• freddy
    ***

    Další film, u kterého jsem nevěděl, co mám od něj očekávat. Nakonec se z této záležitosti vyklubal originální příběh o mladé dívce, která aby mohla nadále žít, tak jí dva lékaři ve vší tichosti a utajení voperovali mozek sedmdesátileté vzdělané paní. Opravdu jsem netušil, jak tohle může dopadnout, a tak jsem stále s napětím čekal, co z toho vlastně vyleze. Ale po nějaké době už mě začínal docela štvát ten utahaný tón celého filmu, ta pomalost vyprávění, zkrátka po téhle stránce to příliš dobře zvládnuto nebylo. Naštěstí to ale zachraňovala svým kvalitním hereckým výkonem Tereza Brodská, která zde dostala nebývale velký prostor a plně toho využila. Jejímu ztvárnění role opravdu nemám co vytknout, bylo to příjemné překvapení, že tato herečka umí také dobře zahrát, pokud se totiž kouknete na novácký seriál Ulice, tak vás musí napadnout, jestli ti herci umí taky zahrát něco pořádného. Tereza Brodská mi nyní dokázala, že v ní byl (a možná stále je) velký herecký potenciál. Oceňuji také zajímavý příběh, jehož autorkou je paní Jaroslava Moserová (pro ty, kdo neví, dnes již zesnulá kandidátka na prezidentku ČR) a který byl opravdu neobvyklý, ale o to více zajímavý. Celkově to jsou lepší tři hvězdičky.(19.1.2010)

  • choze
    *

    Představte si film o chudém člověku, co vyhraje milion, ale do konce filmu chudák neví, co si s ním má počít, až o něj nakonec přijde. Bavilo by vás to? Že ne? Tak se na DVOJROLI vykašlete. Zajímavá je jen námětem, který je ale scenáristicky i technicky tristně pohřben (že by ta stařecká uondanost byla tvůrčím záměrem?) a svou mimořádně otravnou hrdinkou.(1.2.2009)

  • kingik
    **

    Jaromil Jireš se dost možná inspiroval u amerických kolegů. Film námětem připomíná akční snímek Tváří v tvář. Nedělejte si plané naděje. Budínová s Brodskou proti sobě "akčně" nepůjdou. Veškerá podobnost s hollywoodským spektáklem končí záhy, když film dostane poněkud komorní, místy sofistikovanou podobu. Scifi prvek je zde opravdu jen na okraj. Dva lékaři vpraví mozek postarší a intelektuálně založené dámy do těla mladice, která byla za života jejím pravým opakem. Jak se tělo sžije s mozkem, to je i není zásadním pojednáním filmu. Úvodní premisa zajímavá, při operaci se jen dva lékaři baví nad operovanou, přičemž je divák ušetřen jakéhokoliv detailu kamery na pacientku. Triky si film nemohl dovolit. Muselo se to obejít bez nich. Film vyhlíží dost lacině, technická stránka atakuje spodní hranici. Hlavní břemeno nesla Tereza Brodská, která náročnější roli zvládla zajímavě a vysekla ženu, jejíž chování v mnohém připomene seniorku. Brodská je z celého filmu tím nejzajímavějším, co je k vidění. A k vidění toho moc není. Film je zpracován televizní formou, která nepřijde s ničím zajímavým. Tempo z úvodní třetiny rychle opadne, příběh se ponoří do své psychologicky-komorní úrovně. Náhle to celé působí prázdně, příliš se neřeší, co experimentem vlastně lékařská věda získala, příběh dostává silně naivní rozměr, který hrozil. Nedokonalý scénář, utahaná režie a počáteční potenciál. Z nevšedního českého filmu se vytratil působivý rozměr, zůstalo jen u náznaků, čím by mohl film být, kdyby se na něm lépe zapracovalo. 40%(17.8.2015)

  • claudel
    ****

    Tereza Brodská tuhle přetěžkou roli zvládla bezchybně, Český lev jí byl udělen naprosto oprávněně a zcela zaslouženě.(9.6.2008)

  • sportovec
    ***

    Ambiciózní projekt, podepřený nadprůměrným hereckým obsazením i silným, slibným jinotajným námětem, zůstal v půli cesty. Po nadějném rozjezdu následuje postupné "stárnutí" scénáře, děje i dramatické ubývání prostoru pro hereckou akci. Tereza Brodská, atraktivní skvělá herečka dnes už také střední generace, po silném rozjezdu v osmdesátých letech (VLAK DĚTSTVÍ a NADĚJE) z existenčních důvodů rozmělňuje své vynikající schopnosti v triviálních seriálech, které si mohou podat bez větších rozpaků ruku např. s německorakouským DOKTOREM Z HOR. Tato inscenace (film?) působí dojmem jakéhosi předělu. Křižovatky. Zdá se, že po odeznění Kleinovy a Pecháčkovy básnické pentalogie Brodská nemá co hrát. V tomto ohledu není ani zdaleka jediná. A ta ztráta prostoru, datovatelná od okamžiku, kdy nastupuje nová generace ani ne tak režisérů jako scénaristů, pokračuje a inflace tvořivosti i zvládnutí dobrého řemesla, bez kterého je nepředstavitelná, již s sebou nese, to jen dokládá. V tomto případě bych řekl, že je jen dobře, když se tento film hned tak neobjeví zase venku. Své diváky by totiž nebavil ani nepovznášel; v lepším případě by nudil, v horším vzbuzoval agresivní reakce. I vousatost může plešatět.(19.3.2008)

  • - Závěrečná scéna s Terezou Brodskou na lavičce je točena v Brně v Bjornsonově sadu, ovšem v reálu lavička v parku není a nikdy nebyla. (bo.rec)

  • - Českého lva 1999 za Nejlepší ženský herecký výkon v hlavní roli získala Tereza Brodská. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace