• sportovec
    *****

    Je to jirešovská juvenílie, která budí - navozuje - dojem zralého vrcholného díla. Mikrostruktury citu, reality rychle se blížící rodiny i reality tehdejšího Československa jsou víc než mistrovské. Abrhám jen dokazuje, proč je velkým hercem (v době natáčení filmu mu bylo kolem 23 let); podobně sympaticky vyznívá i jeho partnerka v roli Eva Límanová. Film jakoby byl antipodem Chytilové HRY O JABLKO. I dnes jsou muži a ženy, kteří si rozumí a vzájemně vytvářejí zralý oboustranně sdílený sourodý vztah.(18.2.2017)

  • mchnk
    *****

    Jirešův prvopočáteční křik. Nekompromisně provokativní zrcadlo doby. Novovlný střet s realitou v postavě jedné nuly s brašnou. Starostlivý, čerstvý tatínek, televizák i morálně silný člověk ztrácející se v davu. Díky své profesi vstupuje do spousty dveří a je svědkem všemožných pohledů na svět, na který pomohl přivést dalšího člověka..."smím dýchat? děkuji...". Fantastická dějová retrospektiva, zobrazující soužití ústřední dvojice a psychologický rozbor společnosti sahající i za hranice tehdejšího Československa. Vše podpořeno vynikající hudbou. Pro mě osobně bezchybný debut s velmi silným odkazem.(31.10.2015)

  • Fingon
    ****

    70% Film zdánlivě o ničem, ve kterém se toho zas tak moc neděje... ale nějak se dostane pod kůži. V poslední době nevycházím z překvapení, jak rozdílné filmy se v tady v šedesátých letech točily...(27.6.2008)

  • WillBlake
    ****

    Jireš sice možná vykradl, co se dalo (viz garmonův komentář), i tak ale natočil neskutečně omamné a nadčasové dílo. Mám rád, když ve filmu graduje nemožnost a nabere skoro absurdní rozměr - v tomhle případě nemožnost dovolat se svojí rodící ženě. Zlý, nervózní sen. Geniální (skrytá) kamera jako třešnička na dortu jednoho dne.(12.7.2016)

  • HenryS.
    *****

    Nejlepší Jireš.(15.10.2006)

  • - Režijní debut Jaromila Jireše. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace