poster

Bohémský život

  • Francie

    Vie de bohème, La

  • Německo

    Das Leben der Boheme

  • Švédsko

    Bohemernas liv

  • Finsko

    Boheemielämää

  • anglický

    The Bohemian Life

  • Slovensko

    Bohémsky život

Drama / Komedie

Francie / Německo / Švédsko / Finsko, 1992, 100 min

Režie:

Aki Kaurismäki

Předloha:

Henri Murger (kniha)

Scénář:

Aki Kaurismäki

Kamera:

Timo Salminen

Hrají:

Matti Pellonpää, Evelyne Didi, André Wilms, Kari Väänänen, Christine Murillo, Jean-Pierre Léaud, Carlos Salgado, Alexis Nitzer, Sylvie Van den Elsen, Gilles Charmant, Laika, Dominique Marcas, Samuel Fuller, Jean-Paul Wenzel, Louis Malle, André Penvern, Maximilien Regiani, Daniel Dublet, Philippe Dormoy, Louis Delamotte, Kenneth Colley, Joëlle Jacquet, Michel Jacquet, Helene Brousse, Antonio Olivares, Sanna Fransman, Jacques Cheuiche, Simon Murray, Monique Goury, Mark Lavis, Irmeli Debarle, Veikko Nieminen, Jacques Leobold, Jean-Bernard Mateu, Jean-Luc Abel, Christian Ehrhart, Jacques Ehrhart, Gilles Sacuto, Konsta Väänänen, Alain Sakhnowsky, Teresa Saraiva, Andrée Saldo, Karine Arsène, Jean-Pierre Abodi, Remi Adam, Lalouani Areski, Francois Aver, Marc Barbé, Francis Boespflug, Lydia Braun, Noël Bureau, Natalia Cheuiche, André Le Coq, Gilbert Delmas, Daniel Dudon, Bernard Dupont, Albert Godard, Sylvia Folcarelly, Didier Heidet, Henri Gondalle, Claude Guillemard, Alain Impellizzieri, Othman Karoui, Jean Koralewski, Georges Lacour, Louis Latarrige, Deddy Lemardeley, Ange Melet, Michel Michelis, Felix Mpudi, Ruger Murer, Paula Oinonen, Mohand Ouatah, Raymond Pichert, Piitu, Claude Pinalie, Louis Pinquier, Isabelle Rivaud, Pietro Romanach, Simone Roy-Daniel, Laurent Thavonekhayl, Anssi Tikanmäki, Jacques Viard, Fabienne Vonier, Wolfgang Kluge, John Ebden, Timo Salminen, Outi Eranti
(další profese)
  • Tatatranka
    ****

    Bohém, bohem obdařený: uměním, klidem a dětskýma očima. Bohémství, kultura polobožských bytostí žijích v Bohémii - se schnoucími květinami, rámy, knihami a torzy pián. Žijí a umírají po kráse.(31.12.2008)

  • Deschain
    **

    Sorry Aki, posledných asi 5 minút som prespala a áno, bolo to tvojím filmom. Z trojice "bohémskych" umelcov mi bol najsympatickejší Rodolfo ale aj keď som sa snažila, príbeh ma vôbec nezaujal. Peniaze prišli, peniaze odišli, ženy prišli, ženy odišli, ale umelci ostávajú temer nedotknutí udalosťami. Plusové body idú určite humoru, naozaj podarený, ale tak ako tá pani v strednom veku o pár radov nado mnou som sa nebavila. (Lumiére - 1.4.2012 - Febiofest)(1.4.2012)

  • Malarkey
    ****

    První setkání s Aki Kaurismakim a rovnou asi jeden z jeho náročnějších filmů. Úžasný bylo sledovat ty pocity a jednání těch francouzských Bohémů. Člověk si řekne, co je to za magory. No co, oni to fakt jsou magoři. Každopádně osud je nakonec stejně dostihne a je úplně jedno, jak moc ukradený jim svět kolem nich je. Kromě nich ale ještě musím ocenit tu úžasnou černobílou atmosféru uliček Paříže. Byla neskutečná radost je sledovat a hodně to atmosféře pomohlo...ještě aby ne.(13.6.2013)

  • Radko
    *****

    Pocta životu v presvedčení, ideále. Často na hrane bezdomovectva, ale vždy dôstojne. Takíto ľudia sú často inšpiratívni už len spôsobom života proti prúdu. Tvoria to, čo musia, bez ohľadu na materiálne zázemie. Peniaze si - keď ich majú - dokážu veľmi noblesne užiť. Kaurismäki tragikomické peripetie bohémskeho okraja zachytáva štylizovane, no zároveň presvedčivo. Bez príkras a nadbytočného psychologizovania. Ukazuje, že ak ide o život, dokáže sa spoločenstvo vzdať toho, čo si váži najviac. To je už trocha idealizovanie humanity sociálne vylúčených, propagované režiséroch aj v iných filmoch - vytvorenie komunity vzájomne si nezištne pomáhajúcich ľudí z chudobnejšej časti spoločnosti. Ale nakoniec prečo nie?(30.12.2012)

  • asLoeReed
    *****

    O tomto filmu mluví John Hurt v novém Jarmuschově filmu Hranice ovládání a právě jasný vliv Jarmuschových krátkých Káv a cigaret (v černobílé kameře apod.) a celého aroma jemných pofrancouzštělých poklidů a se stylem melancholií je cítit v Kaurismäkiho adaptaci románu Henriho Murgera, na jehož, spisovatelův, hrob neopomenou postavy tohoto filmu zavítat a vzdát hold. Je to ten "velice pěkný finský film, adaptace oné knihy," jak Hurt u Jarmusche odkazuje a má ve všem pravdu, protože i pes se jménem Baudelaire nebo nová skladatelova hudební kompozice jsou k tomu bonusem a dílo má svůj šarm. A tak jsem z filmu jen z jedné věci smutný, a to z mého oblíbeného herce Jeana-Pierra Léauda, neboť ten je tu taky smutný, i když výborný, ale již zestárl ve tváři:/(15.9.2009)

  • - Film získal cenu FIPRESCI (Belgie) 1992. (Terva)

  • - Matti Pellonpää ani Kari Väänänen ve skutečnosti francouzsky neumí. Ve scénáři měly poznámky, jak text správně vyslovovat. (džanik)

  • - Léta se Aki Kaurismäki snažil zadaptovat Murgenův román tak, aby ho mohl natočit v Helsinkách. Nakonec dospěl k názoru, že jediným vhodným místem k natáčení zůstává Paříž. (džanik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace