Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmový příběh podle skutečných událostí, kdy asi před sto padesáti lety mladá žena (Britt Ekland) s překvapením zjistí, že lidi, které dobře zná, jsou zapleteni do obchodu s otroky. (MVanis)

Recenze (9)

sharka.68 

všechny recenze uživatele

Tenhle film si pamatuju z upoutávek v kině, bohužel byl nepřístupný a od té doby už ho nedávali. Jako upoutávka běželo cejchování pochytaných černošek...slyšela jsem jejich nelidský řev, dokonce ve své fantazii cítila vůni spálené kůže...pak si jen pamatuju,že černoši se vzbouřili a masakrovali bílé....lituju,že už asi nebudeme mít možnost ho vidět ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Od úvodních titulků film umocňuje hypnoticky působivá hudba. Píše se rok 1880 a příběh se začíná odvíjet kdesi na sněhové pláni u lesa, prostě zima, že bys psa do ní nevyhnal. Takže německý diplomat Max von Erken (Jürgen Goslar) po střeleckém duelu nad svým sokem vítězí. A jelikož souboje byly doma přísně zakázány, tak musí odejít z vlasti. Na základě toho odpluje s dalšími Evropany do německé kolonie východní Afriky i se svou krásnou manželkou Annou von Erken (Britt Ekland), která se seznamuje na parníku se šarmantním Ronem Ely (Steven Hamilton). Když loď přistane v obchodní stanici, je mezitím napadena domorodá vesnice žoldáckou skupinou najatých černých bojovníků, kteří pracují pro arabského otrokáře Hasana. Tragické momenty zajatých budoucích otroků provází i romantická láska. Toliko asi k úvodu filmu. Nejde ovšem o nějakou vyloženě jímavou story, ale spíše o barvotiskové dobrodružství vycpané násilnými scénami. A na konci je, jak jinak než.., ale to bych už prozradil moc. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Na Západonemecké pomery ide o slušnú filmársku prácu, kde ide ruka v ruke odvážne spracovanie s náročnou témou. Hviezdne obsadenie je divácky prívetivé. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Švédská kráska Britt Ekland jako aristokratka, která musí prchnout do Afriky, kde pozná realitu trhu s otroky. Ve své době to musela být asi bomba - krásné scenérie dobrodružného filmu, syrový až naturalistický náhled na téma otroctví, dobové kostýmy, obrovský komparz, nahé černošky ... dokonce to šlo v normalizačním Československu do kin. Jenže dneska je to už jen kuriozita, která působí naivně a asi by to dávali v televizi odpoledne po Moravcovi. Kdyby to bylo v HD dám i tři hvězdy. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Western odehrávající se v Africe. Místo Indiánů jsou černoši, ke klasickým bílým padouchům (mj.z Mexika) přibyli Arabi. Příjemný dobrodružný příběh v nádherných afrických exteriérech (západ slunce a vodopády mají své kouzlo). Pěknou kameru doplňuje hudba (Eberhard Schoener) místy pompézní, jinde zas s prvky afrického folkloru. Několik drsnějších scén (střílení černochů v přírodním bazénku pro zábavu - ta bohatá dívenka s puškou byla na kulku, mučení mravenci či zbavení se řvoucího nemluvněte...) divákovi připomíná, že otroctví bylo peklem na zemi. Film, který nemá vítěze, asi ve své době šokoval (proběhl i v tehdejších československých kinech), dnes ale zřejmě vyděsí málokoho. Minusem je řada nočních scén, kde toho divák moc nevidí. To však neznamená, že nemá co říci - kromě napětí ukazuje zvěrstva, jakých je člověk schopen - obchod s lidmi. 3,5* ()

Zajímavosti (9)

  • Naturalistický počin Jürgena Goslara, ktorý si okrem réžie a podielu na scenári zahral i jednu z hlavných úloh (van Erken) sa nebál demaskovať „obchod s ľudským mäsom” do krajnosti. Bol inšpirovaný skutočnými udalosťami a zasadený do roku 1884, keď už otroctvo vďaka hojnosti uzavieraných (a rovnako často obchádzaných a porušovaných) zmlúv stavalo túto prax mimo zákon. (classic)
  • Režisér Goslar sa nakoniec s dvomi potápačmi ponoril k potopenému člnu a z hĺbky pätnástich metrov vylovili kontajner s negatívmi. Nasledoval prevoz do 322 km vzdialeného laboratória, kde našťastie skonštatovali, že voda neprenikla dovnútra a zábery neponičila. (classic)
  • Kvôli tragickej nehode počas nakrúcania nastali ďalšie zdržania, než boli z Európy dodané nové kamery, mikrofóny a osvetľovací park, na čo skoro doplatil prvý asistent réžie Stefaan Scheider a koordinátor Dieter Meyer. Miestni obyvatelia najatí ako komparz ich chceli lynčovať. Obviňovali štáb, že si pre nakrúcanie vybral miesto, kam po storočie žiadny človek nevkročil a tým narušili „mier ich predkov”. Nakoniec situáciu zažehnali černošskí herci, napriek tomu prímerie nešlo nazvať než krehké. (classic)

Reklama

Reklama