Reklama

Reklama

Zabíjení

  • Česko Velká kořist (více)
Trailer

Johnny Clay sa po piatich rokoch dostal z väzenia a chystá sa oženiť so snúbenicou Fay. Je pevne rozhodnutý, že do ďalších kšeftov sa pustí až keď sa presvedčí, že riziko ozaj stojí za potenciálny zisk. Spolu so štyrmi ďalšími mužmi chystá prepadnutie dostihovej pokladne. V hre sú dva milióny dolárov. Lúpež je naplánovaná do najmenších detailov. Zapojený je do nej aj George Peatty, plachý pokladník z dostihovej dráhy. Je ochotný riskovať krk len preto, aby zapôsobil na chladnú a panovačnú manželku Sherry. Sherry mu je neverná s Valom a všetky informácie o plánovanej lúpeži posúva svojmu milencovi. Tak dokáže aj dokonale naplánovaný zločin stroskotať na príliš dokonalej zhode náhod... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (279)

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Kdyby nenatočil Hitchcock Vertigo, byl by za poslední noir první vln braný The Killing – revizionistická stylová nápodoba, která pumpovala ze všeho možného, letištěm z Casablanci konče, a která později podnítila třeba Tarantina. The Killing je mnohem horší než Gauneři, ale rozhodně zábavnější než Soderberghova bláhová multiplex-morda, trilogie Dannyho parťáci. Nebyl to první regulérní film Kubricka, byl to první film, kterým uvedl a uváděl do chodu svoje oblíbené postupy, zesumarizovaný v pozdější tvorbě. Kubrick se zde projevuje nejen jako non-auteur, ale i jako zasmušilý gentleman, který nejenže destiluje děj do vícero postav a hlavní charaktery ihned poté, co je vytvoří, rozloží ve vyprávění, ale ze všeho nejvíce se vyhýbá noirovské ironii. Jestli něco sjednocuje Kubrickova díla, pak nulový smysl pro humor. V každé scéně či sekvenci trvá 10 sekund, než se do ní dostanete, a obráceně, posledních 10 sekund provází odeznívající závěr. The Killing postihuje dvojí vyostřování a tření mezi plochou linearity (připitomělý loupežnický kom-plot) a nelinearity (synchronní flashbacky, mnohoperspektivně alternující minulý události z jiného POVu) a nejvíc ze všeho se potýká se zásadní otázkou, jestli existují špatné filmy, nebo jen špatní režiséři. ()

castor 

všechny recenze uživatele

První rozhovor mezi výplatčím Georgem a jeho vypočítavou manželkou Sherry je naprosto bezchybný. Postupné setkávání s dalšími postavami je stejně výtečné. Rozkrývání plánu loupeže rovněž. Perfekcionalista Stanley Kubrick představil drsnou a naprosto bravurně zrežírovanou kriminálku – nepřikrášluje ty „zlé“ ani ty „hodné“ a tahle loupež na dostihovém závodišti je bezchybná jako režisérova práce za kamerou. I díky své struktuře vyprávění a specifickým využitím fenoménu filmu noir – femme fatale. Promyšlená skládačka těží z výborných herců a vizuálu, který dostává oba palce nahoru především za nasvícení interiérů. Snímek ve filmografii fenomenálního tvůrce možná trochu nedoceněný. Jen ten konec mi moc neseděl – mělo jim to klapnout. Pět hvězd mimo jiné i proto, že i po šedesáti letech nesmírně platný a působivý film!! ()

Reklama

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Po dosledování tohoto snímku mám nekontrolovatelné záchvaty radosti. Náhle, jakoby z ničeho nic, zvednu obě ruce na obličej, křečovitě otevřu ústa, pevně zavřu oči a vydávám blíže nedefinovatelné zvuky. Takovou odezvu u mě vyvolalo Zabíjení, respektive naprosto dokonalý závěr, jelikož, přiznejme si, začátek byl poněkud nevýrazný a člověk, tedy já, v tu chvíli nějak neočekával, i přes fakt, že film vedla persona Stanleyho Kubricka, se snímek stane až tak dobrým. Mimo začátek mi ale rovněž absolutně nesedla scéna při jedné z vražd, kdy se mi na mysl vkradla i kacířská myšlenka, která nesla něco o amatérismu. Jinak ale výborný zážitek a Kubrick rozhodně nezklamal ani ve svých začátcích. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Kubrick a jeho uctievanie, my ostáva veľkou záhadou, film ako taký hlavne námetovo a spracovaní nie je zlý ale čo tomu citeľne chýba, sú povrchne vykreslené postavy. Jednak ich tam je strašne moc, čim nastáva riadny mišmaš v tom kto čo vlastne v deji zastáva, na tej krátkej minutážnej ploche ich ani nestihneme riadne spoznať, kdež to časom takmer rozoznať v ich konaní v daných scénkach, práve tie su fajn prešpikované ale v tej rýchlej dejovej prešmičkovej tendencii ich nedokážeme nasať tak aby mali hlbší význam. Samozrejme na konci dosť pokazí dojem to nadobudnuté "zbytočné" predvídateľné klišé. A tento film ma len presvedčil v to, že Kubrick nevie moc s postavami vyprávať príbeh a hlavne ho vykresliť v zrozumiteľných partiách. Stále vo mne zanecháva len dojem zbytočne najpreceniteľnejšieho režiséra. Tie hodnotenia užívateľov my pripadajú ako samozrejmosť k vychválenej osobnosti kritikmi ale je to fakt objektívne zhodnotenie filmu voči tomu ako že umeniu čo nám ponúka? Pre mňa určite nie! ║Rozpočet $320,000Tržby USA $-Tržby Celosvetovo €269,337(Španielsko)║ ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Ještě než se Kubrick proslavil klasikami jako "Mechanický pomeranč" nebo "2001: Vesmírná Odysea" natočil brilantní film-noir, ve kterém použil novátorské postupy, které se používají dodnes. Film se točí kolem loupeže peněz na dostihovém závodišti, která i když je dokonale naplánovaná, zákonitě nemůže dopadnou podle představ zlodějů. Režisérův přístup k příběhu je skutečně prvotřídní a hodně často používá "skoky" v čase, kdy různou událost ukáže očima několika zúčastněných, tudíž je důležité celý film sledovat pozorně, jelikož je jednoduché se v příběhu ztratit. Díky své krátké stopáži se zde pořád něco děje a režisér se nezdržuje zdlouhavým vysvětlováním. Jako třešnička na dortu vedle dokonalého scénaře a prvotřídní gradace filmu pak působí výborné herecké obsazení, skvělá hudba a konec, který ani nemohl být lepší. Nadčasová klasika. ()

Galerie (51)

Zajímavosti (23)

  • Stanley Kubrick a producent James B. Harris založili před natáčením společnost Harris-Kubrick Pictures. Společně koupili práva na novelu Lionela Whitea "The Snatch" za 10 tisíc amerických dolarů, avšak asociace výrobců a distributorů filmů MPPDA nedovolila natočit film o únosech dětí. Došlo tedy k výměně práv na knihu "Clean Break", podle které byl poté film natočen. Novela "The Snatch" se pak dočkala zfilmování v roce 1968 jako Noc následujícího dne (1968) s Marlonem Brandem v hlavní roli. (gogos)
  • Celosvětová premiéra proběhla 19. května 1956 v New Yorku. (Varan)

Související novinky

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

Noir Film Festival 2019: Zítřek nemá šanci

17.08.2019

7. ročník unikátní přehlídky klasik, ale i pozapomenutých klenotů z bohaté pokladnice filmu noir představí snímky tematizující loupež, výběrovou retrospektivu noirových děl Fritze Langa, rozmanitou… (více)

Reklama

Reklama