Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Galadriel
    *****

    V rámci žánru se jedná o absolutní špičku. Skvěle natočený film s dobrými herci, pěknou hudbou (Hans Zimmer a spol.), skvělou kamerou - Michael Bay ve své nejlepší formě.(22.3.2004)

  • Matty
    *****

    „Personally, I think you're a fucking idiot.“ Když mi bylo deset, považoval jsem Skálu za nejlepší akční film všech dob. Svůj názor bych s odstupem mnoha let neměnil. Jiné jsou jen důvody, proč Bayův (a Bruckeimerův a Simpsonův) mistrovský kus obdivuji. Stvořil svět, v němž je vše podřízeno maximálnímu akčnímu zážitku. Rozhodnutí postav nemusí (a ani nedávají) moc smyslu – je hlavně potřeba, aby jejich jednání dobře vypadalo (charakteristické kroužení kolem herce z podhledu nechybí) a generovat další akční situace. Skála je i přes ambiciózní délku a poměrně dlouhou, ovšem později plně zužitkovanou expozici (na Alcatraz se definitivně přesouváme až po hodině) strhující od první do poslední minuty. Ať díky souběžně probíhajícím akcím, hned zkraje stanovenému a průběžně připomínanému deadlinu nebo neúnavně šlapajícímu soundtracku, který filmu mění v hotový Zimmerfest. Šanci na vydechnutí nemáme zejména díky bravurní rytmizaci filmu. Nejprve každých deset minut, ke konci v ještě kratších intervalech se objeví nová překážka/postava učiní klíčové rozhodnutí/situace zvážní. Různorodé akční scény (automobilová honička, přestřelky, souboj muže proti muži) odhalují nové informace a posunují vyprávění. Kromě horizontálního pohybu vpřed dochází k vertikálnímu prohlubování pouta mezi Goodspeedem a Masonem (dynamika jejich vztahu se ve druhé polovině stává jedním z motorů vyprávění) i našich znalostí o postavách a jejich motivacích (Ed Harris rozhodně nehraje jednorozměrného superpadoucha, první záběry naopak naznačují, že by mohl být hrdinou filmu). Film, který ve druhém plánu tematizuje otcovskou zodpovědnost a nabízí svérázné vypořádání se s vietnamským traumatem, se zkrátka neustále mění a vyvíjí, nepřestane nás držet v napětí a překvapovat a na okamžik neustrne. Connery hláškuje ostošest, drahá auta jsou vesele demolována, padouši invenčně zabíjení. Vtip a důvtip vybroušeného scénáře (na kterém se kromě mnoha jiných podílel i Aaron Sorkin) přitom Skálu nemění v lehkou zábavu, ve které by o nic nešlo, ani v přechytralou sebereflexivní dekonstrukci žánru. Obojí hlavně pomáhá se zlidštěním a lepším prokreslením hlavní dvojice (v kontrastu se smrtelnou vážností vojáků nebo lidí z vedení FBI). Za všemi těmi okázalými výbuchy, troufalými heroickými činy a šílenými plány na vyhubení lidstva po celou dobu vnímáme uvěřitelný lidský element, díky kterému nás nepřestává zajímat, co se děje a co se bude dít dál. Dokonale vyvážený mix bondovky, westernu a buddy movie. 95% Zajímavé komentáře: POMO, Marigold, Niktorius, SeanLSD, Vronsky Acrobat(12.11.2015)

  • Gilmour93
    ***

    Pod tou Skálou kde se Cage s Bondem krčí, tam kde čpí kuličky zelený, točí ten, kdo mi jen srdce ničí, koho já nemám rád k zbláznění… Americká vlajka, zpomalené záběry, zběsilý střih, výbuch, homofobie, zpomalené záběry s patetickou hudbou, větší výbuch, větší americká vlajka.. Poznávací znamení baviče Michaela vybalena na ostrově Alcatraz v plné parádě! Když jsem viděl Skálu kdysi poprvé, docela se mi pro svou neotřelost líbila, ale teď zjišťuji, že vlastně obsahuje to samé, co mě na díle toho infantilního megalomana tak neskonale irituje - snad akorát v přiměřenějších dávkách. Možná proto je to můj nejoblíbenější Bayův film, což je ovšem prvenství srovnatelné s vítězstvím v soutěži krásy "Skřet roku" v Mordoru nebo pozicí nejvlídnějšího dozorce v koncentračním táboře Mathausen..(30.5.2011)

  • tron
    *****

    "Som poverený-" - "Poverený ČÍM? Nechať ma v tom hnoji ďalších 30 rokov? Som v base dlhšie, ako Nelson Mandela. Chcete zo mňa urobiť prezidenta?“ – "...To zas nie.“ Keď Michael Bay celovečerne debutoval situačnou kriminálkou BAD BOYS z produkcie Jerryho Bruckheimera a vtedy ešte žijúceho Dona Simpsona, bol to začiatok pekného komerčného priateľstva. SKALA je posledným filmom predčasne zosnulého Simpsona a nádherne uzatvára jeho kariéru producentského kráľa akčných hitov (napr. TOP GUN či POLICAJT V BEVERLY HILLS 1 - 2). Bay režíruje ako diabol, militantný Michael Biehn (TERMINÁTOR, NÁMORNÁ PECHOTA, VOTRELCI, PRIEPASŤ) sa symbolicky lúči so svojimi najvernejšími fanúšikmi, vlasatý Sean Connery kraľuje plátnu, automobilová naháňačka sa stala klasikou á la BULLITOV PRÍPAD, zženštilý Nicolas Cage je netradične (ale funkčne) zvoleným akčným hrdinom a ostatné figúrky sú tiež skvelé (mužne verný David Morse, odporne zlý Candyman Todd). Avšak tým skutočne jedinečným, čo SKALA ponúka a čo ju odlišuje od "ostatných akčných trilerov", je výkon dobro-zlého Eda Harrisa (PRIEPASŤ) ako generála na šikmej ploche. Riskuje do poslednej chvíle... ale nie je šialenec a nejeden z nás sa uprostred pristihol pri tom, ako mu strašne drží palce. Nevraviac o tom, že je to ohromné akčné mäso s bohovskou hudbou.(4.12.2004)

  • Gemini
    *****

    Aleluja!!! chtělo by se zvolat, tento film má vše, co by měl mít...Conneryho v plné síle i se smyslem pro humor, Cage jako trochu komickou figurku hrdiny "proti své vůli" (ano, v této souvislosti je správně "proti jeho vůli";)), Eda Harrise jako charismatického generála, který, narozdíl od spousty podobných typů v mnoha jiných filmech, není ani na okamžik trapným pilířem amerického patriotismu, a hlavně pro militantní znalce filmů - Michaela Biehna coby velitele jednotky SEAL (který tu na pár minut JE za toho patetického vlastence). A pokud u dabingu překousnete "pár" ukrutných chyb v překladu ("omluva Generála Attorneyho", "Oko za oko!" nebo "vycvičená britská inteligence" katapultovaly překladatelku Ladu Křepelkovou a dabingového režiséra Václava Laubeho aka Miroslava Saice do dějin řemesla a srdcí tisíců pobavených diváků), čeká vás jeden z nejlepších akčních a hudebních zážitků, kterými se může stříbrné plátno pochlubit. Hans Zimmer odvedl pořádný kus práce, hned tak na něj nezapomenete. 90%(20.1.2003)

  • - Mnoho scén, které byly filmovány uvnitř "Skály", vyžadovalo z důvodu stáří celého objektu natažení cca 7,9 km pro štáb nezbytných elektrických kabelů. (vofo)

  • - Jedná sa v poradí o tretí film, v ktorom Michael Biehn hrá príslušníka Navy Seals. Predtým to bolo vo filmoch The Abyss (1989) a Navy Seals (1990). (Jello Biafra)

  • - Ve scéně kdy kadeřník upravuje vzhled Johna Masona je v pozadí slyšet píseň Leaving on a Jet Plane. Ta samá písnička zazní i v jiném filmu Michaela Baye, a to v Armageddonu. (Hal_Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace