poster

V přístavu

  • USA

    On the Waterfront

  • slovenský

    V prístave

Krimi / Drama

USA, 1954, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Faye
    ***

    Radyo napsal v podstatě to co jsem chtěla napsat já. Za sebe můžu dodat, že sociální dramata asi ještě nedokážu sledovat s patřičným nadhledem.(5.3.2005)

  • Renton
    ****

    Scénář: Budd Schulberg .. Před padesáti lety a v USA tohle drama muselo znamenat mnoho. Dnes už nám zbylo hlavně perfektní herectví pana Branda. I když mě se i ten příběh líbil..(10.3.2005)

  • Exkvizitor
    ****

    Tento americký film je na svou dobu velmi syrový a tím i novátorský - vždyť něco podobného bychom v polovině padesátých let mohli sledovat pouze v Evropě, kde ještě dožívala inspirace italským neorealismem. Marlon Brando je zde samozřejmě výborný jako vždy, skoro se mi zdá, že role primitivů mu jdou ze všeho nejlépe (viz. Tramvaj do stanice touha). Ostatní herci se rovněž nedrží příliš pozadu a režisér Kazan dokázal vše dokonale zharmonizovat ve smysluplný celek. Pokud mi něco nesedí, pak je to happyendový konec. Když příštavní padouši zlikvidovali tolik oponentů, proč by se měli zdráhat před vyzmizíkováním osamělého Marlona, o němž ke všemu vědí, že je může úplně zničit? No ale co - v životě už se staly i nepravděpodobnější věci, než že pravda a láska jednou zvítězily nad lží a nenávistí, že.(5.3.2005)

  • Matty
    ****

    Kazanova variace na neorealistické téma, pohybující se na pomezí realismu a idealismu (neskrývavě melodramatické finále), není ikonicky padesátkovým filmem jenom svým socio-kritickým příběhem (pro jehož docenění je dobré znát neslavnou úlohu Schulberga a Kazana v McCarthyho protikomunistickém tažení). V přístavu dobu svého vzniku nejintenzivněji připomíná hereckými výkony. Kvůli pojmu „method acting“ nemusíte listovat tlustými knihami o historii filmu. Stačí sledovat, v jedné učebnicové scéně vedle další, jak Brando hraje. Koncentrovaně, přitom s lehkostí. S býčí zarputilostí a femininní senzitivitou zároveň. Právě citlivost dělá z Terryho pozoruhodně ambivalentní postavu. Na jednu stranu ho oslabuje, na straně druhé je díky ní v očích mužů navenek silnějších, ale vnitřně slabších, mravní autoritou hodnou následování. Obě složky protagonistovy osobnosti se nikdy neruší. Díky Brandovi jsou v dokonalém souladu. Málokdy od té doby bylo možné vidět podobně souznění herce s jeho postavou. 85% Zajímavé komentáře: GilEstel , swed(27.12.2013)

  • Houdini
    ****

    NFR 1989, Oscar 8 : Nejlepší film, Režie, Herec HR - Marlon Brando, Herečka VR - Eva Marie Saint, Výprava ČB, Kamera ČB, Střih, Námět a scénář + 4 nominace: Herec VR - Lee J. Cobb, Herec VR - Karl Malden, Herec VR - Rod Steiger, Hudba. . . . . Zlatý Lev - výběr(10.3.2004)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace