Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Během tří dnů a nocí na periferii dnešního velkoměsta se sedmnáctiletá Ema rozejde s frajerem Viktorem, prožije románek s budoucím pilotem Karlem a potká jediného opravdového muže svého příběhu, taxikáře bez taxíku. Ve vztahovém propletenci se postavy a jejich city náhodně setkávají a osudově míjejí. Zhuštěný milostný příběh je vyprávěn tak, jak Ema vnímá svět kolem sebe a hledá v něm lásku, radost a zábavu. Není však jediná, kdo touží po štěstí a nechce tím nikomu ublížit. Emina opuštěná matka hledá druhou životní šanci, zatímco Karlovi rodiče se marně snaží nalézt dávno ztracený smysl svého manželství. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (73)

Lima 

všechny recenze uživatele

No, nebavilo mě to. Ale pane režisére, až budete točit další film, vemte sebou toho samýho kameramana, do soundtracku dejte zase něco od OHM SQUARE, či Penerů a rozhodně se budu těšit. Jenom toho samýho scenáristu, toho prosím ne. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Nebyl jsem to schopnej dokoukat ale přesto nedávám odpad protože Dorota Nvotová to hrála dobře a hudba byla taky v poho jen mě to prostě absolutně nebralo. ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Benjamin Tuček rozhodně není žádným nováčkem a veškeré filmové know-how ovládá dokonale. S atmosférou buduje i jakýsi dramatický oblouk, který však v některých místech působí až příliš umělohmotně. Na druhou stranu se snaží hledat odpovědi pro ztracenou panelákovou generaci, která se ztrácí nejen ve svém světě, ale i sama v sobě. Avšak univerzálních odpovědí se nedočkají ani tvůrci ani diváci. A tak zbývá než osobitá výpověď o odcizených životech, což by bylo vlastně fajn. Ale když si o tom chce povídat každý druhý tuzemský tvůrce, už to začíná připomínat zaseklou gramo desku. A to už prostě není fajn. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Moc jsem nepochopil, proč hlavní hrdinka Ema bydlí v hotelu Twin a ten pošuk, co vypadá na 13 let a nosí pořád nějakou uniformu, bydlí pro změnu v hotelu Kupa. Taky jsem nepochopil, proč se děj má odehrávat na jižňáku a neustále sledujeme Spořilov a autobus, co sjíždí z Jižní spojky u Spořilova. Navíc na Jižní spojce žádný autobusový zastávky nejsou, takže Ema zřejmě jezdila autobusem, kterej pravděpodobně jel manipulační jízdu z depa na Kačerově do garáží na Bohdalec. Celkově jsem měl z toho pocit, že postavy ve filmu spíš používaj teleport a vždycky se tak nějak náhodně někde vyskytnou. Prostě v tom je trochu (spíš hodně) bordel. Ale tak jako beru, že divák, kterej se v Praze nevyzná, si toho nevšimne a bude mu to jedno. Pak jsou tu ty neustálý náhodný setkávání. Chápu, že je to film a že je to natočený trochu s nadsázkou, ale aby se v jednom podivnym country baru vystřídala ve stejnej večer dcera, její matka, její bejvalej nabiječ, její vyhlídnutej nabiječ, rodiče nabiječe a ještě pipka z kadeřnictví, kde zrovna ten den byla, to už je fakt trochu moc. I když tyhle záležitosti mi film poněkud zkazily, tak to ještě neznamená, že je film úplnej průser. Mam rád Jižní Město, líbil se mi (docela) soundtrack, líbila se mi Dorota Nvotová (hlavně ze začátku s červenejma vlasama) a líbil se mi taky ten Ford Capri. Když sečtu, co se mi líbilo, tak za to musim dát hvězdu navíc. Film sám o sobě teda 2 hvězdy + 1 navíc za to, co jsem vyjmenoval. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Tahle éra Česko - Slovenských koprodukcí po roce 2000 byla hodně marná. To už raději Zůstane to mezi námi, méně pak Malé oslavy. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Ne, že bych se třeba nudil, nebo, že by mě film urazil, spíše naopak. Film je vizuálně zajímavý a soundtrack s EOST a podobně je určitě ještě lepší, než samotný film. Obě hlavní ženské postavy jsou ztělesněny sympatickými a dobrými herečkami. Ale tím výčet kladů končí. Prostě je to o ničem a ne zrovna zajímavé. Škoda. ()

LiVentura 

všechny recenze uživatele

Hraní si na film...forma neutěšená, kamera nestálá, příběh sice zajímavý, ale herectví určitých lidí nedobré. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Dorota Nvotová pri prezentácii filmu hovorila, že sa cíti v živote ako hlavná predstaviteľka a ja som jej to po zhliadnutí tohoto filmu uveril. Skôr taký nesmelý sympatický pokus o generačnú výpoveď, ako plnohodnotný film, ale je to už dosť staré a k tomu si priznajme, že odvtedy sme sa toho o dnešnej mládeži z našich filmov nedozvedeli skoro nič relevantného. ()

Smok 

všechny recenze uživatele

Dorotka, jej kozy a hŕstka dobrých hercov toto scenáristické myšlienkové vzduchoprázdno proste neutiahne. Slabotina dopozeraná len s výdatnou pomocou tlačidiel rýchleho posunu. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film, ve kterém jsou úžasné vedlejší postavy. Mikropříběhy, které se za nimi skrývají, by často vystačily i na samostatný film. Navíc jsou tyto postavy skvěle zahrané (od Onřeje Vetchého nebo Tatiany Vilhelmové bych ani nic jiného neočekával, ale další méně známí herci za nimi kupodivu nezaostávají). Strhující výkon podala Jana Hubinská a její máma se pro mne stala nejzajímavější z celého filmu. Jinak vynikající kamera a hudba. ()

FrodoF 

všechny recenze uživatele

Špatnej scénář bohužel nenapráví ani obstojné herecké výkony, dobrá hudba (hlavně Ohm square a Peneri zbožňuju) a pěkná kamera. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Poměrně nepřesvědčivé a mírně nereálné potácení se postavy životem, které mírně odkazuje k Čekání na déšť, fakticky ale stojí na počátku dlouhé linie českých oslavných filmů o lůzrech a spodině společnosti. ---- Děvčátko aneb Balada o očích Eminých. Nový český film Benjamina Tučka vskutku připomíná baladu – už jen proto, že v něm nic neskončí dobře. Nový český film debutujícího režiséra Benjamina Tučka má velké ambice, jež je možné vidět na každfé kroku - počínaje skvěle flashovými internetovými stránkami filmy a konče např. anglicko-českými závěrečnými titulky filmu. Navíc se jistě z mnoha médií dozvíte, jak se film natáčel jako první ve východní Evropě na japonský systém HDTV (High Definiton TV) - ale už se třeba nedozvíte, že tento běžně systém při natáčení používají evropští filmaři sdružení Dogma 95 několik let. Této ambicióznosti je škoda, protože český člověk je již na reklamy mírně alergický a opatrný. A přitom jde na české poměry o film poměrně nadprůměrný, na evropské a světové minimálně průměrný. Dvacetiletá Ema žije na jednom pražském periferním sídlišti v Praze - nejspíše Jižní Město - jen se svou matkou. Jako by obě neznaly nic jiného než moře paneláků kolem sebe. Nikdo jim nevolá, na záznamníku nenajdeš jediný vzkaz. Ema však touží po lásce, ráda by našla někoho, s kým jí bude hezky a dobře. A tak jeden den sleduje mladého vojáka a zaplete se do jeho milostných eskapád, druhý den se pokouší o útěk z domova a třetí se snaží seznámit s podivínským taxikářem bez taxíku, který odváží opilé klienty v jejich autech domů. Přitom však potká i mnohé další lidi, s nimiž se srovnává či konfrontuje. Řazení scén a dialogy připomínají inteligentní mix Zelenkových, Ondříčkových a Gedeonových filmů. Opět nezůstáváme u jedné postavy, ale po vzoru jak Samotářů, tak třeba Amélie z Montmartru sledujeme osudy dalších osob, s nimiž se Ema setká - osamělé mladé matky, rodičů vojáka, jeho dívky, bývalého Emina kluka, Eminy matky, kadeřnice apod. Nejvýraznější dojem nejspíš učiní kamera - jednotlivé záběry jsou precizně domyšleny do detailů, a i když se občas nedrží klasických pouček, vytvářejí dokonalou depresivní atmosféru. Také u scénáře je vidět, že měl velice kvalitního dramaturga, a tak lze ocenit mnohé scény, jejichž smysl vám ve vší plnosti (a leckdy hrůze, někdy však i pobavení) "docvakne" až o chvíli později při scéně úplně jiné. Pokud jde o problémy mladých, působí ve filmu poměrně životně, i když ztvárnění postav nejde příliš do hloubky a spíše klouže efektně po povrchu - např. se nedozvíme nic o minulosti Eminy matky ani podrobnosti o Emině otci, zdá se, že žádná postava ve filmu již nemá žádné další příbuzné apod. Problémy nastávají i ve chvíli, kdy se přejde od problémů dospívajících k problémům dospělých - jejich motivy, jednání a činy vůbec nezodpovídají motivům, jednáním a chování lidí po čtyřicítce, ale spíše zase nějakým puberťákům - a to ať jde o rodiče Problémy nastávají i ve chvíli, kdy se přejde od problémů dospívajících k problémům dospělých - jejich motivy, jednání a činy vůbec nezodpovídají motivům, jednáním a chování lidí po čtyřicítce, ale spíše zase nějakým puberťákům - a to ať jde o rodiče vojáka, tak postavu taxikáře. () (méně) (více)

anderson 

všechny recenze uživatele

Vdaka slávnym rodičom je DOROTA NVOTOVÁ "herečka". Som jediný kto si myslí, že tá osoba nemá talent ? (Detto si myslím aj o ZUZANE ŠULAJOVEJ, ale tá je aspoň pekná). O filme sa je vo svetle tejto skutočnosti škoda rozpisovať. (24.8.2007) ()

Reklama

Reklama