poster

Polednice

  • anglický

    The Noonday Witch

  • Slovensko

    Polednice

Horor / Drama / Mysteriózní / Psychologický

Česko, 2016, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • filmoid
    *****

    Na české poměry nebývale fungující psycho, bezvadná práce s atmosférou dekadentního malovenkova plného oprýskanin a zatuchlin, skvěle evokativní deprese vražedných veder a chytrá variace na erbenovskou látku. Příběh je uvěřitelný, herecké výkony až trierovsky přesné a autentické!(10.3.2016)

  • schizmo
    ***

    SPOJLER: Žádný velký hororový umění se nekoná, a to ani v rámci domácích poměrů. Tvůrci se rozhodli zpracovat klasické téma v rámci celovečerního snímku, takže se nabízí hned z kraje otazník, jak se dá rýmovačka o několika slokách natáhnout na hodinu a půl dlouhý film. Dá se to udělat tak, že použijete spoustu vaty. To by nicméně nebylo to nejhorší, protože jistá zdlouhavost se do pekelně slunného snímku vlastně docela hodí. Mohem zásadnější je nešťastný poměr sociálního dramatu a paranormální paralely, kdy vám bude zhruba od půlky filmu jasné, žádná duchařina se ani v případě filmové podoby nekoná a že polednice je jen berličkou pro slabé kousky, které blbnou z vedra a pod tíhou svých životních osudů. A protože je Polednice klasika, tak je děj vlastně předem definovaný a předvídatelný - to jen trailer vytváří domněnky, že film něco jiného, než ve skutečnosti dostanete. Za velké plus považuju docela temný soundtrack.(11.3.2016)

  • StarsFan
    **

    Když ve filmu, který chce být především psychologickým dramatem, působí jednání hlavní hrdinky neuvěřitelně, nezachráníte to ani poměrně hezkou vizuální stránkou. Aniž bych chtěla být přehnaně kritická, musím přiznat, že scénář bych docela výrazně překopala – Proč zařazovat dějovou linku se sousedem, když nemá prakticky žádný vliv na hlavní příběh? Proč se poznámka o tom, co se stalo při podobném suchu v minulosti, objevuje ve filmu více než jednou? Proč musí být symbolika tak doslovná? Proč není nikde vysvětlen důvod, který vedl hlavní hrdinku k tomu, aby své dceři tak dlouho tajila smrt otce? A hlavně: Proč je přerod hlavní hrdinky v posledních dvaceti minutách tak překotný a tím pádem nerealistický?(3.3.2016)

  • chelseaman22
    *

    Extrémně prostoduché. Zlomená mamina vytáhla dcerušku na výlet na rodnou hroudu zesnulého tatínka, jež se rozhodl nadýchat se výfukových zplodit. Dobrovolně. Mamina se tedy ve vsi, kde samý důchodce toť přežívá, nastěhuje do ruiny, v níž je krásné nic, aby mohla znovu začít ten svůj radostný běh životem. Že práci nesežene a škola je pět hodin pěšky ta naše krasotinka neřeší, za což dostává od vzpurné dcery pěknou čočku. V okamžiku, kdy se zjeví il loco caldo, tak se divák může domnívat, že horor začíná. Ale kdeže, tohle není žádný horor přátelé! Tohle je nepovedená letní tragikomedie, jež se točí okolo nadrženého montéra Josefa z kultovní Ulice, jež by nejraději obskočil každou kozu nebo hárající fenu. A závěr to perfektně zabil. Erben se alespoň dvakrát v hrobě obrátil. 19%(21.3.2016)

  • Oktavianus
    ****

    Hned na začátek je třeba vyvrátit několik mýtů, co tu píšou lidi, kteří film zjevně nepochopili. Zaprvé Polednice rozhodně nesedí na dvou židlích - od začátku do konce je mysteriózním psychothrillerem, ničím jiným být ani nechce a neplánuje a z náznaků hned od začátku je to celkem zřejmé. Zadruhé - přečtěte si Erbena ještě jednou. Pak nebudete říkat ty nesmysly, jak to sním nemá nic společného. A zatřetí - jak, že Eliščina "proměna" byla tak překotná a uspěchaná? Vždyť k tomu směřuje snad od 20. minuty, takže 70 minut se vám zdá málo? Nene, jen jste nedávali pozor. Příběh je totiž plný symbolů, někdy skrytějších, jindy okatějších, a ty jasně naznačují, co se bude dít dál (včetně takových detailů, jako je zvuková spodoba jmen Eliška x Anežka a podobně). Vedle nádherně dusné letní atmosféry, kdy horko z plátna sálá, potěší i skutečnost, že vesnické figurky nejsou trapnou karikaturou, ale jsou v zásadě reálné, jaké opravdu je možné snadno potkat (snad s výjimkou manželky nadrženého souseda, ale i ta se ještě drží na hraně); i Kolářová v roli Anežky Mrázové je namaskovaná démonicky, ale pořád uvěřitelně. Dalším plusem jsou skvělé herecké výkony: u Geislerové jde o standard (i když je, chudák ženská, pořád ošklivější... mně se nelíbila nikdy a s věkem je to víc a víc znát), mě nadchnul především Jiří Štrébl, pohříchu tak málo filmaři využívaný. Taky nevím, zda to byl záměr od začátku, nebo za to mohl rozpočet, ale úsporný minimalismus ve výpravě tvůrci zvládli skvěle, nerušilo to v ději a působilo opět uvěřitelně (právě slovo uvěřitelně se, jak tak koukám, stalo leitmotivem mého hodnocení, to jsem ani neplánoval). Na druhou stranu, pořád jde "jenom o český film" - tak trochu jsem po traileru s opravdu světovým vizuálem zadoufal, že by jít nemuselo, ale jak kamera, tak hudba vrací na zem. Hlavně hudba: ve vypjatých chvílích stojí za to, ale příliš rychle zařazovaný uklidňující motiv snadno naznačuje, kdy končí napětí a začíná klidná pasáž, a tím trochu kazí dojem, že divákovi napovídá až moc. Přesto je tahle parta kolem Samira, Chlupáčka a Sádka vzhledem k jejich věku obrovským příslibem pro budoucnost a jestli vydrží v nastoleném trendu a nebudou dělat žádné pitomé úlitby mainstreamu, těším se na jejich další díla.(13.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace