Reklama

Reklama

Ana, má láska

(festivalový název)
  • Rumunsko Ana, mon amour (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Toma (Mircea Postelnicu) a Ana (Diana Cavallioti) se potkávají na univerzitě. Vzniká mezi nimi milostný vztah plný naděje a snů, zahlcený pocitem, že se oba vzájemně moc potřebují. Ana má komplikovanou situaci v rodině a trpí těžkými záchvaty paniky. Toma je šokován a současně fascinován hlubokým zoufalstvím, které vidí u milované Any. Toma dává Aně plnou podporu a zavede ji za několika lékaři. Zároveň se oba začínají izolovat od svých rodin a přátel. Zdá se, že slabost Any Tomu jen posiluje. Když Ana otěhotní, zajde na terapii založené na psychoanalýze. Z ní odchází jako posílená osobnost. Ale tím se současně začíná svět Tomy hroutit... (mac000)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (2)

tidwell 

všechny recenze uživatele

Dvouhodinová variace na téma bezradnosti ve stylu rumunské nové vlny. Deskriptivně zachycený postupný rozklad mileneckého vztahu násobený umělými vsuvkami v podobě psychoanalytických kvazidialogů a pokusů léčit neurózu pravoslavím. Anina psychická nemoc, která je sama o sobě závažným, smutným tématem (a příběh by se na ni měl soustředit), režisérovi slouží jen jako záminka pro depresivní obrazové kreace beze smyslu. Bohužel, takový film nemůže nic říci ani o životě s psychickou nemocí, ani o problematických vazbách dětí na rodiče... ()

viap 

všechny recenze uživatele

Po filme pozícia dieťaťa, kde Calet Peter Netzer zasadí do rumunskej spoločnosti vzťah rodič - dieťa , si v Ana, mon amour zobral pod drobnohľad vzťah muža a ženy - najprv milenecky, potom manželsky. Je to romantická dráma, s komplikovanou štruktúrou , ktorá sa nebojí ukázať aj škaredé stránky lásky a vzťahu Veľmi sofistikované je použitá Freaudová psychoanalýza , Nietzscheho filozofia, ale aj náboženstvo a moderná medicína.. Divák so zakladanými znalosťami psychoanalýzy ľahko pochopí , čo sa s postavami deje / napr. panické záchvaty Anny v kontexte s chovaním jej otčima, žiarlivosť a zlyhanie Tomasa s vplyvom dominantného rodiča a.t.d./ Miestami, najmä v druhej polovice je chronológia filmu porušená, sú nejasné a zbytočné odbočky v čase.Ale režisér našiel elegantným spôsobom vyriešiť časovú líniu - prechod v čase je poznačený meniacimi sa účesmi postav. .Tento film určite si vyžaduje aj opakované pozretie, aby bol úplne pochopený. ()

Reklama

Galerie (34)

Reklama

Reklama