Režie:
Jean BeckerKamera:
Edmond SéchanHudba:
Michel LegrandHrají:
Jean-Paul Belmondo, Nadja Tiller, Mylène Demongeot, Jean-Pierre Marielle, Robert Morley, Geneviève Page, Stefania Sandrelli, Philippe Noiret, Marcel Dalio (více)Obsahy(1)
Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud. (MJMilan)
(více)Recenze (58)
Film tak trochu ve stylu Veselé velikonoce a Nenapravitelný. Jenže právě na tom, že to není ani jedno ani druhé, se to rozsypalo. Ne, že by nebyla zábava, je to fajn, ale je Belmondovy nejlepší kusy měly prostě teprve přijít. Jean Paul je můj velký oblíbenec, zejména v když hraje floutka, který se všemi "vyjebe". A to samozřejmě udělal i v tomto snímku. Jen ne s takovou grácií, jako ve filmech o deset let později...70% ()
"Ve 12 jsem vyhrál Zlatého kamzíka. Tak a teď se jdi hezky klouzat, postav si sněhuláka a nech mě sportovat." Belmondo neskutečným způsobem lže jako když tiskne. Pro mě nepochopitelně utajená komedie, kterou se neváhám označit za jednu minimálně z 5 mistrových nejlepších. Škoda slabší druhé poloviny. 80% ()
• Určite som počítal s tým, že počas sledovania najrôznejších "belmondoviek", a to naprieč jednotlivými dekádami, narazím i na niekoľko nie až tak úplne vydarených kúskov, keď práve Tendre voyou, je znovu jedným z nich, kedy mám opäť taký autentický pocit z toho, že som vídaval dosť odfláknutú robotu, ktorá mohla byť podstatne oveľa lepšou, ak by sa k nej od samého začiatku trochu inak pristupovalo, pričom protagonista Antoine "Tony" Maréchal (Jean-Paul Belmondo), si narozdiel od režiséra (Jeana Beckera), svoju prácu vykonal s jeho typickým zápalom, t.j. presne zrovna tak, ako mu to predpisoval scenár, no nie je pochýb o tom, že k tomu musel aj improvizovať, ale zase film ako celok, čiže najmä po režisérskej stránke, sa nemôžem zbaviť naprosto reálneho dojmu v tom zmysle, že väčšinou som si pripadal iba tak, ako by sa hlavná postava ocitla v každej jednej scéne iba čistou náhodou, bez akéhokoľvek hlbšieho významu, a takýmto prístupom to pokračovalo až do konca, kedy som si konečne vydýchol, že je tomu už "definitívny koniec". • Samotný, povedzme napríklad, sympatický alebo trebárs, atraktívny názov filmu, ešte snáď automaticky nemusí znamenať to, že rovnako "sympatickým" a "atraktívnym" bude aj konkrétny film, čo bohužiaľ v tejto veci jednoznačne neplatí, skôr práve naopak! • Bébelovi by som ani tak nevyčítal to, že som sa strašne nudil, aj keď podľa scenára by to tak byť rozhodne nemalo, pretože ako "profesionálny podvodník" či "chronický klamár", sa ocitá vo vskutku mnohých, úsmevných situáciách, kde som si v duchu často hovoril: „Ten neuveriteľný rošťák musí mať predsa viac šťastia, než rozumu,” keď mu tak všetko s najväčšou ľahkosťou zakaždým prechádza... V tomto prípade sa táto "závideniahodná vlastnosť" vzťahuje predovšetkým na to, ako bravúrne si dokáže každú ženu okolo prsta omotať, zároveň na tom i pomerne veľa (vy)ťažiť, a následne ich (po)striedať ako ponožky, a mimochodom na tom postaviť celý tento filmový príbeh, ak je to vôbec možné? • Budiž, dajme tomu, že sú tie fešandy tak abnormálne naivné, tomu by sa v podstate ešte dalo celkom uveriť, veď kinematografia je nimi v minulom storočí, priam "nasiaknutou", ...ALE tentoraz si nemôžem skrátka pomôcť v tom, že hlavný kormidelník pláva najrôznejšími udalosťami, takým, ako to slušne vyjadriť, proste nezáživným, chaotickým, no najmä roztržitým spôsobom, ako by to chcel mať čo najrýchlejšie za sebou, čím de facto uberá na celkovej atraktivite tohto počinu, ktorá sa tým postupne vytráca, až na nadobro vytratí. (P)osádka sa môže snažiť akokoľvek chce, keď je kapitán mrzutým a bez chuti, tak vtedy vzniká takýto boľavý guláš. ()
Do hloubky propracovaná studie věnovaná tématu žen se slepičí DNA a problémům, které přináší proces jejich motivace snášet zlatá vejce, přinesla překvapivý výsledek, a totiž, že i pro Belmonda to může být docela fuška. Hlavně v případě, kdy kuří mimikry použije některá z vyšších forem života, např. liška podšitá. :) ()
Jedna z nejlepších belmondovek 60. let, film nabitý vtipem a především v první polovině těžící z neskutečného Belmondova komediálního talentu, kvalitativně trochu upadající v druhé polovině, která se v podstatě celá odehrává na výletní lodi, kde už je prostoru k čemukoliv daleko méně a variují se s pár obměnami ty stejné vtipy. ()
Galerie (14)
Photo © Criterion Productions
Zajímavosti (2)
- Belmondovi při natáčení vyhovovalo, že jeho postava ve filmu neuměla lyžovat. Tento sport byl jedním z mála, které herec neovládal. (raininface)
- Jean Becker si společně s Jean-Paulem Belmondem přál, aby ve filmu měla nějakou roli i Belmondova tehdejší partnerka Ursula Andress. Ta se ale nemohla uvolnit. (Pierre)
Reklama