poster

Hamlet podniká

  • Finsko

    Hamlet liikemaailmassa

  • slovenský

    Hamlet podniká

  • anglický

    Hamlet Goes Business

Komedie / Drama / Romantický

Finsko, 1987, 86 min

  • Terva
    ****

    Film, který je svým pojetím až nadčasový. Není to jen dočasný hit, ale dlouho trvající čin, který je vlastně stále aktuální. Už jen ten pojem Hamlet a kachničky je humorný a Kaurismäki tu svým osobitým humorem ukazuje, co by z tohoto spojení mohlo vzniknout. Noir prvky nelze přehlédnout.(9.2.2012)

  • Bebacek
    ****

    Díky Akimu mě ten Shakespeare snad poprvé vážně bavil :)(3.7.2011)

  • Rosana
    ****

    Kaurismakiho nejvtipnější film - samozřejmě hrdinové jako obvykle jen sedí a kouří a občas něco řeknou, ale občas se tam odehraje i nějaká akce a dokonce se i zasmějete. Výborná adaptace Hamleta.(1.8.2011)

  • Iggy
    *****

    Po Zločinu a trestu se Kaurismäki pustil do další svérázné adaptace světové klasiky, v níž se s jistotou sobě vlastní obešel i bez notoricky známého Být či nebýt. V noirovém stylu a s kuřáckou stopáží vsadil příběh Hamleta do dravého světa obchodníků a oživil ho sociálními motivy. Tradiční dramatická hudba se mísí s rytmem rock’n’rollu (jedním z nejlepších míst filmu je píseň Rich Little Bitch skupiny Melrose, s níž během natáčení filmu Kaurismäki natočil také videoklip), tradičně zpracované známé scény se střídají s aktualizovanými (utonutí Ofélie, Hamletův souboj s Laurim/Laertem a závěr), tradiční rekvizity s cigaretami, pistolí a kachničkami do vany. V roli Hamleta Pirkka-Pekka Petelius, nechybí Kati Outinen jako Ofélie, škoda jen, že Matti Pellonpää dostal jen takovou nepatrnou (i když samozřejmě nepřehlédnutelnou) roličku. No řekněte, nebyl by z něj dokonalý Hamlet?(15.5.2009)

  • Bubble74
    ****

    Hodně svérázná adaptace klasické tragédie čiší originalitou a to ani Kaurismäkiho odpůrci nemohou popřít. Jeho fanoušci si opět smlsnou na režisérově vynalézavosti. Finský Hamlet neusiluje o královský trůn, nýbrž o prezidentské křeslo rodinného koncernu a je to bezcharakterní, nadržený ničema. Shakespeare se pravděpodobně obrací v hrobě a literární konzervatisté zelenají vzteky. Tím se ale Kaurismäki netrápil, zůstal věrný své stylové absurditě, povolal dvorní herecký ansábl, tradičně šetřil s dialogy, nevynechal sarkasmus ani nevybíravou kritiku - v tomto případě je na paškálu kapitalismus - a samozřejmě jako ve všech jeho filmech se to neobejde bez přetékajících popelníků. Vidět či nevidět? Jednoznačně vidět.(3.9.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace