Reklama

Reklama

V utajované americké vládní laboratoři probíhají experimenty s podivuhodným obojživelným monstrem nalezeným v Amazonii. Ví se o něm velmi málo – domorodci jej uctívali jako boha, může dýchat na vzduchu i pod vodou, podobá se člověku a je považován za nebezpečného tvora. V laboratoři jej drží a bezohledně zkoumá ambiciózní vládní agent Richard Strickland (Michael Shannon). Zachází s ním spíše jako s biologickým materiálem než s živou bytostí. Jeho experimenty neberou ohledy na to, zda objekt zkoumání zůstane na živu. Ve stejné laboratoři pracuje němá uklízečka Elisa (Sally Hawkins) a když se náhodou střetne s uvězněným stvořením, dokáže s ním navázat takovou komunikaci, k níž není potřeba žádných slov. Stačí jim gesta a emoce. Elisa jej nevnímá jako nebezpečnou zrůdu, cítí především jeho strašlivou osamělost. Je to i tím, že tato záhadná bytost má jednu základní vlastnost vody. Jak voda přijímá tvar nádoby, tak stejně tento vodní tvor přijímá vlastnosti každého, s kým se potkává, a odráží tak jeho agresivitu i osamělost nebo bezpodmínečnou lásku. Díky tomu se mezi ním a vnímavou Elisou vytvoří silné pouto. V okamžiku, kdy hrozí další brutální pokusy, Elisa pochopí, že je čas na společný útěk. A protože jsme v 60. letech minulého století, neobejde se to bez účasti sovětských špiónů. (CinemArt)

(více)

Videa (10)

Trailer 2

Recenze (955)

cheyene 

všechny recenze uživatele

Po většinu času se jedná o velmi příjemný snímek, jenž diváka zaujme takřka ve všech svých aspektech. Z téměř pětihvězdičkového dojmu ho však v druhé polovině začne táhnout dolů (prakticky až ke 3*) fyzično mezi tvorem a hlavní hrdinkou. Hodnotím s přivřenýma očima 4* skrze úvodní půlku, herecké výkony i celkové zpracování. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Po novom filme G. Del Tora som skočil hneď, i trailer vyzeral lákavo, ale film je film a ten už nefungoval tak ako som si predstavoval. Obojživelné monštrum vyzerá dosť lacno a z traileru sa mi to dokonca zdal i film vhodný pre deti. Ešte že som ich ja magor nevolal k telke! Už pri mastrubovaní vo vani som niečo tušil, ale neskôr to prerastie do niečoho väčšieho a úchylnejšieho. Ťažko pochopím 13!! nominácií na oscara, ono Oscarom už posledné roky prestávam rozumieť úplne, ale ja som na tomto filme nenašiel oscarové vôbec nič. Môžme sa baviť o výkone M. Shannona, ale ten už oscara mal dostať za Take Shelter napr., tak prečo za toto? Je tu dobrá atmosféra z čias studenej vojny i výkony ostatných, ale ak film ako celok za moc nestojí, tak nemá cenu veľmi vyzdvihovať ani to čo sa vydarilo. Bolo by to možno fajn, keby sa Del Toro nesústredil na úchyláreň, ale urobil film o niečom inom, alebo jednoducho inak. 60%. ()

Reklama

juta 

všechny recenze uživatele

Na Oskarový film dost slabý. Vlastně tu není nic vyčnívajícího, díky čemuž bych filmu dal Oskara, ale tak to bohužel bývá zvykem, takže nic extra jsem ani neočekával a dopadlo to tak podle mých očekáváních. Dostal jsem to, na co jsem od Tora zvyklý. Jen dost nechápu ty zbytečné postelové scény a ty "přisprostlé" které ve filmu nesnáším, takže tím u mě film ještě trochu více klesnul. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Když ještě půl hodiny po začátku filmu netušíte, o čem film je, a jen mlhavě tušíte, o kom je, je to buď hodně dobré, nebo hodně špatné znamení - nic mezi. Samozřejmě, že v důsledku mohutné propagace všichni víme, kam to směřuje, ale to vůbec nepramení ze samotného filmu, který je vyprávěný velmi mizerně. Asi není náhoda, že málokterý tak dobrý režisér jako del Toro točí tak často mdlé, nevýrazné filmy utopené v detailech, postrádající ale linku. Zde navíc (Kde jsou časy Labyrintu?) zásadně váznou jakékoliv emoce - od naprosto nesmyslné skokovosti odvádí pozornost jen nesnesitelná, občas podivně pseudofrancouzská návodná hudba (počkat, neodehrává se to v USA? proč ta hudba zní, jak zní?), která se snaží vyvolat dojem mnohem větší emocionální komplexnosti, než jaká ve většině scén je. Zatím snad nikdy jsem u del Tora neměl dojem takové skořápky filmu bez čehokoliv uvnitř. A to pominu, že obědové pauzy u bazénu s supertajným monstrem jsou spolu s Churchullovou jízdou v metru nejtopornější setup roku 2017. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Krásné filmové pohlazení, které potěšilo jak nádherně odvyprávěným sci-fi příběhem z dob, kdy nebylo potřeba zahlcovat diváka efekty, tak i kreativním stylistickým rukopisem, který zvládá příběh nenásilně upgradovat na dnešní divácké požadavky. Sice slabé emoce a trochu přeplácaný scénář, ale výborní herci a špičková režie odkazující k filmovým vzorcům padesátých let.. Více zde ()

Galerie (84)

Zajímavosti (40)

  • Od filmu The Artist (2011) ide o prvý film, ktorý vyhral Oscara za najlepší film a nevyhral Oscara za pôvodný, alebo adaptovaný scenár. (Astonko)
  • V momente, keď bol film vyhlásený ako víťaz Oscara, herec Michael Shannon sedel v bare v Chicagu. Vlastník podniku s hrdosťou pridal jeho fotku na Twitter a napísal, že zrejme neexistuje lepšie miesto, kde by herec v tej chvíli mohol byť. (Marceloo)

Související novinky

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

Del Torův Frankenstein nabírá obsazení

19.03.2023

Legendární mexický režisér a scenárista Guillermo del Toro (Hellboy, Faunův labyrint) si v Hollywoodu už nějakou dobu může díky svému Oscaru za nejlepší film v podobě Tváře vody dělat co chce. Tedy… (více)

Startuje BEST FILM FEST

Startuje BEST FILM FEST

11.07.2018

Pražská kina Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádají od 12. do 18. července BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů druhé poloviny roku 2018. Kina v době léta potěší… (více)

Del Toro dohlédne na další horory a fantasy

Del Toro dohlédne na další horory a fantasy

05.04.2018

Guillermo del Toro natočil spoustu děsivých i zábavných fantasy, pořádnou slávu mu však přinesla až ta poslední. Tvář vody letos získala čtyři Oscary, mezi nimiž nechyběly dvě sošky pro del Tora … (více)

Reklama

Reklama