Reklama

Reklama

V přístavu

  • USA On the Waterfront (více)
Trailer

Bývalý boxer Terry Malloy (Marlon Brando) se klidně mohl stát šampiónem, místo toho ale dře pro Johnnyho Friendlyho (Lee J. Cobb), předáka ve zločinem prolezlých docích. Když Terry nevědomky zaviní smrt jednoho ze vzpurných dělníků, pronásleduje ho pocit viny. Ale až láska k Edie Doyle (Eva Marie Saint), sestře zabitého muže, Terrymu ukáže, jak hluboko padl. Pak násilnou smrtí umírá i Terryho bratr Charley (Rod Steiger), protože odmítal vlastního sourozence zavraždit, a Terry se rozhodne Friendlyho zločinecké impérium rozbít. Nezapomenutelné drama o Terryho vykoupení patří mezi nejuznávanější filmy všech dob. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (140)

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

Brando je fajn ale jinak V přístavu nijak nevyčuhuje z klasické dramatické krabičky o tom jak si outsider (do té doby víceméně vláčený okolím a okolnostmi) uvědomí že nemůže jen tak proplouvat a musí se postavit lokální mafii. Špatný film to rozhodně není, nicméně to trpí všemi klady i zápory filmů té doby a myslím, že velmi rychle mi to splyne s dalšími podobně laděnými filmy...70% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Několik poznámek ke způsobu, jakým je celá tahle podívaná odvyprávěná. 1, Přístav je ze své podstaty otevřené místo, z něhož se dá kdykoliv utéct, přesto jako by nebylo kam. Jako by byl spíše vězením. Tohle film vyjadřuje skrze mimetický popis děje, tedy skrze maximum informací (tzv. nepotřebné detaily přístaviště), které vytvářejí dojem, že se vypravěč drží reality. 2, Celý film vystavuje kolem ústřední postavy Marlona Branda tři úrovně vyprávění. (i) Hlavní linie spočívá v zavraždění jednoho z mužů. Tato linie ovšem nemá jakýkoliv vliv na děj, pouze ho iniciuje. (ii) Tématická vyprávění (různé vložky a analogie) zastupují dělníci coby nosiči tezí, jejich nářky a trudné živobytí. (iii) Vyprávění bez přímé vazby představuje přístav samotný. Pouhá oblast veškerého dění, distancovaná od obyvatel, a zároveň jako by vyprávějící svou vlastní historii skrz tyto obyvatele. 3, Postavy filmu se zdají živé v tom smyslu, že jejich stanoviska neovlivňuje režisér ani scénárista. To je ovšem problém. V několika momentech se nedostává filmu nových impulzů a bylo by tedy vhodné, kdyby buďto vypravěč nějakou osobu dočasně zastoupil a pohnul s dějem, anebo by základní schéma zůstalo, ale rám obrazu by se zahustil více informacemi (falešnými i dějovými). 4, Vypravěč nezřídkakdy dění pouze pozoruje a nechává na postavách, jak si vyřeší svoje spory. Především v milostném vztahu Brando – blondýna zcela absentuje a zanechává dvojici v intimitě. A pak zasáhne, zničehonic vyostří situaci. A pak zas jen pozoruje. Nikoliv tedy že by neustále drobnými posuny hýbal s dějem. Problém je, že při flirtování dvojice vzniká ohromná propast mezi postavami a divákem, kteří nemůžou být ve vztahu jakkoliv zainteresováni. ____ Jestliže marxismus hlásal základnu (vzbouření dělníků...) a nadstavbu (...zasazené do fiktivního příběhu), film se nám pochopitelně snaží namluvit opak. Snaží se nám namluvit, že nebyl natáčen dle schématu, nýbrž životně a svěže. Přirozeně tomu tak není. Proto nemusí vypravěč tak často vstupovat do postav a korigovat děj. Protože vše ovládá ideologie a autor, jakýsi strůjce obrazů a loutkář v pozadí, stojící nad samotným vypravěčem. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Klasický príbeh boja jednotlivca s väčšinou, ktorý potiahol hlavne jediný herec. Elia Kazan tu vsadil na Marlona Branda a urobil dobre. Už v tak mladom veku mal tento Pán toľko charizmy a hereckého talentu, že by ho mohol rozdávať hoc aj týždeň a stále by ho mal dostatok na ďalší nadpriemerný film postavený hlavne na jeho osobe. Príbeh boja jednotlivca s väčšinou, v tomto prípade s mafiánskymi odbormi, ktoré rozhodovali o všetkom, nielen o tom kto dostane prácu, tak vďaka nemu dostáva ďalší rozmer, rozmer uveriteľnosti a reálneho stvárnenia hlavného problému. Pravda, za všetkým treba hľadať ženu, ktohovie ako by chudák Terry premýšľal bez svojej prenádhernej Eadie (E. M. Saint), ktorá v jeho prípade poslúžila ako katalyzátor, i keď závere ho už v tomto boji za spravodlivosť trochu brzdila. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Marlon Brando tu je božský a hraje tak ako sa preslávil. Niečo si zamumle, hodí ten svoj rebelský kukuč a vy viete, že za tou rebelskou pretvárkou vidíte v jeho očiach dobro. Oscarový film z roku 1954 odvysielala STV 4.1. 2016! Neuveriteľné, ale i tak ďakujem. S jemným nadsadením by sa film V prístave dal označiť i za mafiánsky film, ale hlavne je silnou drámou s osudovou love story k tomu. Brando film suverénne ťahá, ale obklopený je i ďalšími skvelými hercami. Veľmi na mňa zapôsobil "presvedčovací" rozhovor v aute medzi Brandom a R. Steigerom ako jeho starším bratom. Ani jeden z nich nebol v ľahkej situácii...Až keď som si prešiel zaujímavosti k tomuto filmu, tak zisťujem, že celý Brandov monológ bol improvizovaný a pozmenil i celú scénu, ktorá mala vyzerať trochu inak. To je celý Brando...Mal na to cit a talent od Boha! 100%. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Takze toto je moj prvy film od Elia Kazana a zaroven prvy film, kde sefovia rozkazovali mlademu Marlonovi Brandovi, pretoze Marlona poznam hlavne z filmov KMOTR (1972) alebo APOKALYPSA (1979), v ktorych bol prave on hlavnym vodcom. Prekvapoval ma aj knaz Karl Malden s akou odvahou sa snazil vypatrat vrahov aj za cenu vlastneho zivota. Film ma zaujal hned od zaciatku, nenasiel som tam ziadne nejake nudne chvilky a zaver nemal chybu. Ziskal az 8 Oscarov vratane najlepsieho filmu roka, rezie Elia Kazana, herca v hlavnej ulohe Marlona Branda ale aj herecky vo vedlajsej ulohe Evy Marie Saint. Herci Lee J. Cobb, Karl Malden a Rod Steiger boli tiez nominovani na Oscara za vedlajsie ulohy, avsak radost z Oscara mal vtedy Edmond O´Brien za romanticku dramu BOSONOHA KOMTESA (1954), kde si po jeho boku zahral Humphey Bogart... 22.12.2009 _____ Marlon Brando - (Terry Malloy) +++ Karl Malden - (Otec Barry) +++ Lee J. Cobb - (Johnny Friendly) +++ Rod Steiger - (Charley Malloy) +++ Pat Henning - (Timothy J. Dugan) +++ Martin Balsam - (Gillette) +++ Eva Marie Saint - (Edie Dooyle) +++ Leif Erickson - (Glover) +++ Hudba: Leonard Bernstein +++ ()

Galerie (62)

Zajímavosti (33)

  • Producent Sam Spiegel (1901–1985) zapomněl zaplatit za vybavení na zadní projekci, proto je ve slavné scéně Marlona Branda a Roda Steigera žaluzie za nimi. (J.A.K.)
  • Jediný film, který nebyl muzikál, pro který složil hudbu Leonard Bernstein. (Kulmon)
  • Terryho bratra Charleyho měl původně hrát Lawrence Tierney, ale žádal příliš vysoký honorář. (Kulmon)

Reklama

Reklama