poster

Spáč

  • USA

    Sleeper

Komedie / Sci-Fi

USA, 1973, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kinej
    ***

    U Allena mám nejraději jeho klasické komediální romance. Sleeper patří mezi ty snímky, jež se vůbec nedrží při zemi a jsou tudíž dost ujeté. I u tohoto filmu jsem se královsky bavil, ale přeci jen mi tam chybí to co u Allena hledám, přesah do skutečného života. A zdá se, že Woody tehdy ještě nebyl až tak vyzrálý filmař. Film místy nepůsobí celistvě a některé scény jsou v něm nadybtečné. Každopádně pořád se jedná o velice kvalitní a vtipný počin. Allen coby robot, nebo lidé sjíždějící se z orbu, jsou nezapomenutelné momenty.(2.3.2011)

  • nascendi
    **

    S hodnotením tohto filmu nemám najmenšie problémy. Nemám totiž rád Woodyho Allena. Preto ma pri sledovaní jeho filmov zaujíma iba to, či ma niečím príjemne neprekvapí. Ani tento ma neprekvapil a tak som poslednú štvrťhodinku strávil protestným spánkom. Uvedomujem si, že niektoré z hlášok boli výborné, ale boli do príbehu vsypané kuka vozom a nie umne zakomponované. Aj režiséri nemých grotesiek mali gagmanov a napriek tomu kvalita výsledku závisela od ich schopnosti tieto gagy organicky vpliesť do deja. Spáč mi napriek niektorým dobrým ingredienciám pripomínal málo podarenú tortu pejska s kočičkou.(5.11.2010)

  • Ded@M@tes
    ****

    Woodyho Allena moc nemusím, ale tato komedie se povedla. Na to, že se děj odehrává v budoucnosti 2173 a na rok natáčení 1973 propracované takřka do detailů. Docela by mě zajímalo, jak by tuto budoucnost vzali diváci právě v takovém roce v jakém se odehrává. Film utekl jak voda a nenudil jsem se. ( Hodnocení: 7/10 )(30.5.2013)

  • lamps
    *****

    V první řadě výborná a neutuchající zábava. Allen řádí jako pominutý, se svým vyjukaným výrazem kraluje každé scéně a nenechává diváka ani na chvíli vydechnout. Když už se nesmějeme jeho netradiční vizi budoucnosti, která doslova srší originální nápady a pohrává si s celou řadou tehdejších společenských zvyků, zaručeně nás dostane některá z nezapomenutelných hlášek, jež se na nás v průběhu filmu chrlí ze všech stran. Navíc úžasný sci-fi nádech dodává snímku úplně jiný rozměr, s bláznivým Allenovým pojetím si skvěle rozumí a některé scény jsou tak geniálně promyšlené a hlavně zahrané, že bych snad i předl blahem, kdybych se zároveň hlasitě nesmál. Co sejde na tom, že příběh není zase tak špičkový, když u kormidla sedí někdo s takovou fantazií?(6.3.2012)

  • lena60
    ***

    I tato Allenova sci-fi komedie trpí poměrně velkou nevyrovnaností. Vynikající scény(například ta s obrovským banánem a jahodou, vyměňováním hlav kuchyňským robotům, se samotným Allenem, ukrývajícím se v magickém orgasmátoru či vítězícím jako Miss Montana v soutěži o nejkrásnější dívku...) jsou často proloženy hluchými, nudnými až trapnými pasážemi. Hlavně v první polovině filmu mi příšerně lezla na nervy upištěná role přihlouplé slečinky Luny, kterou jinak skvěle zahrála Diane Keaton. Zjišťuju, že filmy z nejranější tvorby Woodyho Allena nejsou asi úplně mým šálkem čaje...(8.10.2008)

  • - Playboy, který se ve filmu objeví, pochází z listopadu 1972 a na jeho obálce je Lenna Sjooblom. (Kulmon)

  • - V jednom americkém státě byl film přejmenován na "Woody a roboti", což Allena poté vedlo k tomu, že si vymohl, aby název žádného jeho dalšího filmu nemohl být volně měněn. (Kulmon)

  • - Kostýmy pre film navrhol Joel Schumacher, ktorý s Woodym úspešne spolupracoval ešte raz, a to v roku 1978, keď navrhol kostýmy pre Interiéry. Schumacher sa dostal do povedomia širšej verejnosti o niečo neskôr - ako filmový režisér (Voľný pád, 8 MM, Tábor tigrov, Telefónna búdka). (ZOUi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace