• FFilipCZ
    *

    Osobně jsem byl tedy velice zklamán výběrem pohádky na tento den. Již několik let patří mezi naše tradice zasednout po štědrovečerní večeři k televizi, zapnout ČT1 a strávit společné chvíle u nové pohádky. Tento rok jsme byli všichni velice zklamaní. Mě prostě hrozně vadí, když se v pohádkách snaží zakomponovat nějaké zmodernizované scény a věci. Mám raději typickou klasickou pohádku bez všech těch hloupostí a udělátek. Místy mi to přišlo spíše jako parodie. No, ČT1 má ještě dva pokusy (dnes a zítra), kde chystají také nové pohádky. Momentálně u mě ale stále vede Sedmero krkavců, které vysílala Prima trošku s předstihem.(25.12.2015)

  • Stanislaus
    ***

    Korunní princ je na české poměry pěkně udělaná a místy i opravdu zábavná pohádka, která si vzala nejeden filmový prvek ze světové kinematografie (např. vtipně pojaté souboje o princeznu alá Příběh rytíře, čaroděj a jeho vězněný pomocník na řetízku alá Hvězdný prach atd.). Herecké obsazení mi přišlo dobře zvolené, od sympatického prince Jana, přes potrhlého sluhu v podání Kříže, až po tajemně temného Abrháma. S příběhem jsem byl též spokojený, jelikož člověk opravdu netušil, kdo všechno se napije elixíru zapomnění. Z technického hlediska byla pohádka zvládnuta rovněž dobře, byly tam pěkné záběry kamerou, příhodná hudba a i ten drak nebyl na naše poměry až zase tolik tragický (když si vezmu v potaz hrůzy od Asyla). Zkrátka milé filmové překvapení z tuzemské produkce, které si zaslouží pozornost.(25.12.2015)

  • salahadin
    **

    Korunní princ aneb Příběh rytíře s cyklickou amnézií. Nemám rád komplikované pohádky. Nemám rád klaďase ťunti. Nemám rád přehrávající záporáky. Nemám rád Brumbábrháma. A nemám rád doping. Teda ve středověku známý pod marketingovým označením ELIXÍR. "Elixír mládí - starečka píti svádí. A babičku též, neb je stará jako lež." Tenhle film je slabý asi jako kyselka Korunní vedle 996 dní staré whiskey, kterou mi při sledování nabízeli. PS: Kruciatus? Nezněla tak nějak kletba v Harry Potterovi?(24.12.2015)

  • D.Moore
    ***

    Sice opět průměrná, ovšem tentokrát alespoň snesitelná vánoční pohádka. A to především díky obsazení (Eva Josefíková jako velmi krásná princezna, Patrik Děrgel je sympaťák a Kryštof Hádek má slušný komediální talent), ne rádoby výpravné podívané, které škodí laciný televizní kabát, ne režie Karla Janáka, který si opět - marně a zbytečně - hrál na velký film.(24.12.2015)

  • Adam Bernau
    ***

    Od loňského Štědrého večera (Princezna a písař) byl vyměněn scénárista a je to znát. Na příště ještě vyměnit režiséra a už by to snad mohlo mít nějakou úroveň. Stále ještě vázneme v rozbředlosti, v absenci formy, ale aspoň sám příběh tentokrát není hloupý a způsob dějového rozprostření zápletky je velmi dobrý. Je zde přítomna i tvůrčí žánrová sebereflexe, považte: Nikoli nejmladší, druhý či třetí princ je tím k vítězství předurčeným naivním dobrákem, naopak je jím legitimní následník, překonávající úklady mladšího bratra (škoda jen, že je nám toto schéma hned od úvodních titulků servírováno tak polopatisticky - hodnověrnost celé královské rodiny se tím dost snižuje). Onen následník pak klasicky vysvobodí princeznu zabitím draka, načež zmizí, což bývá často spojeno s lživým přisvojováním si oné zásluhy nějakým vyděračským podvodníkem - zde naopak je to sám hrdina, který bude svůj hrdinský čin popírat (protože si ho nepamatuje; mimochodem souboj s drakem, jemuž pekelně smrdí z tlamy, je překvapivě dost pěkný, včetně chování prince i princezny v jeho průběhu a bezprostředně po něm). Základní zápletka, tedy opakované ztrácení paměti a na ní závislého vědomí vlastní minulosti i identity, je nejen vhodným prostředkem k naznačené žánrové reflexi, ale spolu s opakovanými návraty vygumovaného prince na stejná místa ustavuje archetyp hrdiny, který musí stále znova procházet touž cestou. Celé to je navíc podáno vtipně, srov. seznámení s Cecilem (jehož představitel Plesl má našlápnuto k tomu, stát se novým pohádkovým guru, srov. jeho nedostižného komořího v Kdyby byly ryby), či návštěvy u zlého čaroděje, který si to z něj málem hází a ve své napruděnosti si ani neuvědomuje, že páchá dobro (výběr Abrháma pro tuto roli vyznívá jako velmi dobrý tah, ačkoli jak od něj, tak od Plesla mohl režisér žádat rozhodně víc, než s čím se spokojil). Také oba princové i princezna jsou pojati i sehráni velmi chvalitebně, zvlášť bych vyzdvihl netypického, zato typově dokonalého Kříže ve vedlejší roli padouchova sluhy. Naopak oba rodičovské královské páry patří k slabinám filmu - jejich pojetí je velmi slabé, specifický přínos pro příběh či zábavu nulový a s vyjímkou Freimanové, jejíž královna má jistou úroveň i šmrnc (což žel v kontextu nijak nevyzní) úroveň pohádky nezvedají ani jejich představitelé, jakkoli patří k druhdy nejpřednějším tvářím čs. tv obrazovky. Nic z toho naopak neplatí o Bokové-Liškové, jejíž mladá hostinská sice taky patří k odfláknutým postavám, ale je alespoň nic nekazící ozdobou. Summa: Pohádka postavená na opakovaných zvratových "Dobrý den" momentech mě bavila, myšlenkově zaujala a v dlouholeté bídě tohoto žánru patří určitě k těm lepším kouskům.(25.12.2015)

  • - Brnění, které měl princ Karel (Kryštof Hádek) na sobě při rytířských soubojích bylo původně použito ve filmu Příběh rytíře (2001), kde ho oblékal korunní princ (James Purefoy). (Gig)

  • - Mnohé, nejen interiérové scény, byly natáčeny na hradech Křivoklát (hrad princezny) a Kokořín (sídlo princů). Veškeré souboje se točily na louce pod hradem Točník. (formelin)

  • - V závěrečném souboji říká druhorozený syn Karek (Kryštof Hádek): "Konečně se tě zbavím a bude ze mě Karel IV." Karlem IV. skutečně bude ve filmu Hlas pro římského krále (2016). (Gig)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace