to celé" na háku a do ran mu ten bodrý vesnický retard Leatherface chodil plácat posypovou sůl, si z filmu moc nepamatuju. Zdálo se mi to takové nemastné neslané (ale jak říkám, soli tam přitom bylo dost), jakoby tvůrci nevěděli kudy kam a tak se zaměřili především na brutalitu a tu tzv. slasherovost, která jak známo spočívá v tom, že někdo velmi fyzicky pomalý a dosti často i duševně, prohání po lese či starém domě nějakou roztomilou dívku, která jinak běhá jako laňka. Že je dotyčný šouravý retard vždy dívce v patách, ač ona letí lesem jako šíp, nechme odborníkům a zdatným wikipedistům. Jako lajk hodnotím spíše záporně. Nebylo to nic, co bych si pustil k štědrovečerní večeři a ani v jiný temný večer, kdy bych se chtěl bát.(11.10.2012)

  • Bluntman
    *****

    LFŠ 2009 Jednou provždy a naposled: je to EXPLOITATION, přesněji HIXPLOITATION. Je nesmyslné filmu vyčítat, že nemá atmosféru a nevyvolává strach, "pouze" pocit znechucení a šoku, když to jsou základní charakteristiky exploitationu. A ty naplňuje Hooperův první a zároveň nejlepší film dokonale, až natolik, že se stal základní protézou celého jednoho žánru - exploitationu - a jednoho z jeho mnoha subžánrů - hixploitationu, ve kterém hrozbu představují burani z Jihu. Není pravda, že TEXASKÝ MASAKR MOTOROVU PILOU nermá myšlenku, jen to chce znát dobový kontext (válka ve Vietnamu, republikáni u moci, liberálové - hippies), protože se vypovídá néco o strachu z neznámého, nebezpečí, které může přijít z Jihu a subkultuře hippies, která si blízkost a nebezpečnost hrozby pořádně neuvědomuje. Nebýt ideologického pozadí, i tak dám plné hodnocení, protože se jedná o velice nepříjemný zážitek, který nejdřív diváka téměř ukolébá pomalým tempem filmu (úvodní půlhodina), aby pak onen kontrast a probuzení se do noční můry bylo působivější, přestože se s explicitním hnuse nepracuje, ale nevolnost vyvolává především paradokumentární forma (blízká dokumentárním záběrům vídaným v televizi) s roztřesenou kamerou s vysokým zrnem a posílenou zvukovou stopou. Jen škoda toho, že dnešní diváci - posíleni jistými substancemi - vnímají TCM jako trash, jak dokázala půlnoční projekce s francouzským dabingem a českým voice-overem do sluchátek. Myslím, že by potřebovali střet s ikonou žánru - Leatherfacem. 10/10(18.2.2007)

  • Edwin Neal

  • - Natáčení začalo 15. července 1973 a skončilo 14. srpna téhož roku. (siky25_25)

  • - Film bol uvedený na festivale v Cannes a jeho kópiu drží vo svojich zbierkach Múzeum moderného umenia v New Yorku. (Jello Biafra)

  • - V Austrálii nebyl film vydán až do 80 let minulého století. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace