Reklama

Reklama

Henry a June

Trailer

Milostné mnohoúhelníky Henryho Millera... Americký snímek Henry & June (1990) vznikl podle deníků Anais Ninové (publikovaných až po její smrti), v nichž autorka popisuje svůj vztah ke spisovateli Henrymu Millerovi a k jeho ženě June. Anais (Maria de Medeirosová) žije se svým dobře situovaným manželem Hugem (Richard E. Grant) na předměstí Paříže a touží vyměnit svou šedivou existenci za společensky bohatší, bohémský způsob života. Ten nalezne v náručí Henryho Millera, s nímž ji Hugo seznámí. Anais je k zemitému spisovateli sexuálně přitahována, ale její dřímající vášně opravdu rozdmychá až setkání se smyslnou Millerovou manželkou June (Uma Thurmanová). Americký režisér Philip Kaufman (nar. 1936) otevřeně zobrazil partnerské vztahy už ve své adaptaci Kunderova románu Nesnesitelná lehkost bytí (1988). V Henrym & June se pokusil zajít ještě dál, což mu v americké distribuci jako prvnímu vyneslo cenzurní omezení NC-17. Přes vypjatost erotických scén však tato stránka filmu není dominantní. V popředí Kaufmanova zájmu (scénář napsal společně s manželkou Rose) je atmosféra Paříže roku 1931 a prostředí umělecké bohémy, k níž Miller patřil. Snímek zaujme uměřenými hereckými výkony hlavních představitelů a citlivým přístupem francouzského kameramana Philippa Rousselota, jenž byl za svou práci nominován na Oscara. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (34)

Mr.Apache 

všechny recenze uživatele

Varování: Tohle není film o Henrym Millerovi, ale o Anais Nin! Kdo si chce užít Henryho, a navíc zamlada, ten by si měl dát raději Tiché dny v Clichy od Claude Chabrola. Jeho film vystihuje atmosféru Millerových knih mnohem lépe. Koneckonců je to naprosto logické: Henry a June je zfilmováním vzpomínek Anais Nin, v nichž popisuje své setkání s Millerem a jeho ženou, přičemž je oběma fascinována a přitahována ... Když tenhle snímek běžel v našich kinech, souhrou okolností se mi nepodařilo jej shlédnout. Zato na Tiché dny v Clichy (ze stejného roku) jsem byl několikrát. Dohnání jednoho dlouholetého restu bylo však zároveň i zklamáním. Pohled Anais (a tedy i Kaufmanův) na Henryho Millera se totiž od toho Chabrolova markantně liší, navíc oba filmy se zabývají úplně jiným obdobím spisovatelova života. Tiché dny jsou příjemnou vzpomínkou na Millerovo bohatýrské mládí, Kaufmanův film podává spíš smutné svědectví citlivé ženy o Henryho stárnutí, a o jeho mladé manželce. ()

kdosizrosy 

všechny recenze uživatele

June Miller musela být přesně ten typ člověka, který na vás ihned při prvním setkání něčím zvláštním zapůsobil a o chvíli později vás zcela pohltil a očaroval. A i přes to, že jeho chování mohlo být sebehorší, vždycky jste mu to odpustili. Takže čekejte již postaršího šviháka Henryho a na první pohled nevinnou Anaïs, kteří jsou v podstatě propadlí ženě, jež je akorát využívá a lišácky s nimi zametá. Není divu, že toho o ní tolik napsali. Ke konci se to možná trochu vleče, ale Uma je tady překvapivě tak okouzlující, že to tomu filmu prostě rádi odpustíte. Pěkné. ()

Reklama

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Philipa Kaufmana podobná témata zajímají. Vždyť má na kontě třeba Quills - Perem markýze de Sade či Nesnesitelná lehkost bytí. Popsal ale i milostnou avantýru mezi E. Hemingwayem a Marthou Gellhorn. Nutno si uvědomit, že co se odehrává na obrazovce je přesně to, co se stalo, mohlo stát nebo si vysnila Anaïs Nin. Sledujeme její pohled na věc, takže jak to bylo doopravdy se můžeme jen domnívat. Ona je mladá a chce něco zažít. Objevuje kouzlo bohémů. Žít a nic neřešit, užívat si a nedívat se na společenské konvence. Jak můžeme vidět, Paříž nebyla ani zdaleka tak prudérní anebo se snažila svou otevřenost skrývat. Už tehdy ale smetánka ráda experimentovala. Mě se film líbil tak napůl. Zatímco Anais se ráda baví, svého partnera otevřeně podvádí a celé to bere jako hru. Její zájem je čistě erotický, city nehrají roli. Tedy její, ona si s ostatními hraje a to už se nedá svádět na dravost či nezkušenost mládí. Když chtěla být otevřená, tak ve všem a ke každému. Jenže ona byla upřímná jen k tomu, u koho se jí to zrovna hodilo a tak se chovala více než sobecky a vypočítavě. ()

Radiq 

všechny recenze uživatele

Nejdřiv jsem se na to chtěl kouknout jenom kvuli tomu, že tam hraje Uma Thurman, ale ta se tam teda moc neohřála, jenom tak trošičku zateplila..., takže mě zklamalo, že tam byla tak málo. Maria de Medeiros je sice celkem pěkná náhrada, ale přece jenom vypadá spíš jak nějaká holčička, né žena, kterou bych si v té roli představoval - prostě jí nevěřím, že dokáže tak bezostyšně šukat s každym. Jinak se tam pořád vyskytuje hodně divná umělecká smetánka a jejich divny chování, vztahy a hlavně sex, to všechno okecávany intelektuálníma kecama. Docela se mi libil Fred Ward, asi jeho nejlepší role nebo co (ty jeho ostatní role totiž většinou byly v nějakym béčku). Shrnu to takhle: hodně Henryho, málo June, nejvíc Anais hernajs... ()

andrii 

všechny recenze uživatele

Svatí hosté styčných "drákulovských" stylů. Múzy Kámasútry ve městě Amorů. Tam padá listí, stud. Padají šaty. Utrhlo se fyzično. Nosí se intelektuální sex, pohledy na vrcholné polohy. Polední tango těl. Sekty se sny u tabule vzdechů pornografické nevěsty. Pomyšlení  loží, s  omezenou životností přelétavé věrnosti. ()

Galerie (38)

Zajímavosti (6)

  • Film byl v Jížní Africe až do roku 2007 zakázán. (Terva)
  • Některé násilné scény, zvláště se objevují na začátku filmu, vedly americké cenzory k rozhodnutí pro rating NC-17. Například novozélandští cenzoři pak filmu přidělili rating R-18. (Terva)

Související novinky

Trierova sága o souložení

Trierova sága o souložení

29.08.2012

Ve Švédsku právě padla první klapka nového ero-eposu Larse von Triera s výmluvným názvem Nymphomaniac. Filmu přinesl mediální pozornost především Shia LaBeouf, který tvrdil, že si před kamerou… (více)

Reklama

Reklama