Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Paz a César se milují, ale jejich cesty se rychle začnou rozcházet. Zatímco španělská fotografka Paz prahne po nových zážitcích, někdejší válečný korespondent César se chce držet dál od chaotického světa. Paz je těhotná a tato životní vyhlídka ji sužuje a dusí. Zdá se, že se Césarovi každým dnem víc a víc vzdaluje, až ho nakonec jedné noci i s jejich dítětem bez jakéhokoli rozumného vysvětlení opustí. Tvrdí, že odchází, aby se vrátila silnější, a dostala svůj strach i úzkosti pod kontrolu. Cesta ji zavede na pobřeží Ománu, kde potká Marina, který jí představí svět hloubkového potápění... (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (2)

Vančura 

všechny recenze uživatele

Komentář obsahuje spoilery. María Valverde často ztvárňuje role postav, která buď ve filmu otěhotní, nebo zemřou. Zde tomu není jinak - její Paz Aguilera otěhotní, porodí syna, a v 57. minutě filmu se její partner César po telefonu dovídá, že byla nalezena mrtvá. MV ovšem z obrazu zcela nezmizí a mihne se ještě v několika záběrech, včetně toho finálního, který je prostoupen stejnou krásou a nostalgií po něčem, co už neexistuje, jako podobný (byť mnohem kratší) finální záběr ve Velké nádheře. Když už jsem začal obsazením, Gilles Lellouche coby César mi moc nesedl, ovšem María Valverde je zde stejně úchvatná jako vždy (byť tu fotografku jsem jí prostě nevěřil). Pokud mohu soudit, Mélanie Laurent je multitalentovaná žena, a točí stejně dobře, jako hraje. Plonger v první řadě vnímám jako film delikátních obrazových kvalit - po vizuální stránce je to velká radost pro oko, všechny ty barvy, nasvícení a nádherné lokace - po této stránce absolutně bezchybné. Z obsahového hlediska už je to trochu horší, film po mém soudu nepříliš přesvědčivě vysvětluje motivace hlavních postav (snad je to tím, že film je adaptací stejnojmenného románu Christopha Ono-dit-Biota, z něhož bylo zřejmě leccos vypuštěno - jen hádám). Plonger mi mimochodem trochu připomněl ruský snímek Milenec, který rovněž ukazuje, jaký dopad na muže má smrt jeho ženy - a který končí v podobně smířlivém duchu - lze se domnívat, že oba vdovci nachází v závěru štěstí a klid, a původně tragické úmrtí mladé krásné ženy se nakonec jeví jako katalyzátor změn, které na počátku nešlo ani vytušit. Celkově si myslím, že to je velmi dobrý festivalový film, u kterého mi je trochu líto, že se nedostal k širšímu publiku, alespoň co jsem si tak zjišťoval - o to víc jsem rád, že jsem ho mohl vidět, a jeho zhlédnutí považuji za obohacující - už pro tu možnost vidět Maríi Valverde v jedné z jejích zatím nejhezčích rolí. Ve filmu mimochodem zazní 2 krásné španělské písně: Mercedes Sosa - Alfonsina y el mar a Mina - Canta Muchachita. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Výborně dvousmyslný název! Maria Valverde nádherná a nahatá. Skvělých je prvních deset minut (proč asi) a pak když César vyráží do akce. To mezitím, na to se dívá špatně, ale tvůrci přesně vystihli to první potápění, ve vztahu. Takhle to mei lidmi bývá! Protože mám rád moře, moc mě chytla druhá půlka filmu. Osudovost, vášeň, láska, neštěstí. Ve vší nahotě, doslova. Skvělý film. ()

Reklama

Galerie (22)

Reklama

Reklama