Kamera:
Matthew F. LeonettiHudba:
Michael SubyHrají:
Ashton Kutcher, Amy Smart, Melora Walters, Eric Stoltz, John Patrick Amedori, Elden Henson, Kevin G. Schmidt, Kevin Durand, William Lee Scott, Ethan Suplee (více)Obsahy(2)
Existuje jedna zajímavá teorie - teorie chaosu neboli efekt motýlích křídel... Napínavý thriller odehrávající se mezi minulostí, přítomností a budoucností. Mladý fyzik Evan Treborn (Ashton Kutcher) se vydává díky svým zápiskům z dětství na riskantní cestu do minulosti, aby ji změnil, napravil své chyby a setkal se s láskou svého života. Nebezpečný experiment se mu však vymkne z ruky a následky jsou hrůzostrašné... (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (1 580)
Takové vzpomínky, jaké měl Evan, bych chtěla změnit taky. Jenomže každá změna minulosti zákonitě přinese i nějakou tu negativní, nečekanou protireakci. A tak je to furt dokolečka dokola. Svým způsobem to je thriller jak vyšitý krvavou nitkou plný brutality, násilí a smutku. Přesto mi tam něco scházelo. Něco jako gradace napětí, hlubší psychologický profil jednotlivých postav apod. Film si sice udržel mou pozornost, ale jen kvůli zajímavému námětu. Celkový dojem vnímám takový rozpačitější. Každopádně bylo zajímavé vidět ty rozdíly minulosti, jak by vypadala tak nebo onak. Jednou vidíš sebe a své přátelé na vrcholu, podruhé na úplném dně. Na druhé zhlédnutí mě ale Motýlí efekt nenaláká. ()
Osudový dotek mě dostal, protože takhle originální a navíc skvěle zpracovaný nápad není často k vidění. Od první minuty nevíte na čem jste. Film má spád, a když už to vypadá na happy end, stačí jeden střih, karta se obrátí a vám dochází, že snaha o změnu minulosti se nevyplácí nikomu. Film je jako jízda na horské dráze. ()
Lapsus memoriae. Blackout. Výpadek paměti nebo prostě vokno- stresující věc v leckteré situaci (při testu obvzlášť). Možná měl Evan štěstí, že si některé hrůzné zážitky z dětství nepamatoval..(Ano, děti k sobě umí být navzájem velmi kruté, nevím, proč se psychologové neustále diví). O to bolestivější bylo pak jejich zpětné zjištění. Emocionálně mě to neroztrhalo jako onu poštovní schránku, mladou čtyřku sem pozorovala s mírně pootevřenými ústy- hráli líp jak někteří dospělí. Director´s cut ending je sice nápaditější než ten, kdy se dva lidé minou na přeplněné ulici, ale preferuju přesto ten původní. 90%. Ještě jedna věc- po skončení filmu mě popadla jedna prazvláštní chuť, pustit si dlouhý, táhlý a pomalý soundtrack. (Asi na mě byl snímek moc zbrklý). Kdo ví. ()
Film má vydařenou atmosféru, dobrou hudbu, přiměřené výkony (Ashtona bych ale zase tak nepřeceňoval - jen ostatní nečekali, že je schopen přiměřeného výkonu v nekomediální roli - lepší mi přišli dětští herci). Samotný nápad s cestováním v čase není špatný (tohle téma mám moc rád), ale je třeba si dávat velký pozor na logické nesrovnalosti - ty myslím v mnoha chvílích překračují únosnou míru. Dále SPOILERY - ČTĚTE JEN PO ZHLÉDNUTÍ FILMU: Hlavní logické nesmysly: Jeden z hlavních motivů je, že se Ewanovi v dětství stávalo, že si určité chvíle nepamatoval - později to je vysvětleno tak, že právě v tu chvíli byl ve svém těle Ewan z budoucnosti. Tady ale nesedí mnoho věcí. Otec se na něj vrhne právě proto, co mu řekne Ewan z budoucna - tzn. důsledek jeho cesty do minulosti se projevil hned, jindy ale (výpadek při natáčení porna, při kreslení ve škole) se důsledky hned neprojeví (např. nemá propíchnuté ruce). Mimochodem četl jsem o režisérské verzi - tam film končí jinak, Ewan se ke konci dívá na projektor, ale nevidí na něm dětskou oslavu, ale svůj porod a způsobí svou smrt a spáchá tak sebevraždu - uvědomí si, že příčinou všech potíží není jeho vztah s Keyleigh, ale on sám. Nevím, jestli to je lepší závěr, ale určitě je temnější. ()
Inteligentní thriller pohrávající si s časovými paradoxy, který by vás rozhodně neměl odradit "teenagerovským" obsazením hlavních rolí. Tedy ne že by se z Kutchera najednou stal oscarový herec, ale scenáristická a režisérská dvojka má po vlažném rozjezdu v rukávech tolik es, že by s nimi vyhrála víc než jen jednu filmovou partii. Pokud máte rádi komplexní filmy, které nejedou v hollywoodsky jednoznačných sladkobolných kolejích, tohle bude váš šálek kávy. ()
Galerie (39)
Zajímavosti (38)
- Scénář k filmu byl jeden z těch nejčtenějších mezi producenty, přehazovali si ho jako horký brambor, než do projektu vstoupil Ashton Kutcher. Pak se ho okamžitě chopili v New Line Cinema. (don corleone)
- Když se Evan (Ashton Kutcher) a Kayleigh (Amy Smart) jdou spolu projít, sedají si na lavičku a Kayleigh nabízí Evanovi tyčinku. Přitom lze spatřit ruku technika, který hýbal s Evanovými protézami. (orkadimenza)
- Všetky väzenské scény sa natáčali v skutočnom väzení (štát Washington), so skutočnými väzňami. (Peter-1307)
Reklama