• type_B
    *

    Záporáci - troubové jsou nudní, celkově pohádka pro dementy. Hlavní hrdina vyhraje díky čarovnému předmětu, který dostane náhodou. (Jinak nemá pud sebezáchovy, zato sklony k alkoholismu.)(28.12.2015)

  • argenson
    ***

    Scénář velmi slušný, zápletka výborná. Pak si ale asi někdo řekl, že kdyby náhodou nevyšla ta pohádková linie, tak tam nasereme spoustu vtipných (rozuměj směšných) figurek, aby byla sranda. Což úplně nebyla. Asi proti plánu mi přišel směšnej i drak. Lépe by bylo uchovat tajemno, než tenhle přerostlej pterodaktyl, jehož lze snadno přeprat klackem z Hvězdných válek. Herecky dost zklamala starší generace v obou královských párech (Hanzlík, Freimanová, Štěpánek, Adamovská) plus Abrhámův čaroděj. Naopak Patrik Děrgel má potenciál a působí velmi sympaticky. V posledních letech je možno pozorovat i růst Jaroslava Plesla ve výborných vedlejších rolích. Jako celek na nedělní odpoledne moc pompézní, na Štědrý večer je to ale málo.(25.12.2015)

  • poz3n
    **

    Česká pohádka se v posledních deseti letech posunula do módu sebeparodie a až na pár světlejších výjimek je většina z nich pouze směšnou karikaturou. A Korunní princ v režii prznitele Karla Janáka do téhle škatulky zapadá dokonale. 4/10(29.12.2015)

  • Tommassi3
    ****

    "Připíjet si tahle u Zapovězeného lesa.. To bude nezapomenutelný zážitek !!" - "To bych netvrdil !!" ;) No, to jsem z toho Janák !! Totiž Janek !! ;) A pak že nemáme kvalitního scénáristu !! Tak touhle luxusní, rozuměj svižnou a vtipuplnou - Jistě nejde o nic bezchybného, navíc režisérův rukopis je velmi čitelný, ale i tak se tu dost šikovně balancuje na hraně té typické přehrávané, ovšem spíš překvapivě na té správné straně.. - a inteligentní žánrovou hříčkou, která silně asociuje Příběh rytíře, u mě talent Petr Hudský hodně silně zabodoval.. (Zvláště mě zaujalo opravdu důsledné využití motivu lektvaru zapomnění i užití running joku..) V krátké době dokonce už podruhé.. Janák, který už dávno rezignoval na nějakou serióznost, což v tomto případě platí za rozhodující funkční element snímku, nakonec nebude úplně marný režisér, ty akční pasáže mu velmi sluší, a až nečekaný cit pro grotesku nezapře, ale ono když jeden dostane do rukou pořádný skript, hned to vypadá jinak, že ?!(24.12.2015)

  • Adam Bernau
    ***

    Od loňského Štědrého večera (Princezna a písař) byl vyměněn scénárista a je to znát. Na příště ještě vyměnit režiséra a už by to snad mohlo mít nějakou úroveň. Stále ještě vázneme v rozbředlosti, v absenci formy, ale aspoň sám příběh tentokrát není hloupý a způsob dějového rozprostření zápletky je velmi dobrý. Je zde přítomna i tvůrčí žánrová sebereflexe, považte: Nikoli nejmladší, druhý či třetí princ je tím k vítězství předurčeným naivním dobrákem, naopak je jím legitimní následník, překonávající úklady mladšího bratra (škoda jen, že je nám toto schéma hned od úvodních titulků servírováno tak polopatisticky - hodnověrnost celé královské rodiny se tím dost snižuje). Onen následník pak klasicky vysvobodí princeznu zabitím draka, načež zmizí, což bývá často spojeno s lživým přisvojováním si oné zásluhy nějakým vyděračským podvodníkem - zde naopak je to sám hrdina, který bude svůj hrdinský čin popírat (protože si ho nepamatuje; mimochodem souboj s drakem, jemuž pekelně smrdí z tlamy, je překvapivě dost pěkný, včetně chování prince i princezny v jeho průběhu a bezprostředně po něm). Základní zápletka, tedy opakované ztrácení paměti a na ní závislého vědomí vlastní minulosti i identity, je nejen vhodným prostředkem k naznačené žánrové reflexi, ale spolu s opakovanými návraty vygumovaného prince na stejná místa ustavuje archetyp hrdiny, který musí stále znova procházet touž cestou. Celé to je navíc podáno vtipně, srov. seznámení s Cecilem (jehož představitel Plesl má našlápnuto k tomu, stát se novým pohádkovým guru, srov. jeho nedostižného komořího v Kdyby byly ryby), či návštěvy u zlého čaroděje, který si to z něj málem hází a ve své napruděnosti si ani neuvědomuje, že páchá dobro (výběr Abrháma pro tuto roli vyznívá jako velmi dobrý tah, ačkoli jak od něj, tak od Plesla mohl režisér žádat rozhodně víc, než s čím se spokojil). Také oba princové i princezna jsou pojati i sehráni velmi chvalitebně, zvlášť bych vyzdvihl netypického, zato typově dokonalého Kříže ve vedlejší roli padouchova sluhy. Naopak oba rodičovské královské páry patří k slabinám filmu - jejich pojetí je velmi slabé, specifický přínos pro příběh či zábavu nulový a s vyjímkou Freimanové, jejíž královna má jistou úroveň i šmrnc (což žel v kontextu nijak nevyzní) úroveň pohádky nezvedají ani jejich představitelé, jakkoli patří k druhdy nejpřednějším tvářím čs. tv obrazovky. Nic z toho naopak neplatí o Bokové-Liškové, jejíž mladá hostinská sice taky patří k odfláknutým postavám, ale je alespoň nic nekazící ozdobou. Summa: Pohádka postavená na opakovaných zvratových "Dobrý den" momentech mě bavila, myšlenkově zaujala a v dlouholeté bídě tohoto žánru patří určitě k těm lepším kouskům.(25.12.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace