Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AppleCore
    ****

    13 Reasons Why nestíhá nudit ani ve chvílích, ve kterých se nic moc neděje. PROČ? 1. Scénář je naprosto ukázkově vykonstruovanej 2. Obsazení je přesný a herecký výkony nikdy nejdou za hranice reálií 3. Obsahuje spoustu postav se kterými se divák může ztotožnit 4. Parádní soundtrack 5. Temná, smutná a bezvýchodná atmosféra 6. Chytrá režie, která si hraje s divákovou pozorností (kolikrát jste ztratili přehled v časových liniích?) 7. Silnej příběh o dospívání, ve kterém má jedna pomluva potenciál měnit celej život 8. Ve finále vyplyne vážný - ač trochu naivní - poselství 9. Ani na chvíli nemáte pocit, že sledujete hloupej teenage flák typu 90210 10. Všechno z toho lze ve skutečném životě zažít 11. V žádnym ohledu se nemůže divákovi znelíbit 12. Absence zbytečností 13. Jede pevně na jistotu! (to je zároveň největší mínus, nečekejte žánrové experimenty, nebo šokující zvraty.)(7.4.2017)

  • Matty
    ****

    Zkuste si představit Beverly Hills 90210 jako bezchybně obsazený a bravurně vygradovaný film noir. 13 Reasons Why má nejblíže k tvorbě Gregga Arakiho (nejen díky skvělému soundtracku, komentujícímu to, co hrdinové prožívají), který režíroval dvě epizody. Mezi postavami je zastoupena většina typů známých ze středoškolských filmů přinejmenším od Pomády (z níž jako by se svým účesem a ohozem přímo přifrčel Tony), ale seriál je vykresluje s nezvyklou upřímností a vnímavostí, nakládá s nimi poměrně nepředvídatelným způsobem a jejich rozhodnutí nahlíží v širších souvislostech (sociálních nebo ekonomických), takže u většiny lépe chápeme, proč se chovají tak, jak se chovají. ___Postupné rozplétání pevně propletené sítě sociálních vazeb probíhá paralelně s odhalováním toho, kdo všechno přispěl k sebevraždě Hannah, přičemž vychází najevo, že docela bez viny nebyl vlastně nikdo (včetně outsiderského protagonisty nebo dospělých), byť provinění spočívalo třeba jenom v nedostatku empatie. Rozhodnutí vystavět whodunit vyprávění na melodramatickém, lehce emo podloží funguje i díky tomu, že se Clay nechává pohltit vyprávěním a během „vyšetřování“ prožívá něco podobného jako Hannah. V podstatě se stává jejím avatarem, který dělá to, co ona již učinit nemůže. Propojenost minulosti a přítomnosti na stylistické rovině reflektují bezešvé přechody mezi „tehdy a „teď“ – např. pouze pomocí změny barevného tónování (chladné barvy pro přítomnost, teplé pro minulost) – nebo grafická návaznost dvou přiléhajících záběrů, které od sebe ve skutečnosti dělí několik týdnů/měsíců (dobrým prostředkem k orientaci je taky přítomný/nepřítomný šrám na Clayově čele). Napínavosti vyprávění napomáhá také různá míra informovanosti jednotlivých postav – zatímco jiní si již přehráli všechny pásky a občas odkazují k něčemu, co bude vysvětleno až o několik epizod později, Clay zůstává pozadu (a my s ním). ___Někomu může seriál, zaměřující se primárně na témata jako znásilnění, sexismus, deprese, alkoholismus nebo šikana, připadat až přehnaně temný, ne-li exploatační, ale ve světle toho, že se tvůrci snaží o realismus hlavně v charakterizaci postav, ne ve vykreslení fikčního světa (který je záměrně trochu modelový) a příběh z větší části vypráví a jeho směr určuje hlavní oběť většiny fyzického a psychického násilí, jež se octla za hranou svých možností, dává zvolený tón i naturalismus v zobrazení uvedeného násilí smysl (bez ohledu na to, zda Hannah budete, slovy jedné z postav, považovat za „drama queen“, či nikoliv). ___Uvítal ještě jednu úvodní epizodu, ve které bychom Hannah viděli očima jejích spolužáků, aby následně lépe vyniklo, jak zkresleně ji kvůli neznalosti okolností vnímali. Rozvedeny také mohly být náznaky, že Hannah byla nespolehlivou vypravěčkou a její verze příběhů je skutečně pouze „jednou stranou pásky“. Samozřejmě by se toho našlo víc (občas trochu cheesy dialogy, Hannah jako ztělesnění klukovských fantazií o neobyčejné, sarkastické a sexy dívce), pořád ale jde o stylisticky vyzrálý, vypravěčsky pozoruhodný a v uchopení tématu teenagerské úzkosti dospělý seriál, z jehož zdrcujícího finále (čímž nemyslím posledních pár minut, ale tři závěrečné díly) se ještě chvíli budu vzpamatovávat.(3.4.2017)

  • Ruprechtos
    ***

    Po 4 dílech nevím, jestli má vůbec cenu pokračovat. Má to zajímavý způsob i osnovu vyprávění, a s tím spojenou hru s časovými pořádky v rovině paralelismů napříč dvěma liniemi. Má to i proměnlivou strukturu jednotlivých epizod, ale (!) Hannah je pouze ublížená kravka, která se cítí být středobodem vesmíru. Blbka, která si prožívá to, co spousta ostatních, ale bůh ví proč o tom musí dělat kazety. Poslat je mně, tak se jí du ještě vysrat na hrob. Bože! Chybí nadhled, chybí postava, která by byla sympatická, chybí důvod, proč pokračovat ve sledování. Chybí toho vlastně docela dost... ___Po dokoukání je sice dojem lepší a ke konci došlo i na skutečný problémy. Hannah je ale pořád blbka a nejsem si jistej, jestli mě věta "Alex Standall shot himself in the head last night." měla kvůli smíchu dostat do kolen. Oblíbený postavy: Marcus, Bryce, Sheri_Neoblíbený postavy: HANNAH, Tyler, Courtney - no podle oblíbenosti/neoblíbenosti postav je jasný, že to nedocením. A fandit "záporákovi" v tomhle případě asi úplně záměr nebyl. Analyticky zajímavý minimálně ve stavbě posledních epizod, subjektivně trapný v celé pointě a hlavní postavě, největším kašpárkovi.(10.4.2017)

  • Devilian
    *****

    Protože někteří lidé, kteří se tváří jako vaši kamarádi, opravdu nejsou vaši kamarádi... I can relate. :) Perfect, 10/10, rozhodně jeden z nejlepších moderních seriálů, jaké jsem kdy viděla. Pokud se vám líbilo Life is Strange a nebo Perks of being a Wallflower, tohle je jasná volba.(9.4.2017)

  • Attta
    *****

    Netflix opět nezklamal. Takovy nářez mi umí v poslední době naservirovat jen právě jejich tvorba. Naprosto úžasní mladí herci, skvělá hudba a atmosféra. Velice emotivní a silný konec.(19.4.2017)

  • - Brandon Larracuente přišel původně na konkurz, aby získal roli Justina Foleyho. Ta však nakonec připadla Brandonu Flynnovi a Larracuente ztvárnil postavu Jeffa Atkinse. (triiisxd)

  • - Justin Prentice (Bryce Walker) si podobnou postavu zahrál i v seriálu Those Who Can't (od r. 2016). Shodou okolností se jeho postava v obou případech jmenovala Bryce. (Kacitr)

  • - Dylan Minnette (Clay Jensen) se podílel na hudebním vkusu své postavy. V Clayově pokoji jsou k vidění plakáty Dylanových oblíbených skupin jako třeba Arcade Fire, The Shins či Bon Iver. (Natka875)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace