poster

Polednice

  • anglický

    The Noonday Witch

  • Slovensko

    Polednice

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický

Česko, 2016, 85 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • M.a.t.t.
    **

    Mierne spoilery: S tým, že Polednice nie je horor, ale skôr psychologická dráma využívajúca ústredné zlo viac-menej ako metaforu, mám ten najmenší problém. Na české pomery pomerne orignálny koncept podporený slušným audiovizuálom a spoľahlivou Aňou Geisslerovou však zráža nevierohodná dramatická zložka. Tá je povrchná, posúva sa odnikiaľ nikam k pomerne predvídateľnému a skratkovitému finále.. a náhle je koniec. Nebudem teda preklínať strihačov, že sa snažili lákať na iný film, ale na to, že z tohto konceptu sa dalo dostať viac. Oveľa viac. Mladým tvorcom však prajem veľa úspechov do budúcna a snáď sa im podarí zúročiť získané skúsenosti lepšie.(18.1.2017)

  • StarsFan
    **

    Když ve filmu, který chce být především psychologickým dramatem, působí jednání hlavní hrdinky neuvěřitelně, nezachráníte to ani poměrně hezkou vizuální stránkou. Aniž bych chtěla být přehnaně kritická, musím přiznat, že scénář bych docela výrazně překopala – Proč zařazovat dějovou linku se sousedem, když nemá prakticky žádný vliv na hlavní příběh? Proč se poznámka o tom, co se stalo při podobném suchu v minulosti, objevuje ve filmu více než jednou? Proč musí být symbolika tak doslovná? Proč není nikde vysvětlen důvod, který vedl hlavní hrdinku k tomu, aby své dceři tak dlouho tajila smrt otce? A hlavně: Proč je přerod hlavní hrdinky v posledních dvaceti minutách tak překotný a tím pádem nerealistický?(3.3.2016)

  • troufalka
    *****

    Psychodrama s hororovou atmosférou. Chápu, že hororového maniaka by mnohem víc potěšily ostré zuby a dlouhé drápy jak rozsápou malou Anetku, kolem lítají kusy rozcupaveného masa a celá obrazovaka se pomalu ale jistě zalije krví, leč já do tohoto fan klubu nepatřím a film jsem si náležitě užila. Potěšila mě Daniela Kolářová i Marie Ludvíková, kterou mám rok od roku raději. Ovšem výkon obou hlavních protagonistek nelze pominout i Karolína Lipowská byla velice přesvědčivá, s Aňou Geislerovou bychom asi hůře našly nějaké společné téma, ale proti jejím hereckým výkonům nemám námitek. Erbenovu Kytici lze jen stěží vnímat jako předlohu, spíše jako letmou inspiraci či leitmotiv, který prochází celým filmem, ale to každý vnímavý divák ví, že zdejší databáze neumožňuje termín "na motivy" či "inspirováno". S tím by se do budoucna zajisté dalo něco udělat, doufám.(31.10.2016)

  • cheyene
    ****

    Polednici nelze upřít zdařile vystavěná atmosféra, která dodává na správné hororovosti tohoto příběhu. Zaujalo mě, jak si tvůrci poradili s Erbenovou předlohou, kdy ji povyprávěli velice volně, resp. si z ní vzali jen to nejnutnější. Pár lekaček se tu našlo a spolu se zmíněnou atmosférou, příběhem a lokacemi, v nichž se děj odehrává, se utváří výsledný veskrze pozitivní dojem. Geislerová dle mého trochu přehrávala nebo.. zkrátka jsem jí její roli moc nevěřil a nebaštil.(11.8.2016)

  • Enšpígl
    ***

    Anička mně svým stále vyzrálejším hereckým projevem dělá velkou radost, tady prakticky táhne celý film a táhne ho naprosto suveréně. Kdo by podle názvu čekal spíše horor bude zklamán, tady je to spíše rodinná pschologie se strašidelnějším prvkem. Svou prácí mě dostal Jirka Sládek, na to, že se jedná o režisérský debut jde z filmu skvělá atmosféra, práce s obrazem rovněž vynikající. Osobně jsem měl trošku problém s finálovkou, to bylo trošku zbytečně přestřelený a vyhrocený.(29.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace