Reklama

Reklama

Touha jménem Einodis

(divadelní záznam)

Obsahy(1)

Původní český komorní muzikál Letní scény Divadla Ungelt pro Martu Kubišovou a Anetu Langerovou. Příběh inspirovaný nevšedním osudem baronky Sidonie Nádherné, poslední majitelky zámku Vrchotovy Janovice. Kromě barvitého osobního života krásné a inteligentní baronky, přibližuje komorní muzikál také pohnuté historické okamžiky naší země a coby ctitelé baronky v něm vystupují významní muži minulého století - vídeňský novinář a literát Karl Kraus, malíř Max Švabinský či básník Rainer Maria Rilke. (Radioservis)

(více)

Recenze (12)

Cesty timem 

všechny recenze uživatele

Malý velký muž? Ne, žena. Ale... že by dvě ženy? Ne, jedna mladá, druhá zralá, duše jedné ženy, známé baronky. Její skutečný příběh. Takový malý velký muzikál, komorní muzikál těžko s jiným srovnatelný, prostě úplně jiný. Pro mne naprostá lahůdka. Muzikál si na nic nehraje, stejně jako paní Marta, velká osobnost a úžasná zpěvačka a stejně tak tento muzikál je skvostem. S Anetou si výborně sedly. Doprovod pan Malásek. Opravdu nezapomenutelný zážitek. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Komorní muzikál. 1) V muzikálu je vše, jak má být. Karel Štolba napsal příjemné šansony, Marta Skarlandtová rovněž příjemné libreto. Zpěvačky i herci zpívají s chutí a s přehledem. Jako kdyby autor právě dokončil příručku pro tvůrce Jak udělat muzikál a hned podle ní svůj první napsal._____ 2) Na druhé straně prvoplánová doslovnost hudební i textová mě trochu vadila. Didaktická linka je velmi výrazná, jako by bylo dílo psané pro školní výpravy._____ 3) Jakási neobratnost (hudba, text, herecký projev Milana Heina) kontrastuje s pocitem, že dílo přece jen něco do sebe má._____ 4) Představení vzniklo jako dárek k 70. narozeninám Marty Kubišové. V záznamu z roku 2015 je jí už 73 let, ale zpívá pořád pěkně. Nápad rozdělit roli Sidonie na mladou a starou je zajímavý a i divácky vděčný. 31letá Aneta Langerová tvořila výborný kontrapunkt._____ 5) Rovněž 30letý Ondřej Novák (Sidoniin bratr Johannes) a 31letý Igor Ozorovič (Švabinský, Rilke a Thun) odvedli dobrou práci stejně jako divadelní režisér Pavel Ondruch. ()

Reklama

Agatha 

všechny recenze uživatele

Netradiční muzikál bez mluveného slova. Takřka celé prozpívané. Doporučuji si něco málo předem o paní Sidonii nastudovat. Přeci jen se do zpívaného děje více vpravíte. Aneta s paní Martou skvělé, mužské obsazenstvo nic moc a Milan Hein vyloženě špatný. Naživo bych možná 1 hězdu přidal, záznam je prostě záznam. ()

Víteček 

všechny recenze uživatele

Zpočátku se mi to líbilo, ale hudba i písničky byly příliš stejné a po čase se to slilo do jednoho nerozlišitelného celku. Navíc Milan Hein opět velice prkenný a jeho recitační způsob zpěvu bil v kontrastu s ostatními kvalitními zpěváky do očí. To je tak, když chce pan majitel zároveň zářit jako účinkující. Odkud já to jen znám, že pane Soukup? 65% ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Mám moc rád muzikály, ale spíše tu světovou klasiku než ty české zoufalosti posledních dvaceti let. Poslední super věc (a nebylo to bohužel české) byli Bídníci co jsem viděl v devadesátých letech. Pak přišel Drákula a sním vylezly z rakví všelijaké zombie socialistické popkultury. Začaly psát hudbu a libreta a zemí se začala šířit nákaza. Kleopatra, Galileo, Rychlé šípy, Dášenka, Babička a kdo ví co ještě coby muzikál začalo okupuvat prkna nejednoho divadla. A lid lačný rýmovaných příběhů leckdy tupých rytmů začal na tato představení hojně chodit. Úspěch znamenal další nával ryze českých muzikálů a mně to slovo pak začalo znít sprostě, podobně jako slovo děvka. Přesto jsem zbystřil, když jsem zaslechl jednu píseň z této věci. Paní Martu obdivuji jako osobnost i jako úžasnou zpěvačku a celkem mám rád i lecos od Anety Langerové. Igora Orozoviče znám z jiných věcí (Např z Pocty Jiřímu Traxlerovi nebo aktuálně z Balady pro banditu nahranou s Jihočeskou filharmonií) a považuji jej za takovou modrou krev mezi našimi mladými umělci. Je to naprosto univerzální herec i zpěvák špičkových kvalit. Hein a Novák pro mne byli neznámí. Z Langerové jsem měl pravda trochu strach po poslední šílenosti - 8 hlav šílenství, která jí prostě nesedla. Ale tohle bylo jiné kafe! Chytlavé šansonové melodie pana Štolby skvěle otextované Martou Skarlandtovou (ano známou televizní hlasatelkou) jakoby částečně odkazovaly i na osud Marty Kubišové, kterou se komunisté snažili zadupat do země. Sidonie Nádherná je však na časové ose krapet jinde a mnohem hlouběji v historii. Byla tou generací, která zažila obě války i nástup rudého moru v padesátých letech. Z hudby i textů písní na vás dýchne konec zlatého věku Evropy před první světovou válkou, který leckterý historik nazývá belle epoque. Smutek a šok z války zachvacující Evropu i její konec. Dlouhé nádechy po jejím konci zvolna spějící k té druhé, ještě krvavější. Po ní už Evropa nezůstala tou, kterou si baronka pamatovala... Po dokoukání záznamu z ČT Art ve mně tento muzikál zanechal splín a takový podivný smutek. A to si cením. Jen dobrá věc ve vás probudí emoce. Paní Marta na svůj věk zpívala skvěle, Anetě Langerové tohle sedlo dokonale, skvělý byl Ondřej Novák. I mne zprvu lehce zarazil zvláštní zpěv pana Heina, ale nakonec jsem si na něj nějak zvykl byť byl celou dobu v ostrém konstrastu s opravdu profesionálními zpěváky. Co nevyzpíval, to doplnil příjemným herectvím. A hlavně, je to jeho divadlo, které tomuhle skvostu dalo prostor. Onu melancholii skvěle doplnily obrazy pouštěné na plátno za zády herců. Muzikál se mi líbil tak moc, že jsem si zakoupil CD s písněmi. Vzhledem k množství postav, které však hraje omezený počet herců (např. I. Orozovič hraje průběžně 3 osudové muže Sidonie) ale nejprve doporučuji vidět divadelní záznam a pak jít do písniček, chcete-li cele pochopit chronologii příběhu. Tohle byla po všech stránkách úžasná a vyjímečná záležitost a nemohu jinak než dát za 5 dopisů do balíčku svázaného rudou stužkou. * * * * * () (méně) (více)

Galerie (6)

Reklama

Reklama