poster

Únos

  • anglický

    Kidnapped

Drama

Československo, 1952, 113 min

Kamera:

Rudolf Milič

Hudba:

Jiří Šust

Hrají:

Jiří Dohnal, Ladislav Pešek, Antonín Klimša, Jaroslav Mareš, Božena Obrová, Bohuš Záhorský, Miloš Kopecký, František Hanus, Rudolf Deyl ml., Lída Vostrčilová, František Klika, Josef Steigl, Jozef Sodoma, František Peterka, Ladislav Mandík, Alena Kautská, Jan Maška, Soňa Červená, Inocenc Březina, Oldřich Vykypěl, Eduard Dubský, Rudolf Hrušínský, Jaroslav Nedvěd, Ladislav Boháč, Karel Peyr, Mikuláš Huba, Jaroslav Průcha, Jiří Myron, Eduard Kohout, Bedřich Karen, Miloš Nedbal, Václav Irmanov, Otto Tutter, Josef Hlinomaz, Felix le Breux, František Miška, Ervín Zolar, Josef Elsner, František Šec, Zdeněk Kryzánek, Jan Skopeček, Oldřich Hoblík, Štěpán Bulejko, Luděk Pilc, Jaroslav Zrotal, Miloslav Holub, Adolf Král, Soběslav Sejk, Karel Fořt, Svatopluk Studený, Karel Svoboda, Taťána Vavřincová, Světla Amortová, Jiří Bruder, Miloš Vavruška, František Holar, Karel Effa, Věra Váchová, Karel Vrtiška, Vladimír Šourek, Luboš Ogoun, Anna Pitašová, Emil Bolek, Stanislav Fišer, Gustav Heverle, Čeněk Rábl, Rudolf Myzet, Jiřina Bohdalová, Antonín Brož, Jana Werichová-Kvapilová, Oldřich Musil, Jaroslav Jílovec, Jaroslav Orlický, Jarmila Turnovská, Bedřich Prokoš, Jan Pilař
(další profese)
  • Morien
    odpad!

    Pořád jsem přemýšlela mezi jednou hvězdičkou a odpadem, nicméně spontánní zpěv internacionály mě přesvědčil. Ale také musím přemýšlet nad tím, jestli bych neměla snížit hodnocení všem Jamesům Bondům a vůbec všem filmům, které vypovídají o hrdinném vítězství západu nad rusáky apod.(21.12.2010)

  • Subjektiv
    **

    Ale no tak, no tak, vždyť tento film by šlo tak snadno aktualizovat... Zlá islamistická bojůvka unáší letoun svobodymilovných a mírumilovných západních občanů kamsi na blízký východ (třebas na hranice Sýrie a Iráku). Tam nutí unesené z propagandistických důvodů ke konverzi k islámu. Čas od času uřežou někomu hlavu (explicitně, dnešní divák je otrlejší) a citují drsné verše z Koránu. Unesení se mezi sebou ujišťují, že toto není pravá tvář islámu, neboť oni mudžahedíni bojují především se svými teoretickými souvěrci. Mezi džihádisty se nalezne jeden pochybovač, který se začíná odvracet od násilí. Ukáže se, že ideový vůdce v tajnosti provozuje sexuální orgie, jde mu hlavně o moc a nikdy by neoblékl sebevražednou vestu. Sem tam se zbije nějaká žena, páč jí sjela z ksichtu burka. Vlastně ne, přitluče se jí k lebce kladivem a hřebíky. Jelikož dnešní divák má radši cynismus než rozmáchlá gesta, nezpívají zajatci internacionálu, ale píseň "Tři čuníci jdou, v řadě za sebou..." Na konci jsou zlouni postříleni turecko-americkým komandem, přičemž hlavní záporák podle prchá. +++++ Už vidím, jak by se psalo, že konečně někdo ukázal těm slepcům, co jsou ti musulmani zač. Byla by to v lecčems podobná kravina jako Únos (a to zase Mekku moc v lásce nemám). Ale teď ke Kadárovi a Klosovi - ta ideová jednoznačnost, černobílost, schematičnost postav (ideologicky podmíněná) z něj vskutku činí nablblou záležitost - tak pitomou, že ocenit zvládnuté řemeslo, zvládnuté nad úroveň pouhého řemeslníka, prostě nedokáži. A to i když si musím říct, že po únose v roce 1972 se všichni unesení vrátili ze SRN domů, že narážka na McCarthysmus není mimo mísu a pár podobných drobností.(29.10.2014)

  • formelin
    odpad!

    Bizardní sci-fi...(10.1.2012)

  • Tosim
    odpad!

    Já vím, že zde máme revizora Anděla, majora Zemana i tohle, taky třeba filmy se Švorcovou, zde jsem se nebavil ani tím, jak je to blbé, ani tím, jak je to naivně zábavné, bylo to totiž tak otravně předvídatelné, že divák mohl vidět začátek a pak jít dělat něco zajímavějšího (třeba zrýt zahrádku.) Jen bych si dovolil povzdechnout "chudák Jiří Dohnal, asi musel odčinit své prvorepublikové operetkové role" a potom taky "to v každém takovém podobném filmu musí, proboha, hrát Rudolf Deyl ml.????"(30.10.2006)

  • Eddard

    Jako historický materiál, dávající nám nakouknout do ideologické kuchyně kinematografii reálného socialismu je to úsměvné. Stejně tak žánrové obsazení Hrušínského a Kopeckého jako dvou kolaborantů je jaksi příznačné. Každopádně se na soudruhy nesmíme tak zlobit, studená válka byla svinstvo a jak správně podotkl Exvizitor, v USA se v té době točili víceméně podobně zkreslené vize východu... Hodnocení se vzdávám, pohybuje se někde mezi odpadem a čtyřmi hvězdami, podle toho sledujete-li ideologický význam nebo histrorickou výpověď.(29.10.2006)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace