Režie:
Neil JordanScénář:
Neil JordanKamera:
Bryan LoftusHudba:
George FentonHrají:
Angela Lansbury, David Warner, Stephen Rea, Sarah Patterson, Susan Porrett, Terence Stamp, Jim Carter, Georgia Slowe, Brian Glover, Graham Crowden (více)Obsahy(1)
Společenství vlků působí povědomě až do okamžiku, kdy si hrdinka obleče červenou kápi, vydá se přes hustý les za babičkou a musí si dávat pozor na vlky. Pak pochyby zmizí a lze si tuto svéráznou variaci na Červenou Karkulku vychutnal se vším všudy. Vztah mladé dívky Rosaleen s její babičkou dalece přesahuje hranice vytyčené pohádkou, stejně jako mluvící vlk není jen místní kuriozitou. Podmanivý film Neila Jordana (Hra na pláč, Snídaně na Plutu) nabízí otevřeně psychoanalytickou hru s jednoduchým pohádkovým příběhem, v níž je všechno podřízeno propracované vizuální stylizaci, netradičnímu vyprávění a především důmyslným dialogům. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (166)
Neviem. Aj ma to trochu mrzí, ale proste ma to nechytilo. Po hereckej stránke fajn, atmosféra tiež, aj výprava. Vcelku zaujímavý, jemne realistický (ale nie vyložene hororový) pohľad na slávnu rozprávku. Ako mnohé rozprávky, aj táto je vlastne, keď sa nad tým zamyslíte, riadne krvavá, brutálna a drsná, ale neuvedomujeme si to, pretože to od detstva máme zavedené ako neškodnú rozprávku... pritom nič nie je ďalej od pravdy. Ale ak máte radi realistickejšie (ale nie vyložene hororové) rozprávky (napr. Snehulienku so Sigourney Weaver), pozrite si to. ()
Vysloveně nádherná hororová pohádka o červené karkulce. Když jsem film viděl(teda spíše neviděl) poprvé tak jsem to přeskakoval protože jsem se děsně bál když se Stephen Rea mění ve vlkodlaka. Když jsem to viděl dnes tak jsem byl u vytržení a koukal jsem na to téměř bez mrknutí. Jordan dokazuje že dokáže natoči dokonalej vlkodlačí horor. Ta atmosféra vesnice byla výborná a fakt jsem se bál, proměna byla výtečná(druhá nejlepší co jsem viděl, a že jsem jich viděl dost). Herečka v podání karkulky byla k nakousnutí, a ostatní herci ušly. Další věc co dělá filmem výjmečným je hudba, finální scéna kde vlci běží do postele tý holky tak tam ta hudba je výjmečná. K filmu nemám vůbec žádné výhrady. Dokonalost. ()
Jeden z mála filmov od N.Jordana, ktoré som donedávna nevidel. Úprimne povedané, tešil som sa. Mám rád temné, hororové rozprávky, ale toto ma dosť zaskočilo. Atmosféra temného lesa je to, čo v tomto filme naozaj funguje.To podstatné, príbeh, u mňa nefungoval vôbec. Divné postavy s divným chovaním, bohužiaľ nevedel som sa stotožniť so žiadnou postavou a počas celého filmu som mal zvlášny pocit, že mi to celé v niečom nesedí. Pár dní po zhliadnutí a ja vážne neviem, o čom to vlastne bolo. To sa mi nestáva často. Film 60%. ()
SPOILERY Nějak nevím, co si o tom myslet. Vizuál to má úžasný a atmosféru podmanivou, ale celé to obsahové ladění do snu mi jaksi nesedlo. Prostě holka sní o pohádkovém světě, vlkodlacích, vztazích, feminsmu nebo taky strachu z mužů... Babo raď, co si z té psychoanalýzy vlastně odnést a mám pocit, že to pořádně nevěděl ani Neil Jordan. A ani dostatečně surreální to nebylo, abych to dokázal brát jen tak. Něco je teda naprosto jasné, ale čekal jsem asi víc, než jen nahození několika témat - obzvlášť, když mi došlo, že tohle nebude žádný standartní horor. Ta netradičnost a skvělé zpracování ho tahá hodně nahoru a hororové pojetí klasických pohádek, odkazující často na její původní, značně drsnější verze, mám taky rád, takže tomu tu slabou čtvrtou hvězdičku nakonec asi dám, když už to zachází aspoň trochu hlouběji a do artu, ale zároveň ani nemůžu říct, že bych byl nějak výrazněji nadšený. A taky nevylučuji, že to hodnocení časem neshodím, ten perverzní nádech v tom byl místy krapet přehnaný - rozhodně ne v nějaké explicitnosti, ale spíš v tom neustálém množství erotických náznaků. Ale když tak nad tím přemýšlím, dá se to brát jako sonda do tajných snů dvanáctiletých fanynek (např.) Stmívání a podobných kravin, jejichž životním cílem je být upír nebo vlkodlak, takže nakonec ty čtyři hvězdy jsou oprávněné. Slabé 4* ()
Směsice pohádky a hororu dle dnešního chápání, ale stačí si přečíst třeba Pentameron od Giambattisty Basileho, aby bylo jasno, že původní verze pohádek bývaly občas pěkně krvavé. Obrazově je ten film často velmi působivý, a to v polohách lyrických i brutálních. Metafory a podobenství napájené z pramenů erotiky a dekadence ve snovém oparu. ()
Galerie (94)
Photo © Carlton International Media
Zajímavosti (6)
- Autorka knižní předlohy Angela Carter spolupracovala s režisérem Neilem Jordanem na scénáři. (mahler)
- Většina vlků, kteří se ve filmu objeví jsou Belgičťí ovčáci s natřenou srstí. Režisér Jordan prohlásil že na to bylo jednak kvůli omezenému rozpočtu a také kvůli bezpečnosti herců. (mahler)
- Ze sbírky Krvavá komora vybrali tvůrci pro film tři povídky - ("The Company of Wolves", "Wolf-Alice" and "The Werewolf") - které jsou vesměs trochu brutálnější variací na červenou karkulku. (mahler)
Reklama