Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Djoker
    ****

    S tímto filmem mám jediný problém. Přepálená stopáž mě v kombinaci se scénami, ve kterých se stále opakují milostné výlevy či pohledy, chvílemi opravdu ubíjela. Jakmile se však objevil Kirk Douglas v nějaké drsné mužské činnosti, tak jsem byl na vrcholu blaha. Stejně tomu bylo i při monumentálních záběrech z bitvy. Slabší Kubrickovo dílo. Po Mechanickém pomeranči jsem totiž pořádně namlsaný.(18.5.2010)

  • Kusko.t2
    *****

    Veľkolepý výpravný historický film, v ktorom sa osamelý otrok s veľkým srdcom dá na dlhú cestu za slobodou, ktorá zmenila Rím. Vinikajúci historický film s plnou parádou, ktorý je robený s citom vo všetkých aspektoch. Čo sa týka Stanleyho Kubricka on sa k filmu dostal až neskôr na lobing Kirka Douglasa, ktorý už s ním zažil výbornú filmovú spoluprácu. Kubrick bol k filmu prizvaný dodatočne, myslím že po dvoch týždňoch, pretože produkcia Spartakusa nebola spokojná s pôvodným režisérom (on sa však zaslúžil o ten krátky úvod). Kubrick to našťastie vzal do svojich rúk a tým pádom film profitoval – vznikla nadčasová klasika ktorá pretrvá veky.(25.8.2007)

  • Pohrobek
    ****

    Spartacovo povstání můžeme vnímat buď po vzoru Jarmily Loukotkové jako zdravou protiotrockou zčásti tvůrčí revoluci, anebo pouze jako slepou barbarskou, neuvědomělou, plenící hrubou sílu, která mohla Římskému impériu pouze uškodit. Já sám bych byl zejména dnes silně žádostiv též druhé interpretace, ale u raného Kubricka (a vlastně do toho ani příliš kecat nemohl) se pragmatičtějšího pojetí dějin a života zatím nedočkáme. Proto nám tady vznikl film, který posláním i obsahem naprosto odpovídá koncepci hollywoodského velkofilmu let šedesátých. Co už ho odlišuje je řemeslná zručnost a neotřelost (vychutnání si "koupele" v polévce), jíž Kubrick "plýtvá" zcela v duchu hesla l'art pour l'art. Podobným nenáročným přístupem se "školil" v Zabíjení a znovu se ho pokusil vzkřísit u Osvícení. V každém případě, zaplať pánbůh za tento film i za skvělou roli Petera Ustinova.(29.4.2005)

  • Dan9K
    ***

    Asi nemůžu říct, že zklamání. Já to tak trochu čekal po-té, co příběh, díky nedávnému zhlédnutí nové verze, znám nazpaměť. Ale rozhodně bych to na novou verzi svádět nechtěl. 2 věci mě na tomto filmu udivily a zaujaly především. Tou první, a dalo by se říci v pozitivním smyslu, byl neuvěřitelný počet komparzistů. V jednu chvíli jich tam museli být snad desetitisíce. V dnešních filmech to vyřeší mohutným vizuálním efektem, ale v té době to muselo stát opravdu neuvěřitelné množství peněz a trpělivosti všechno to uhlídat, pokud to tedy nejsou skutečně dokonale se pohybující modely . Tou druhou je bohužel značná historická nepřesnost. Po zhlédnutí nové "televizní" verze, kde byly také značně zjednodušeny spartakovy cesty (kde to vypadalo, že nepřechází stovky a stovky kilometrů přes celý apeninský poloostrov, ale pouze několik málo desítek a kde dalším zjednoduššením bylo nedostatečně věrohodně vykreslené důvody počínání armády otroků chodit stále sem a tam přes celou Itálii). Těšil jsem se, že Kubrick si takovou příležitost nenechá ujít. Ale mýlil jsem se, on raději cesty sem a tam vynechal vůbec. Škoda. A abych jen nehanil. Hudba se mi nezdála příliš kvalitní, na to, že se jedná o velkofilm, ve kterém se skladatelé mohou v klidu vyřádit....o co to, jo ta chvála....herci jsou vybraní dokonale, bitvy (tedy spíš bitva) je udělaná skvěle. Je ohromně zmatená - a to je tentokrát opravdu chvála....a ještě něco: "Já nejsem Spartacus!"(9.5.2006)

  • H34D
    ****

    Spartakus je prvotřídní a megalomansky pojatý velkofilm s působivou cestou hrdiny, s kterým nelze nesympatizovat, parádními bitvami, emocionálními momenty a tisíci komparzisty, ale mám s ním jeden problém. Kubrick režijní mistr a génius samozřejmě je, ale měl se rozhodnout, zda chce tento film obsáhnout komplexně a historicky věrohodně, nebo jako životopis jednoho velkého člověka a nikoliv balancovat mezi tím. Historie je trochu zkratkovitá, nebo vyprávěna jednostranně prostřednictvím jediné postavy (viz druhá možnost) a pak jsou tady politické vsuvky, které jsou o poznání méně zajímavé, natahují stopáž do monstrózních rozměrů (198 min verze) a zejména poslední půlhodina po závěrečné bitvě už fakt nudí. Osobně na dějinách nelpím a jejich zjednodušenost mi vůbec nevadí, jen nechápu proč do velkofilmu s tak excelentním vzestupem (první hodina) cpát i neatraktivní politické linie a podobné natahovačky (např. zdlouhavé dialogy, kdy se neděje nic na pozadí). 7/10(11.4.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace