Reklama

Reklama

Americký filmový thriller, který je současně historií jednoho velmi neobvyklého milostného vztahu. Anne Benton (Jodie Foster), mladá sympatická malířka, se náhodou stane svědkyní jedné mafiánské popravy. To je právě ta chvíle, která jí navždy změní celý život. Sama se stává terčem zločinců. Ti si na její likvidaci najmou profesionála (Dennis Hopper). Jejich osudové setkání v Mexiku, kde se dívka pokoušela skrýt, dostane zcela nečekanou podobu, když se specialista na smrt do dívky zamiluje. Sama si musí vybrat: buď zemře, nebo půjde s ním. Ač se Anne může rozhodnout, je zřejmé, že na vybranou nemá. (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (33)

dopitak 

všechny recenze uživatele

Zabiják jde sundat svou oběť a protože se mu líbí, když spí, nabídne jí život za to že mu bude konkubínou. A aby to nebylo tak vyhrocené, netlačí na pilu. Málo málo věrohodné i na komedii, a tou snímek Smithee a Hoppera navíc ani není. Asi bych tam potřeboval mladšího, živějšího zabijáka, věkový rozdíl byl přeci jen vysoký. K pořádnému krimithrilleru zase chybělo trochu víc napětí a akce. Sheen rozstřílenej v posteli potěší mnohé. Foster nejprve ve sprše za neprůhledným sklem a potom i bez něj. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem měla pocit, že sleduju nepovedenou parodii na gangsterku, ze které někdo chirurgicky odstranil humor. Mafiáni se chovají jako idioti, fízlové pro změnu jako retardi, hrdinka je sice hezká, ale rozumu příliš nepobrala, a nájemný vrah je opravdu ukrutně démonický, zvlášť když tak dojemně prožívá svou první lásku, kupuje své milé koblihy, mluví jako trotl a hudlá na saxofon. To není thriller, to je Jodie Foster v naprosto pitomém filmu. ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Že sa Hopper pri tvorbe snímky aspoň čiastočne neinšpiroval o päť rokov starším opusom Billa Friedkina neuverím ani za svet – neprestajné snímanie Mesta anjelov, najmä nadránom, všetkých jeho častí, no primárne tých prístavných a od Port of Los Angeles neďalekých rafinérií a tiež Downtownu, svojský font úvodných & záverečných titulkov, ktoré sú tiež vo forme jazdy cez mesto, s dôrazom na exteriéry a bez strihu, rázny saxofónový a balalajkový hud. podkres, John Turturro, dievča v núdzi, maľby, veľa rozmanitých interiérov, bežných aj umeleckých a slušná práca so svetlami. Ale len do prvej polovice. Keď sa dej následne presúva mimo L.A., do rurálnejších častí Nového Mexika, z celého je zase pre zmenu cítiť Michaela Cimina, ale hlavne Johna Dahla (plus naháňačka helikoptér v kaňone {asi} imituje Mastorakisa a jeho Nightmare at Noon). Hoppera je cítiť len z nezvyčajných sociálnych atribútov jednotlivých postáv a z dynamiky ich vzájomných vzťahov a interakcií – rozumej zvláštnej, možno lepšie povedané absurdnej – čomu nepomáha na papieri natrieskané obsadenie, pretože v daných výkonoch je úplne na hovno. Zostrih pre kiná, ktorého sa vzdal nielen Pesci, ale rovno aj Hopper, bol dobovo negatívnymi ohlasmi zakopaný pod zem, preto nerozumiem, čo kritici fetovali, keď do výšin vyzdvihovali rež. zostrih (ako údajne konečne kompletnú režisérovu víziu príbehu), nakoľko dej nijak významne nemení, len pridáva viac kamerových, záberových lahôdok (v pozerateľnom stave je veľmi ťažko dostupný). A že som si kvôli tomu zasranému zostrihu musel kúpiť Blu-ray aj Blu-ray prehrávač ani nehovorím... (x / x / x) (x / x) (24.6.2018) (2x3.5.2023) (2.6.2023) (27.8.2023) ()

Pohrobek 

všechny recenze uživatele

Průnik mnohokrát zpracovaných témat krásné mladé ženy na útěku před všechoschopnými zabijáky a postupného sbližování zločince se svou obětí. Na pomezí mezi A a B filmem - spíše lepší béčko. Hlavním devizou je pochopitelně především výborné herecké obsazení, od hlavní, celkem věrohodné hrdinky - Jodie Foster v jedné ze svých nejsvůdnějších rolí - , přes stárnoucího, duchem občas dětinského zabijáka, Dennise Hoppera užívajícího si svého třetího hereckého dechu, až po drobnější roličky - hororová ikona Vincent Price, klasicky cholerický Joe Pesci i mihnuvší se Charlie Sheen. Akční okamžiky pak působí velmi odlehčeným dojmem a nehledě na to, jedná-li se o záměr, filmu to prospívá. ()

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

Neměl jsem až tak přehnané očekávání, těšil jsem se na odlehčenou krimi "devadesátku", kde mě patrně dějově vůbec nic nepřekvapí, prostě na klasický "poobědový" nedělní filmeček u kterého můžete vypnout i mozek a předem bude jasné jak to dopadne. Zárukou alespoň průměrné zábavy bylo pro mne nadprůrměrné obsazení.. Ve finále však bohužel jediným pozitivem celého toho "utrpení" byla snad nejvíce "sexy" role Jodie Foster její kariéry. Fanoušci této herečky by tento snímek rozhodně neměli vynechat, protože patrně v žádném jiném se neproducíruje před kamerou během hodiny a půl v krátkých šatičkách, noční košilce, podvazcích či úplně nahá ve sprše. Za to jednu hvězdu navic. Dennis Hopper je co by nájemný vrah a padouch naprosto impotentní a ne-uvěřitelný. Zejména scény, kdy se skrývá v noci za stromem neustále se slunečními brýlemi na očích působí až legračně, stejně jako dialogy postav, kterou jsou až infantilní. Dějové "náhody" typu - na konci slepé cesty stojí opuštěný a připravený vrtulník se kterým padouch samozřejmě umí brilantně létat, bijí do očí tak, že se člověk obtěžkán nedělním obědem ze siesty rázem probouzí, mne si oči, kterým nechce věřit. Nelogičnost jednání postav a scénáristů tohoto snímku nezná mezí. Já osobně byl překvapen tím, jak s tímhle obsazením mohl vzniknout tak slabý film, který bych snad nehodnotil ani jako B film. Vždyť podobných odlehčených krimi, ovšem kvalitních (průměrných), bylo v daných letech natočeno nespočet. I zde to mohlo dopadnout lépe - alespoň stravitelně, kdyby si tvůrci dali trošku záležet a nenechali jednat postavy jako v telenovele.Ve finále se vlastně těmto hercům (a Hopperovi navíc co by i režisérovi) divím, že se k tomudle propůjčili. ()

Galerie (24)

Zajímavosti (11)

  • Postava Anne (Foster) je čiastočne inšpirovaná skutočnou umelkyňou Jenny Holzer. (Real Tom Hardy)
  • Filmovému štúdiu Vestron Pictures sa Hopperov pôvodný trojhodinový zostrih nepáčil. Bez jeho vedomia ho zostrihali. Ten bol tak naštvaný, že plánoval štúdio zažalovať. To však predtým stihlo zbankrotovať. (Real Tom Hardy)
  • Jodie Foster súhlasila s nahou scénou v sprche. Bolo jej povedané, že bude silne zostrihaná. V skutočnosti bola použitá ale takmer celá natočená stopáž. Foster to Hopperovi nikdy neodpustila. Títo dvaja mali počas natáčania na pľaci neustále konflikty, dokonca aj v prvý deň počas natáčania práve tejto scény. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama