Režie:
Karel KachyňaKamera:
Vladimír SmutnýHudba:
Luboš FišerHrají:
Karel Heřmánek, Rudolf Hrušínský, Jiří Krampol, Lubor Tokoš, Marta Vančurová, Dana Vlková, Miroslav Walter, Ladislav Potměšil, Oldřich Vlach, Milan Riehs (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Leo Popper tráví s rodinou chvíle pohody v chalupě převozníka Proška na břehu Berounky. Učí se rybařit, pozorují stádo srn a občas se dozvědí leccos důležitého o životě. Po krušných začátcích se Leo stane úspěšným prodejcem vysavačů Elektrolux a může si splnit dávný sen, koupit si rybník plný kaprů. Přestože slavnostní výlov skončí trapasem, protože rybník je prázdný, Leo se nevzdá a zahájí chov vlastních kaprů. Chvíle úspěchů a štěstí však nečekaně přerve příchod nacistů. Když přijde oznámení, že Hugo a Jirka mají jít do transportu, rozhodne se je Leo pořádně vykrmit, aby útrapy přežili. Nejprve se pokusí nachytat ryby, ale když neuspěje, přemluví v zoufalství Proška, aby mu půjčil psa a on mohl ulovit srnce. Za pytláctví je sice trest smrti, ale Leo je odhodlán udělat pro syny, co jen bude možné. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (422)
Smrt krásných srnců je kniha pro film velice vhodná, její adaptace, troufám si říct, není pro zkušenější filmové tvůrce nijak obtížným úkolem a tak není divu, že převod zde proběhl bez chyb a kazů, ovšem na stranu druhou nenabízí nic "nového", ani kreativního. Smrt krásných srnců je snímek divácky vděčný, lidé mají rádi původní příběh a rádi vidí, že film na něm nic nezkazil, že si udržuje svou ucelenost a jasnou pointu, ale právě na tom neshledávám nic tak zajímavého, či opojného, abych jej mohl označkovat 4-5 hvězdami. Z čistě filmového hlediska je děj opravdu jednoduchý, přímočarý a i pro neznalce knihy nechnutně předvídatelný. Navíc vedlejší postavy jsou zde nevýrazné a s tou hlavní i navzdory kvalitnímu hereckému výkonu nelze díky charakteru příliš sympatizovat. 6/10 ()
nieze by som sa nebavil prave naopak, cesta vlakom mi aj vdaka kvalitam tohto filmu usla rychlejsie. ono tema vojny a zakulisie prezivania v casoch vojny tu uz bolo mockrat a mne sa zda, ze pri inych filmoch som sa bavil viac ako pri tomto kachynovom... asi som este moc mlady na dostatocne uznanie kvalit tohto pocinu :). ()
Co ve mně měl film zanechat? Nezáleží na tom, jestli jste věrný, poctivý člověk nebo vychcaný kurevník, protože náckové vás budou šikanovat tak jako tak? Přesně to jsem si z filmu odnesl. Nepřišel žádný trest za Leošovo amorální chování. A závěr, kdy asi dvacetkrát zopakoval, že musí klukům dovézt maso, aby byli do koncentráku silní, mně přišel až směšný... 50% ()
Pěkné. Jak málo znám tvorbu Oty Pavla, tak moc tam cítím jeho typický rukopis. Do děje jsem byl silně vtáhnut, film mě rozhodně nenudil, ale že by mě popadla ihned touha ho vidět ještě někdy znovu, to tedy rozhodně ne. Je to bezesporu kvalitní film, a to snad po všech stránkách. Herecky mi tam trošku více neseděl Láďa Potměšil v roli ředitele, ale to je dost možná pouze můj subjektivní pocit. Ostatní postavy byly rozděleny i zahrány solidně. Po stránce emocí to byla rovná nula. Ani ta hudba neměla snahu ty rádoby emotivní situace nějak dokreslit. No, nevadí. Vidím to na takové ty lepší * * *. ()
Vynikajicí smutný film s dobrou atmosférou, ve které je krásně vidět, jak rok 1939 drasticky zasáhl do psychiky úspěšného a šťastného člověka. Naprosto bravurní výkon Karla Heřmánka, ať už jako prvorepublikový švihák s luxem, ale především však jako pronásledovaný člověk se žlutou hvězdou na prsou. Kontrast slunných a pohodových dní u řeky se dny, kdy tam hlavní hrdina přijíždí, aby sehnal maso pro své syny, kteří odjíždí do koncentráku, je dokonalý a dechberoucí. Tento film patří k našim národním pokladům. ()
Galerie (9)
Zajímavosti (21)
- Každá polovica filmu je rozdielne farebná. Prvá polovica je šťastná a v zlatom tóne, tá druhá, nešťastná je kolorovaná na modro. Kameraman Vladimír Smutný použil rozjasňovací filter a zábery štylizoval do predvojnovej doby, točil väčšinou širokým objektívom. Nočnú scénu, kedy maliar Nejezchleb (Lubor Tokoš) príde na lovenie rýb, osvetľoval plynovými horákmi, aby budili dojem ohňa a trepotu plameňa. (Raccoon.city)
- Domek převozníka Proška (Rudolf Hrušínský), byl v době natáčení výstavní síní, proto bylo jako přívozu použito nedaleké Kouřimecké rybárny. Na témže místě v nezměněné podobě se nacházela ještě 15 let po uvedení filmu do kin. (rakovnik)
Reklama