poster

Láska shora

Experimentální / Romantický / Road movie

Česko, 2002, 98 min

Režie:

Petr Marek

Scénář:

Petr Marek

Hudba:

Petr Marek

Producenti:

Petr Oukropec

Střih:

Petr Marek
(další profese)
  • Jansen
    *****

    Peťa Marek, Peťa Marek, ten má dobré nápady. Místy to bylo tak neokázale zábavné a sofistikovaně vtipné, až jsem měl pocit, že to celé vzniklo jako skupinový brainstorming FAMU v dobách její největší slávy.(4.8.2011)

  • Vodnářka
    ****

    O tomhle se těžko píše, ten film se musí hlavně vidět a slyšet (chvílemi teda nevidět ani neslyšet...). Petr Marek kašle na jakákoliv estetická pravidla, kameru i střih si udělá sám, nastřihne do snímku spoustu šílených záběrů z ruky, tak, jak to cítí on sám, hlavní postavy nechá komentovat samy sebe, když scéna nezní, zkusíme ji znovu... Přidá pár veselých písniček a sympatický příběh...a ono mu to sakra skvěle funguje!!!(13.9.2011)

  • Toj
    ****

    Původně nebylo mým plánem tento film komentovat. Napsat něco k takovému filmu a sdělit tím něco smysluplného není snadné. Ale na základě komentáře uživatele fNdEsIECLE jsem narazil na recenzi Mirky Spáčilová, která mě rozčílila a to do takové míry, že jsem musel ukást auto. Láska shora je pěkný poetický film, který se velmi příjemně sleduje. Experimentální je trochu zavádějící pojem. Mě to evokuje pojmy jako Michael Snow a například jeho vlnová délka. Čímž se nijak nesnažím dogmatizovat pojem experiment, ale spíš vysvětlit svá očekávání. Film je však poměrně narativní a jeho shlédnutí nevyžaduje žádné bolestivé přemáhání. Chápu, že pro paní Spáčilovou je zřejmě obtížné porozumět filmu, který není natočený podle šablonek pro většinového diváka, film který si hraje a mluví s námi tak trochu jinak. Tedy film, který se podstatě nějakého uměleckého počinu blíží mnohem víc než filmy z výrobního pásu, zkonstruovaný podle osnov, bez špetky osobnosti. A samozřejmě paní Spáčilová se dostala na dřeň problému, když se svým záviděníhodným důvtipem a profesionalitou (považte, kde najít většího odborníka na film?) vypíchla neznalost Petra Marka. Jak by člověk, který vystudoval filmovou vědu mohl vědět něco o stavbě záběru, či dokonce příběhu? A nyní dokonce učí na FAMU režii. Snad nám ty mladé režiséry nezkazí...(21.11.2009)

  • Radko
    **

    Komentované správanie postáv, rozoberanie spôsobu chôdze, pohyb pešo aj autom, spánok, využívanie vypadnutia obrazu či zvuku do humornej mysty linky, neuveriteľné texty piesní aj ich deklamácie a podobné finesy - pospájané do vtipného tvaru, trvajúceho približne hodinu. Potom je to len snaha o používanie podobných postupov a ich pretváranie a recyklácie.. No zásoba tých naozaj inovatívnych a vtipných došla a záverečná polhodina sa tak stáva len zhovievavým čakaním na koniec. 50%(23.2.2013)

  • Wheelcrusher
    ***

    MIDI LIDI jsem začal poslouchat v úterý, ve středu jsem si je zamiloval, ve čtvrtek pochopil co je veskutečnosti láska, v pátek sledoval zatmění Slunce (jak se na mě tahle zhmotněná fyzikální veličina usmívá), v sobotu si naprosto a neočekávaně pustil tenhle film... to nemůže být náhoda:) Moc rád bych dal 4 (páč bavilo skoro stejně jako Jízda), ale na to mám asi se vztahy fakt ničemný zkušenosti (né, že bych si přišel nějak vadnej). Petr Marek je správnej cvok, jmenovat se obojím křestním dobrej fór!(21.3.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace