Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Deimos
    **

    TV/// Obsazení 8/10 Děj 3/10 Hudba 4/10 Efekty 3/10/// +známích herců je tu habaděj -téma mě nezaujalo/// Když se nad tím zpětně zamyslím, tak je to téma vážné a přitom je film podán s lehkostí, tak aby se divák i bavil. Jenže problém je, že já jsem se nebavil, navíc osudy zde přítomných mi byly lhostejné. Určitě za to ale nemohou herci, prostě je to látkou a nebo možná taky réžií./// Celkem 42%///(12.5.2008)

  • Skip
    *****

    Vesele i smutně v tanečním rytmu. Velmi působivý film se skvělými hereckými výkony.(25.2.2009)

  • emma53
    ****

    Co já vím, tak to byla taky jedna z nejlepších Dejdarových rolí, kde jsem měla slzy na krajíčku. Silná touha žít a tancovat mu dávala sílu k povzbuzení i těch druhých, kteří sdíleli podobný osud jako on, dokud mu síly stačily. Mě tady ve své roli dokonale přesvědčil, že umí, ale jak je to s ním dnes, to bych už musela asi trochu pátrat.(13.4.2013)

  • gudaulin
    ***

    Řekl bych, že spolu s Amerikou je to nejlepší Dejdarova role na filmovém plátně, bráno z pohledu dnešní české filmové produkce by si snad film zasloužil i čtvrtou hvězdičku. Emotivní příběh o jednom umírání. Celkový dojem: 65 %.(19.4.2009)

  • sportovec
    ****

    Nesnadné a možná ne zcela domyšlené téma tohoto záměru-scénáře-metafory bylo scénáristicky i režijně zvládnuto na vrcholné úrovni. Jirešova a Hubačova odrazová parketa se prolnula do výborné výpravy, věrohodného děje a přesvědčivě zachycených reálií té doby - tj. konce Třetí republiky. Nadsázka, která by v jiných případech doslova vraždila a deptala kvalitu, tady slouží jako přesvědčivé východisko k vybudování podobenství o potřebnosti, nenahraditelnosti a životadárnosti elánu, lidské potřeby přesahu a bojovnosti i na druhé straně naivity a zranitelnosti. Všechny tyto vzájemně se v sobě křížící a mnohém vzájemně rušící tendence postihuje v soustředěné podobě Dejdarova postava tanečního mistra Majera v Dejdarově podání. Mimořádných hereckých výkonů tu ovšem najdeme podstatně více. Retrospektivní dědoušek Miloše Kopeckého, komisní ženství vrchní sestry Jany Hlaváčové nebo dobyvačné pojetí v rolích Kodetové či nedoceňované Zuzany Bydžovské jsou asi nejvýraznějšími markantami tohoto rysu UČITELE. Zápas o zachování lidské důstojnosti v mezních podmínkách je patrně i hlavním obsahem nesporného nadčasového rozměru tohoto nanejvýš aktuálního českého filmu.(28.2.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace