Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Čtyřicetiletý maloměstský architekt Viktor Průcha (K. Heřmánek) žije s manželkou Soňou (J. Šulcová), je ve svém oboru dobře zavedený a na hmotnou nouzi si nemůže stěžovat. Dobře však ví, že zajištěnou existenci získává díky různým ústupkům a kompromisům: soužití se Soňou už dávno není jako dřív a v práci mají před rozumným a účelným řešením vždy přednost zájmy vlivných lidí. Jednoho dne však dostane Viktor těžkou lekci: fyzicky ho totiž napadne starší muž, jehož vnučku srazilo před školou auto. Viktor totiž jako architekt kdysi podepsal souhlas s umístěním školy blízko frekventované silnice. Muž se ze dne na den rozhodne skoncovat s dosavadním životem. Odejde od manželky a nastěhuje se do svého starého ateliéru na kraji města. A začne se věnovat dávnému koníčku, fotografování ženských aktů. Když pozná nespoutanou romskou dívku Aranku (A. Tomsová), najde v ní ideální modelku. Výstava jeho nových fotografií, uspořádaná v místním divadle, vyvolá velký ohlas. Ovšem zdaleka ne jen pozitivní. Teprve teď stojí Viktor před skutečnou životní zkouškou, která odhalí, jak pevně za svým novým životem stojí… (Česká televize)

(více)

Recenze (83)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Tenhle film asi člověk ocení víc, když je ve středním věku - a pak, že k ničemu není. Na hezkou nahou ženu se mrkne rád skoro každý muž, ale podezřívat tak sofistikovaného tvůrce, jakým Karel Kachyňa byl, že natočil Dobré světlo jen kvůli tomu, je vážně dost pitomé. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tentokrát to není o Kachyňově obrazové poetice, ale o střetu jedince s krizí středního věku a s pokrytectvím a maloměšťáckým myšlením. Hodnocení fotografické výstavy v podání maloměšťáků bylo opravdu tragikomické mistrovtsví. Karel Heřmánek v další životní roli opět nešetří charismatem a mladá Ivanka Chýlková ukazuje svoje tělíčko při každý příležitosti. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Hodně profesionální filmařina, která nám má stále po více jak dvaceti letech co říct. Stále aktuální problémy jako pokrytectví, přetvářka, maloměšťáctví, přetrvávají ostatně dodnes. Zajímavá byla i výtvarná stránka filmu, tak trochu se vymykající běžné barrandovské produkci, dobré herecké obsazení, krom fotografa na volné noze Karla Heřmánka mě zaujala-o příjemná mladá debutantka (ne-herečka) Anna Tomsová (cikánka Aranca) a na svou dobu hodně erotických scén a spousta odkrytých předních hereček. "VÝBORNÉ" psychologické drama nebo spíše společensky kritická komedie s jistým morálním etickým apelem! Podobné film : "Kam pánové, kam jdete". Zajímavé komentáře : Master19, Kimon. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Já vždycky myslel, že Kachyňa se řídil heslem, že vyholená neni to pravý, že je lepší taková, na který chlupy ještě nenarostly. Ale tady jsem měl pocit, že Kachyňa je tak trochu hoch od bobří řeky. Jako koukat v jednom kuse na to, jak Heřmánek fotí nějakou vošklivou cigošku s bobrem, to mě fakt moc nebere. Jinak aby těch bobrů nebylo málo, tak svý ochlupený genitálie předvede i Chýlková a Šulcová. Chápu, že v roce 1985 holení nebylo v módě, takže tenkrát u toho asi spousta chlapů slintala, ale já jsem relativně mladej, takže tohle fakt neni nic pro mě. Pokud se odprostim od toho, že koukat na bobry mě moc nebere, tak ten film je stejně dost o ničem. Nejvíc mě na celym filmu pobavila asi minutová role Marka Vašuta. "Von je někdy tak trochu guma." ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Maloměšťáctví se nejvíc hodí a taky nejvíc bují v prostředí, které je rovněž malé - v maloměstě. Ve velkoměstě se totiž všechno snadno ztratí a vesnice je pro měšťáka moc malá. Viktor kdysi na studiích architektury snil o smělých stavbách, krásných ženách a uměleckém uznání. Ve středním věku dokonale zná lákavou tvář kompromisu, umí být vstřícný k vlivným a nejednou dal přednost osobnímu přilepšení před zájmem veřejnosti. V osobním životě prožívá typickou krizi středního věku násobenou bolestí bezdětného manželství a excelentně maloměšťáckou povahou partnerky. Z apatie a pochyb ho probudí až nabídka přítele, aby se vrátil k umělecké fotografii, a rozhodne se věnovat aktu. Sehnat modelku je na maloměstě potíž, ale přežít ve zdraví podrážděnou reakci úzkoprsých obyvatel městečka s jejich pojetím morálky, to dá mnohem víc práce a něco to stojí. Pro Kachyňu představuje Dobré světlo vlastně tvůrčí průměr, ale i průměrný Kachyňa umí mnohem víc, než za co stojí práce většiny jeho kolegů. Celkový dojem: 65 %. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Jeden z těch filmů, kde je nám tak trochu vedlejší děj a sledujeme spíše odhalené postavy zde přítomných hereček. Ovšem když se na režisérské křeslo posadí Karel Kachyňa a Karel Heřmánek svůj výkon bez chyby zvládá, i nějaké té dobré filmařiny se dočkáme. Tak a je to. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Kdo nekrade, okrádá rodinu říkalo se tenkrát. V tomto duchu se zuřivě jelo celé sedmdesátky i osmdesátky. Kdo měl známé na správných místech a dobře podmazával, neměl se špatně byť to bylo pořád v rámci hranic toho našeho oploceného socialistického ráje. Nejvíce z toho profitovali ti na správných místech. Jako třeba městský architekt V. Průcha. Časem se uplácení a nošení dárků tak vžilo, že to už nikomu nepřipadalo divné a když někdo něco chtěl bez všimného, byl za exota. Traduje se historka o mladém lékaři, který přebíral praxi na malém městě od kolegy jdoucího do důchodu. Sklep měl plný nevypitých lahví vína a drahého alkoholu. Co to je - ptal se mladý lékař. To je od pacientů - odpověděl starý. Pořád mi to nosej, ale já nepiju...  --- Nechce se mi tedy moc věřit prozření hlavního hrdiny byť  s nástupem čtyřicíctky se chlapovi v hlavě lecos přerovná a své mohla udělat i domluva dávného přítele, jehož názor býval respektován. Nevěřím, ani že to bylo tou ránou pěstí kvůli sražené dívce... Prostě nevěřím. Kachyňa měl ke konci komunismu, kdy se už začínalo tušit, že to musí kleknout zřejmě potřebu natočit něco asi lehce kritického k režimu. Zrcadlem měl být Průcha. Krom ale mnohých vnad a křivek tehdy mladých hereček film nijak ideově diváka nezasáhne a dnes je to spíš taková relikvie své doby. Závěr schůze, kdy jde vedení o člověka a jakýsi místní tajemník Pláteník se za architekta postaví byl směšný a celou tu naznačovanou kritiku jak to chodí to smázlo jedním vrzem...  Strana přeci ví a rozhoduje správně a spravedlivě.  Dávám za tři kinofilmy. * * * ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když už si Heřmánek několikrát za svoji hereckou kariéru zopakoval roli svůdníka, tak už mu to tentokrát nežeru. S Kachyněm pokud vím natočil filmy ve kterých vystupoval jako muž, kterému podlehne snad každá žena, ale tady jsem se u toho svádění nudil. Fotograf nakonec skončí v posteli s cikánkou, ale tady už mně to přišlo celkově přestřelené. Holka moc hezká nebyla a nějaké pelešení bylo to jediné co si scénárista určil a režisér ho v tom vytrvale podpořil. Nuda se násobila počtem koitů hlavního playboye. Když uvážím, že vedle obnažených těl a na tu dobu zvýšeného procenta erotiky, mnoho jiného nenabídnul, tak bylo lepší, aby se u tohoto filmu ani moc neplýtvalo světlem. Intimní osvětlení by přece jen v tomto případě bylo vhodnější než pořádné dobré světlo z tehdejší "stowatovky". 40% ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Kachyňa mal určite svojský režijný štýl, v tomto prípade aj vynikajúci námet, ktorý dokázal uspokojivo spracovať. Ja mám iba menší problém s Karlom Heřmánkom, ktorý mi je dosť nesympatický, ale musím uznať, že je dobrý herec. Podobný problém mám aj s Ivanou Chýlkovou. Videl som už dávnejšie, dokonca viackrát, to viete, keď ukážete mladšiemu teenagerovi v televízii kozy, tak to naňho zapôsobí. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Působivé drama člověka, který se rozhodl vrátit ke svým dávno ztraceným snům a neustoupil ani pod tlakem falešné morálky a hlouposti, která ho obklopovala. Jeden z nejlepších Kachyňových filmů. ()

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Nespokojenost hlavní postavy se svým životem a malostí svých nejbližších ho vede k návratu k tomu, co kdysi dělal rád. Odchyluje se od navyklého života, k čemuž ho vybídne i několik situací, kterými v příběhu projde. Film je zamýšlen i jako kritika všednosti, frází, nevýpravného myšlení. ()

Marthos 

všechny recenze uživatele

Chytit druhý dech. Kachyňova provokativní sonda do hlubin lidské duše nabízí bezpochyby víc, než jen "nezakázanou" kritiku věcí veřejných, už proto, že příběh talentovaného fotografa a nyní zneuznaného architekta Průchy je vlastně další syrovou reflexí malých velkých lidí, ocitajících se mezi mlýnskými kameny doby, v níž žijí. Dobré světlo není totiž prvoplánové erotické balábile, ale vskutku umělecký film, plný jemného okouzlení, vzrušení i zklamání. Karel Heřmánek v hlavní roli je potom ideálním představitelem trochu donkichotského snílka, který se teprve na prahu středního věku rozhodne žít tak, jak chtěl kdysi, na začátku, když ještě neměl nic a nebyl ničím. Jenže, jak se říká: hlavou zeď neprorazíš. ()

Šandík 

všechny recenze uživatele

Další „standardní“ Kachyňa. Neokázalý, poměrně závažný, psychologizující a existenciální. Moc dobrý film o maloměšťáctví a konformitě a taky o zapšklé socialistické všednodennosti. „Pozor vizita“ nebo „Kráva“ jsou ale o třídu výš... Celkový dojem: 75% ()

MontyBrogan 

všechny recenze uživatele

Istú chuť po slobode a smäd za mladosťou sme tu vidieť mohli, ako býva, myslím, u Kachyňu zvykom. Zvyšok je ale afektovaný anti-príbeh o nezodpovednom umelcovi na úradníckej pozícii, ktorý dokazuje, že blbí majú šťastie. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Po pravdě řečeno jsme na to jako mladí koukali jen proto, abychom viděli nahé a polonahé tehdejší mladé české herečky. A vážně si myslím,že ze stejného důvodu to točil i Kachyňa. O příběh zde nejde, ani o umění, možná trochu poetiky, ale hlavně jde o ty nahotinky. ()

Reklama

Reklama