poster

Vražda Ing. Čerta

  • anglický

    Killing the Devil

Komedie

Československo, 1970, 72 min

  • Terva
    ****

    Morbidní, docela upovídaná a navíc pekelnická tragikomedie, kterou jako svůj jediný film natočila výtvarnice Ester Krumbachová, má přitažlivý slogan - Lepší sněžný muž než žádný muž. Scénář : Jan Němec a Ester Krumbachová. Kamera : Jiří Macák. Hudba : Angelo Michajlov(12.6.2011)

  • Tommassi3
    ****

    "A to ti přísahám, že už za tvými zády nebudu nikdy nic okusovat !!" ;)(19.4.2015)

  • igi B.
    ****

    "Nýče? Co to je?" . . . No co se kýče týče, je to krása, když se sejdou inteligenti, Frojd přitom není morský norský záliv a Bájrn není fotbalovej klub kdesi z Mýnchenu, že... %-))) . . . Haha, kolik tušašských >intošitů< všech dob a postavení se asi od tenkrát zhlédlo v tomhle rozkošně stylizovaném podobenství, čertovsky satirické komedii o věcech mužských i ženských, mo/mentálním soužití bytostí míjejících se v marném souznění. On medvěd, ona mondéna, každý gurmán po svém v duchu malého čecháčkoffství pokřiveného navíc dobovým socialistickým soužitím. Zvláštní, jak i po více jak čtyřiceti letech je tohle lehce surreálné dílko nadčasově svěží, špetka zase jednou té lehce dada poézie vedle vší té reál prózy, se slzou pózy a ženského po-nad/hledu na věc. J.B. navíc v oněch dobách co naplat byla ve všech těch šatičkách šumná švitorka a V.M. se svým chlupatym pupikem vypouštěje z papuly "...ach ty ženy..." či "...ty jedna prcinko..." je přímo kvintesencí českého opivního chlápka, >mačochcysty< ryze národního formátu... ;o] . . . D.m.s.n. je tenhle filmek skvělým uzavřením fenoménu zvaného "Nová vlna", umělecké etapy českého filmu, po níž následovala už jen vyprázdněná (krom politické a společenské i - až na zcela mimořádné výjimky - ta...) kulturní "Normalizece", konec lásky a her, úbyť uměleckých lavírování a zmar hravého vizuálního obžerství. Ejhle aspoň tedy stihla zbýt taková >malá žranice< po našem, o nás a pro nás. Co následovalo a pokračuje kontinuálně vlastně podnes si vyžer každý sám... °-| - - - P.S. Husu bych si taky dal, ale vystačím si povětšinou i s tou mladou kachničkou... ;o[] - - - - - (Poprvé viděno kdesi >klubově< kdysi v dobách hladových, hodnocení 3.11.2011 po obžerském repete na dvd 747., sytý komentář zde jako třiapadesátý - 3.11.2011)(3.11.2011)

  • paascha
    ****

    Vtipné,velevtipné, zvláště Menšíkovy kreace pobaví vždy:-)))(3.9.2010)

  • sportovec
    ****

    Mimořádně zdařilý debut a současně labutí režisérská píseň velké a podle mého názoru nedoceňované osobnosti československé kinematografie Ester Krumbachové umožňuje mj. lépe pochopit některé aspekty filmů Chytilové FAUNOVO VELMI POZDNÍ ODPOLEDNE nebo HRA O JABLKO. Film, který není zcela vyrovnaný, jak oprávněně naznačuje Radek 99, je pozoruhodným projevem specifického českého feminismu: jízlivost, kterou Krumbachová častuje samolibost a sebestřednost obou pohlaví v důvěrných věcech člověka a jeho reprodukce, je přesně zařazena a rovnoměrně dělena či rozdělována v přesně zachycených silokřivkách tehdejší doby. Divák, chce-li rozumět, musí se snažit. A proklatě hodně snažit. I to je pozitivum této režie. Vynikající a velmi nekonvenční je nejen výběr herců, ale i jejich zařazení do rolí. Jak Bohdalová, tak Menšík tu dostali mimořádnou příležitost, kteoru dokázali beze zbytku využít. (Platí to i o dalších, např. o Ljubě Hermanové či Heleně Růžičkové.) Dílčí disharmonie na pozadí autorského záměru mimořádné osobnosti ustupují přednostem a neokázalým výjimečnostem vynalézavých původních postupů, které tehdy čtyřicátnická Krumbachová dokázala dobové filmové veřejnosti předestřít. VRAŽDA patří nesporně do zlatého fondu české a československé kinematografie.(24.7.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace