poster

Frigo jako Sherlock Holmes

  • USA

    Sherlock, Jr.

  • slovenský

    Frigo ako Sherlock Holmes

Komedie / Dobrodružný / Romantický

USA, 1924, 44 min

Režie:

Buster Keaton

Kamera:

Elgin Lessley
  • jonyyy
    ***

    Tento film je jedinečný hlavně díky poslední čtvrthodince, která je trikové a kaskadérské stránce opravdu dokonalá a zasloužila by plný počet. Ale slabý příběh a opravdu nudná první půlka sráží mé hodnocení na 65%(12.5.2009)

  • Sarkastic
    *****

    „Dalšího dne mistrova mysl rozlouskla záhadu. Tedy až na to, kde jsou perly, a kdo je ukradl.“ Začátek byl docela dost vtipný, ale tak nějak „jen“ nadprůměrně. Postupně se však film začal rozjíždět a od nasednutí na motorku (naprosto parádní trikovo-kaskadérská jízda) už to byla obrovská zábava až do konce. Nemluvě o mnoha opravdu nápaditých scénách (fantazie a originalita dýchá skoro z každého záběru), ať už to byl např. popis dolaru, kulečníková partie, převlekový únik, zmizení v kufříku či třeba závěrečná nápověda (tomu se alespoň říká vtipná tečka). Kvůli začátku dávám „jenom“ slabší, ale přesto plný počet.(1.6.2015)

  • Fleur6
    ***

    Ten koniec ma dostal.(9.7.2011)

  • formelin
    *****

    Geniální! jedna z nejlepších Keatonovek...(5.4.2007)

  • Iggy
    *****

    Slovy Kevina Brownlowa je Frigo jako Sherlock Holmes „nádherná úvaha o filmu a životě, o umění a realitě…“ Příběh nespravedlivě obviněného promítače Bustera, který během promítání usne a ocitne se ve filmu, kde jako neohrožený detektiv Sherlock Jr. řeší zapeklitý případ krádeže perel a únos. Film má několik fantastických scén. Ať už jde o napínavý kulečník, nebo honičku Bustera se zločinci u jejich domku (gagy s dámským kostýmem a proskočením zdi) následovanou bezchybnou jízdou městem na motocyklu, která obsahuje tolik originálních nápadů, že by vydaly na celovečerní film. Bezesporu nejslavnější je ale scéna v níž Buster usne v promítací kabině a následně se jeho snové já dostane na filmové plátno. Ve své době filmařsky velmi náročná scéna je dodnes úchvatná. A co záleží na tom, že film, který na plátně ve filmu publikum sleduje, dává pramalý smysl. Ze všech komiků němé grotesky si právě Buster Keaton nejlépe rozuměl s filmovým médiem a právě jeho Sherlock Jr. je toho důkazem. S filmem experimentoval už v Playhouse, Three Ages a později v Seven Chances nebo v Kameramanovi. Ale tady dosáhl vrcholu. Na závěr pár zajímavostí: Keaton sám dubluje policistu (vlastně svého Watsona) ve scéně, v níž ho veze na motorce a spadne do kaluže. Při natáčení scény na střeše vlaku, kde ho zalije proud vody z pumpy, si Keaton nalomil vaz. Následné bolesti hlavy ale zaplašil alkoholem a o zranění se dověděl až z rentgenu o mnoho let později. Roscoe "Fatty" Arbuckle, který bývá někdy chybně uváděn jako spolurežisér tohoto filmu se na něm ve skutečnosti vůbec nepodílel. Keaton se mu snažil po jeho nešťastném skandálu v roce 1921 pomoct a tak mu nabídl režii svého filmu. Arbuckle byl ale stále ještě natolik rozrušen, že nebyl schopen práci režiséra zastat.(30.5.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace