Režie:
Paul Thomas AndersonScénář:
Paul Thomas AndersonKamera:
Paul Thomas AndersonHudba:
Jonny GreenwoodHrají:
Daniel Day-Lewis, Vicky Krieps, Lesley Manville, Richard Graham, Camilla Rutherford, Jason Redshaw, Cedric Tylleman, Gina McKee, Brian Gleeson (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Mít šaty od návrháře Reynoldse Woodcocka (Daniel Day-Lewis) znamenalo v dynamické éře obrozujícího se poválečného Londýna úplně nejvíc. Dáma musela mít dostatek peněz, patřičný rodokmen a odpovídající vychování, aby mohla vyrazit na večírek v jeho modelech, které byly vždy unikátní. Status génia si ale vybíral svou daň v podobě Woodcockovy totální emocionální vyprázdněnosti. Odtržen od reality všedního dne, neboť o vše praktické se starala jeho sestra (Lesley Manville), stavěl všechny ženy na roveň krejčovských panen. Měl sice vždy po ruce nějakou milenku či múzu, ale stačilo, aby si ráno při snídani trochu hlasitěji mazala topinku máslem a už se pakovala z jeho života. Když v kavárně v zapadlém přístavním městečku Reynolds objevil stydlivou servírku Almu (Vicky Krieps) a rozhodl se jí nabídnout momentálně uvolněné místo po svém boku, netušil, s čím si zahrává. Tahle zdánlivě neškodná submisivní bytost totiž rychle pochopila pravidla hry a rozhodla se aktivně bojovat za to, aby neskončila jako její předchůdkyně. Situaci jí usnadňuje i to, že se do ní Reynolds zamiloval. Nápor citů se však velmi negativně začal odrážet na jeho tvorbě, a umělcova praktická sestra se proto rozhodne rázně zakročit. (CinemArt)
(více)Videa (1)
Recenze (310)
Dokonalá filmárčina. Príjemná až meditačná hudba nás privádza do Londýna 50-tych rokov k módnemu guru Reynoldsovi Woodcockovi a postupne nás vťahuje do jeho vnútorného sveta. Tento svet je oproti tomu módnemu prioritný. Charakterovou protiváhou je mladá servírka, ktorá sprvu hraje jeho hru a podriaďuje sa jeho náladám, aby sa napokon snažila presadiť si svoj rýdzo ľudský prístup. Na Andersonov snímok je radosť pozerať, všetky filmové remeslá splynuli do úžasného celku. Daniel Day-Lewis v hlavnej úlohe si zaslúži najvyššie uznania. ()
Nuda od začátku do konce. Je pro mě trochu zvláštní dát tak nízké hodnocení filmu, na kterém se toho dá hodně ocenit, ale nemůžu si pomoct. Herci jsou skvělí, obzvlášť Daniel Day-Lewis se zase jako chameleon stoprocentně vtělil do netypické postavy stárnoucího módního návrháře, a i režisér PTA se se svým filmem mazlí do nejmenších detailů. Jenže to pro mě stejně byla hrozná nuda. Proč? Neberou mě ústřední témata filmu - Romance dědka nad hrobem (ač šviháka) a mladičké sevríky? Eh. Šití předražených šatů s armádou služebnictva v luxusním domě? Uf. No a taky mívám problém s filmy, kde nemám komu fandit. Postavy jsou poměrně komplexní, ale drtivou času jsem je fakt neměl rád. Hlavní krejčí je takovýten druh génia, jehož dílo chcete obdivovat jen z dálky, a hlavní holka mi začínala být trochu sympatická, když se postavila svému tyranovi na odpor, ale pak se ukáže, že je taky slušným magorem. Vypiplaný film o dvou nesympatických magorech dělající nesympatické věci. (4/10) ()
Paul mě popadnul a nepustil do posledního stehu.....a nebo klapky, protože i kamera pod jeho rukou byla geniální......pozorování jak šičky vyšívají stehy na šatech, měření, úprava šatů do posledního detailu, lenivé a přesto poutavé vyprávění Vicky....... a ještě mnohem víc, třeba to, co se týkalo postupného rozkrývání psychologie postav nemělo chybu. A konec, kdy se naplňují slova Vicky - Existuje "hned teď" nabydou svůj význam a Paul odchází, nechajíc nás s otevřenou pusou ještě chvilku po závěrečných titulkách. Letos zatím nejzajímavější počin. ()
Pítý točí prostě jinak než ostatní. Jeho filmy jsou podobně jako třeba Wese Andersona naprosto originálně točené a divák má tedy vždy naprostou jistotu, že skuteční umělci ještě nevymřeli. Co víc, přestože se absolutně nejedná o filmy pro širokou diváckou obec, i Nit z přízraků zavítala do kin. Proč vlastně sledovat pomalý a uhrančivý příběh s hudebním podkresem, který nevykazuje žádné emoce. Když už nic jiného, ve filmu hraje Daniel Day-Lewis a to je panečku sakra kanón. Pokud má být Phantom Thread jeho hereckou rozlučkou. Tak lepší zřejmě ani nemohla být. Kdykoliv Pan herec vstoupil na scénu dokonale si mě omotal kolem prstu a když do toho navíc ještě něco řekl nezbylo mi než se hluboce poklonit. 75% ()
Další skvěle zrežírované umělecké dílo mistra za kamerou a mistra před kamerou. Scény věnující se řemeslu hlavní postavy jsou natočeny až hypnotickým způsobem, na obrazovce se toho nemusí dít mnoho, a přesto to působí uhrančivě. Líbí se mi, jak neobvyklé chování a strojená mluva vyšinutých hlavních postav dokáže v podání Paula Thomase Andersona působit vlastně "přirozeně", anebo při nejmenším naprosto pochopitelně. Nit z přízraků je jiný svět, který má vlastní pravidla... 8/10 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (9)
- Daniel Day-Lewis před uvedením filmu prohlásil, že jde o jeho poslední filmovou roli. Po uvedení filmu odejde do „hereckého důchodu“. (Yokolobuna)
- Název filmu se objeví na začátku i na konci snímku. (griph)
- Natáčení začalo v lednu 2017 v Lythe (Anglie). Dále se natáčelo v oblasti Cotswolds a v Londýně. (PaTeXx)
Reklama