• Houdini
    *****

    Oscar 1 (1966): Cizojazyčný film + 1 nominace (1967): Herečka HR - Ida Kaminska . . . . . . .Zlatá Palma - výběr(22.4.2004)

  • Aky
    *****

    Těžké téma ztvárněné po všech stránkách mistrně. Neumím nic vytknout režisérům, hercům ani scénáři. Po kolikáté už repríze na to pořád jen tiše koukám.(23.2.2011)

  • Falko
    ****

    Opät dalsi film z obdobia 2 svetovej vojny, kde zase beha mraz po chrbte, hlavne v poslednej tretine filmu, ale najviac sa o to postaral hereckych koncert dvoch protagonistov Jozefa Krónera a Idy Kaminskej. Obchod na korze ziskal Oscara za cudzojazycny film za rok 1965, ale herecka Ida Kaminska bola este dodatocne ale i pravom nominovana na Oscara za najlepsiu herecku v hlavnej ulohe o rok neskor za rok 1966, avsak väcsie stastie s Oscarom mala vtedy Elizabeth Taylor za dramu KDO SE BOJI VIRGINIE WOOLFOVE? (1966)... 18.04.2010 _______ Ida Kamiňská - (Rozálie Lautmanová) +++ Jozef Kroner - (Tóno Brtko) +++ František Zvarík - (Kolkocký) +++ Hana Slivková - (Evelyna) +++ Martin Hollý St. - (Kuchár) +++ Martin Gregor - (Jolič Katz) +++ Adam Matejka - (Piti Báči) +++ Alojz Kramár - (Balko Báči) +++ Hudba: Zdeněk Liška +++(18.4.2010)

  • viperblade
    ***

    Po tom všem, co jsem o tomhle filmu slyšel (hlavně tady) jsem se opravdu neskutečně těšil. Jenže velká očekávání plodí velká zklamání… Kdyby Obchod na korze trval kolem 40 minut, tak bych neváhal a okamžitě vytasil nejvyšší hodnocení. Ale takhle nemůžu jít nad tři (a to jsem ještě v hodně dobré náladě). První hodina je pro film absolutně zbytečná a vše, co se zde odehraje, by se vlezlo do pouhých pěti minut. Naštěstí pak to nabírá na obrátkách a ten konec je opravdu skvělý. A právě proto zamrzí, že tak skvělý není celý film. Upřímně, tohle je jedno z největších zklamání za hodně dlouhou dobu. A v klidu vám vyjmenuju okolo 20 lepších (českých) filmů než je tento. 60 %.(24.4.2011)

  • troufalka
    *****

    "Kde zákony ubližujú nevinným, tam je ámen. Aj s temi, co jich porobili."                                                                          Začátek filmu je pohodový, z pohledu na kolečko chodících vězňů se přenesema na vyhrávající orchestr a svátečně oděné lidí rázující po korze. Tóno zpočátku vyzerá ako bežný podpantofláč, nechává se kučírovat ráznou manželkou. Pomalu se začínají odkývat jak rodinné vztahy, tak nahlížíme i sousedům pod pokličku. Tóno dostává jako pozornost švagra dekrét na židovnký krámek, který z něj má udělat boháče.Jaký danajský dar dostal se Brtko dovídá hodně rychle. Vdova Lautmannová nežije z obchodu, ale z toho, co jí bohatší židé věnují. Navíc nechápe smysl Tónovi návštěvy a chová se k němu jako ke svému synovi. Obludnost Tisova fašistického-katolického režmu se vykresluje na osudu drobných postaviček z malého města. Tóno se dostává do nezáviděníhodné situace, kdy spolupracuje jak snacistickými tisovci, tak i s persekuovanými židy. Sám se tak dostává do ohrožení života. Závěr příběhu je o to smutnější, že zánik vdovy způsobí ten, který ji chtěl vlastně zachránit neboť se nemohl rozhodnout, co vlastně onou zachránou je.                                                                            "Netreba veci zhlahčovať, kde je jim ťažko na srdci."                                                                                                        Film je zapotřebí vnímat jako jedinečnou výpověď doby, protože právě v tom je unikátní. Žádný jiný film neodlahuje tak deatilně krátké období Slovenského štátu právě tak, jako Obchod na korze. Dnes jde vlastně o film historcký. Je patrný mistrovský rukopis filmařské dvojice Ján Kadár a Elmar Klos s precizním vykreslením jednotlivých postav i postupné otevírání děje i detaily, které podrthují atmosféru. (Zde čapí rodinka, ženy na tržišti Tónkův pes Esenc snad vyjadřující pověstné "jádro pudla"?)                                                                                                                                                              Kdo se při první projekci upřímně diví, za to tento film dostal Oskara, má mé plné pochopení. Z pohledu dnešní kinematografie se může zdát pomalého tempa kde se vlastně nic pořádného neděje. Ale kdo si dá tu práci a pustí si film znovu, najednou s překvapením zjistí, že postavy ožijí, dialogy mají najednou smysl, vystoupí skutečnosti, které si dřív nepostřehl. Ale kdo se nazajímá o dějiny nebo dává přednost válečným dramatům plných detonací a střelby, nezná tvorbu 60. let, ten zůstane s největší pravěpodobností nezasažen. A já si vážím každého, kdo má odvahu přidělit filmu tolik hvězdiček, kolik cítí.                                                                                                                                                                   "Nie je dobre všetko vedieť. Naopak, čím vie člověk menej, tým je mu nekedy lepšie."(30.11.2014)

  • - V roku 2000 mala v bratislavskom divadle Korzo ’90 premiéru rovnomenná inscenácia Jara Riháka s Mariánom Zednikovičom a Zitou Furkovou. (bergCA)

  • - Juraj Herz, ktorý sa natáčania zúčastnil v pozícii pomocného režiséra, spomína, že po získaní Ceny Akadémie mu Ján Kádár povedal, že "práve táto nožička je jeho zásluha" a taktiež to, že od tejto chvíle je už zlým pomocným režisérom a potrebuje začať točiť vlastné filmy, čo mu aj po audiencii u vedenia štúdia v Prahe vybavil. Obchod na korze bol teda posledným filmom, na ktorom Herz spolupracoval ako pomocný režisér a následne už začal točiť sám. (Santino7)

  • - Pôvodne mal Kadár záujem natočiť film v Rožňave, ale nestretol sa vraj s pochopením vtedajšieho vedenia mesta. (krapek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace