Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Film Kouzelné dobrodružství vznikl na motivy stejnojmenného díla Alaina-Fourniera, francouzského prozaika, působícího na počátku minulého století. Scenáristé Josef Hanzlík a Antonín Kachlík přenesli děj románu z Francie na území Rakouska-Uherska před první světovou válkou. Vypráví příběh přátelství gymnazistů Františka a Gustava, které se během let vytrácí, stejně jako vzpomínka na kouzelný, téměř snový zážitek... (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na československý film 80. let jde opravdu o dost nezvyklé dílko, už jen tou poeticky surreální atmosférou či samotným adaptováním románu francouzského autora... Vnímal jsem ze strany Antonína Kachlíka výraznou snahu o cosi osobitého, minimálně díky historické výpravě a mnoha pěkným vyladěným záběrům se mu to do jisté míry dařilo, nepostrádalo své kvality, komorní snová atmosféra měla své kouzlo a ve vybraných scénách mě uměla vtáhnout. Problém je, že ta atmosféra se už nikam dále nevyvíjela, celý film zůstala úplně stejná, samotný příběh romantického ražení mě nedokázal uchvátit, chybělo mu napětí a proto na mě Kouzelné dobrodružství dokázalo nejednou působit až monotónně i nudně... jakoby tomu filmu chyběl v té věčně tajemné náladě kus života a silnější emoce, případně něco, co by vyprávění pravidelně osvěžilo. Takže přestože onu snahu i jistou důstojnost vnímám, ten film mi spíše potvrdil, že Kachlík byl jen průměrným režisérem, který výjimečně měl shodou okolností a díky silné herecké sestavě to štěstí natočit i cosi hodně povedeného (Já truchlivý Bůh, Náš dědek Josef), tento film mi však navzdory všem ojedinělým atributům přinesl spíše průměrný zážitek a to včetně hereckých výkonů. Nebo se v lepším případě mohu domnívat, že nejsem úplně cílovou skupinu pro to tajemně fantastické romantično, které jiní diváci zde i poměrně vychvalují. Předlohu neznám, nečetl jsem jí a na základě tohoto filmu mě po ní sáhnout neláká. [60%] ()

Mariin 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejhezčích českých filmů jaké znám, i když těch mých pět hvězdiček je trošinku nadsázka. Ale je to rozhodně nadprůměr. První půle filmu je naprosto vynikající! Prolínání poetiky (a v závěru příběhu) i reality života. První půle krásné snění, druhá půle krutá realita. --- Velmi zdařilá adaptace románu Alaina Fourniera, přičemž dějištěm jsou místo Francie Čechy na sklonku Rakousko-Uherska. Odvážný čin režiséra Kachlíka a vyšlo mu to výborně. Přestože si jinak komunistického funkcionáře Antonína Kachlíka nevážím, musím uznat, že tohle natočil dobře, místy lze říci i znamenitě!. Vynikající kamera! Ivan Gogál i Julie Jurištová se do hlavních rolí moc dobře hodili; je tu výborně vystižena kouzelná slavnost i podzimní atmosféra. - Myslím, že tento film je u nás nedoceněn. ()

Reklama

patrikus 

všechny recenze uživatele

Poměrně zvláštně natočený film, který nikdo nezná. Jako nějaké vyprávění básně, které není režijně úplně ukočírované, nebo je to záměr, u Kachlíka nikdy nevíš... Například ty dlouhé prostřihy, nebo naopak velké skoky kupředu v ději bez nějaké expozice. Jinak skvělé využití exteriérů, dekorací a kostýmu. Hudby poskrovnu. Úžasná sychravá atmosféra.... ()

garmon 

všechny recenze uživatele

Nejpěknější je na tom asi kamera první třetiny - sice je trochu zatěžkaná materiálem a cítím z ní trochu starobu (ty zoomy!), ale odlesky Kučerových prací čtvrt století předtím tam jsou - vypráví, umí to. Nádherná je práce se světlem, povedly se exteriéry, pánové měli dost štěstí na mlhu i na lokace. Zbytek je hodně pomalý, televizní, občas byly otravné zdlouhavosti v naraci i toporné dialogy. Herci nejsou špatní, září tu Kaplanová - hraje vše stejně, ale má to tvář. Ivo Gogál má silný slovenský přízvuk. Autor hudby Oldřich Flosman, dle popřevratové hudebněvědné tradice jedna z největších sviní období normalizace, nebyl špatný skladatel - zde se vesměs omezuje na šostakovičovské atmosféry anebo na aranže historické hudby. ()

IdaHutt 

všechny recenze uživatele

Film s jedinečnou, trochu surreálnou atmosférou. Navzdory tomu mu sluší i ten až brutálně střízlivý, přímo cynický závěr. Režisér Kachlík prostě dovedl vývoj hlavní postavy do všech důsledků, vlastně dál než Fournier. A zasazení do českých reálií v období krátce před první světovou válkou se mu rovněž povedlo, včetně zachycení národnostních propletenců. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama