poster

Carmen

  • Španělsko

    Carmen

  • Španělsko

    Carmen: Inspirada en la novela de Merimée y la ópera de Bizet

    (Španělsko)
  • slovenský

    Carmen

Drama / Muzikál

Španělsko, 1983, 102 min

Režie:

Carlos Saura

Scénář:

Carlos Saura

Kamera:

Teo Escamilla
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    **

    Pořád nic... jen další pozvánka na zkušební hodiny, při kterých dojde k osobním techtlím s následným přechodem k mechtlím, docela nešťastně zakompovaným do nosného příběhu, a co hůř - bez vášně, bez katarze. Dál už je to o podmračených ksichtech, dupání, trhání hlavou a obstarožních tanečnících... no dobře, ještě o dvou opravdu působivých tanečních scénách. S povděkem tak lze kvitovat už jen osvěžující přítomnost Laury del Sol, svou živočišností a jiskrou vynahrazuje pohled na ty strhané, věčně nasupené rašple, vyskytující se ve velkém především v první části - Krvavé svatbě. A přitom Carmen - taková sázka na jistotu... Hádám, že se musí obracet v hrobě, spolu s Bisetem, každý ve svém, přirozeně...(18.2.2015)

  • CheGuevara
    *****

    Co na tom, že hlavní protagonisté jsou více tanečníky než herci, když ono je to taková taneční a filmová paráda!(19.9.2007)

  • Pohrobek
    *****

    Po Krvavé svatbě druhý Saurův krok do světa tance. Tentokrát vznikla podivuhodná syntéza flamenca a opery, klasického díla a moderního dramatu. Příběh se opět odehrává takřka pouze ve zkušebně a opět je podán jakožto film ve filmu, drama v dramatu. Struktura je složitější, tentokrát už navenek vystupuje i samostný "hlavní" příběh, jenž - zdálo by se - může upozadit ústřední Merimého záplatku. Ovšem tak tomu není, možná s překvapením zjišťujeme, že interakce příběhu starého víc než stopadesát let a toho z žhavě přítomnosti je naprosto symetrická, že vlastně nevíme, o kterou Carmen tu jde, který z příběhů si pomáhá pozadím toho druhého, co je hrané a co je skutečnost. Výjimečná, žhavě energická podívaná.(19.12.2008)

  • Una111
    ***

    Zklamání? Spíš nespokojenost. Taneční výkony i hudba zaujmou, ba strhnou. Scénář osciluje kdesi mezi novelou P. Meriméa a libretem H. Meilhaca a L. Halévyho. Chybí něžná postava Micaëly jako protiváha ke Carmen (libreto), film postrádá původní drsnost prostředí a postav - místo cikánů, pašeráků, dělnic v tabákové továrně, vojáků a zlodějů zde jsou tanečníci, překupník drog. Drama současných hrdinů je nepřesvědčivé, působí jako podruhé vyvařený čaj! V předloze je Carmen divoká a nezkrotná, svobodná cikánka, Carmen Saurova je záletná vdaná žena, která si něco začala s režisérem. Místo vášně románek, místo osudovosti znuděnost. Jsem schopna pochopit vášeň a její destruktivní dopady na životy zúčastněných, co nechápu je flirt a nevěra z nudy. A tak na mne, ať se nikdo nezlobí, tahle Carmen působí. Nepřesvědčivě působil i Antonio Gades, snad se na jeho hereckém (ne)výrazu podílelo i to, že on sám byl ve svém občanském životě 5x ženatý a 4x rozvedený. Ta poslední manželka s ním vydržela až do konce jeho života - celý rok. Vášnivá láska? Nebo spíš nestálost a poživačnost?(23.11.2013)

  • Pluhy
    ***

    Zcela neinformován a nezasvěcen o filmu Carmen jsem si vyšel s kamarádkou do kina. To co jsem ale uviděl na plátně mi trošku vyrazilo dech... Celý film se odehrává ve zkušebně a bizetova carmen je spíše než orálně prezentovaná pomocí španělských rytmů a precizních tanečních kreací. Při sledování se mi neustále vnucovala jistá podobnost se zvětšeninou. Nejspíš kvůli určité mystifičnosti, kdy jsem ani pořádně nerozeznal co je privátní život tanečníka Gadese a kdy jde pouze o taneční inscenaci. Pogratulovat musím také představitelce Carmen nejenom za její výtečný výkon ale také za její rajcovní vzhled. Příjemný film, který měl občas hluchá místa...(30.1.2008)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace