Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Německý režisér Christian Petzold ve filmu Tranzit prozkoumává fantomy evropské migrace a identity. Jeho neobvykle pojatý film s řadou melodramatických i politických motivů zasazuje příběh z doby německé okupace Francie do současných reálií. Hlavní postavou filmu je Georg, který postupně přijímá totožnost lidí, se kterými ho tragické okolnosti seznamují. To mu sice umožňuje dostat víza a odplout jednou z posledních lodí, které Marseille opouštějí, ale spolu s tím na sebe bere i některé tíživé důsledky. V Marseille totiž nachází „svou“ ženu, kterou zná jen z dopisu. Vezme na sebe s novou identitou i nový vztah a novou budoucnost? (Film Europe)

(více)

Videa (4)

Trailer 5

Recenze (20)

DonBraso 

všechny recenze uživatele

Těžkopádná nuda určitě nemusí vadit všem,mně ano.Styl vyprávění by určitě nebyl to nejhorší,ale tenhle mix o migrační sféře,lásce a konečného rozuzlení vyšuměl z mého mozku jakmile jsem ukončil film.Už těžce nacházím slova,který z letargie dosahuje právě snímek Tranzit.Ta změna identity byla skvělá,ale co dál. Franz Rogowski moc nebavil a to je celou dobu na plátně.Konec byl sice mírně wauuu,aby vzápětí to opět zabil.Takže postavičky okolo jsou jen zbytečnost sama.Nejvíc se zastavíme za matkou a jeho synkem,který si rád kope do míče.Z toho trochu vzejdou nějaký emoce o lásce,který vlastně si sám scénář vezme a opět ukáže pobíhající Paulu Beer.Tak čemu věřit?Náhodě?Konec si můžete domyslet jak chcete a je to vlastně jedno. 50% ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Ťažkopádna nemecká nuda, ktorá sa tiahla celým snímkom až do samotného záveru. To, že mi trošku unikla pointa celého filmu, sa občas stáva, ale to, že k človeku neprenikne ani štipka emócie, to by sa stať teda určite nemalo. Takýto typ artu nie je veľmi moja cieľová skupina, ale tak diváka si to určite nájde. Za mňa len podpriemer. 35 % ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Petzold posunul svoj postmoderný štýl ešte o značný kus ďalej oproti Fénixovi. Tieto dva filmy sú si na jednej strane veľmi podobné, na tej druhej sú zase výrazne odlišné. Petzold sa týtmo filmom asi dostáva do kategórie autorského tvorcu, ktorý si získa okruh verných fanúšikov a tých, ktorí to s ním zabalia. Štylizovaný, postmoderný a odťažitý a zároveň melodramatický Tranzit vážne nie je pre každého, ja sa ale dobrovoľne po ňom zaraďujem do spomínaného prvého okruhu. Film prekvapí zvratmi, kedy sa zdanlivo hlavná dejová línia úplne vytráca, aby ju nahradila nová s inými postavami (žeby odkaz na Psycho?) a do toho počúvame komentár ako z predčítania románu a sledujeme veľmi nepravdepodobné náhody, čo nebude len tak obyčajná dejová barlička, ale ďalšia hra s konvenciami žánru. ()

Othello 

všechny recenze uživatele

WWII LARP na valiu aneb jak fištrónsky okecat, že se nepovedlo sehnat prachy na dobovou adaptaci románu. Kdyby to bylo alespoň přiznanější v té myšlence univerzálnosti fatalistických klišé a kdyby se tvůrci alespoň rozhodli trochu formálně a scénicky pracovat s onou "nedobou", mohli bychom se domluvit, ale ten film strašlivě čichá vlastní prdy, nehledě na to, že je to zkrátka "sloppy craftsmanship". Naposledy jsem takhle ztýral kinosedačku u Jarmushových Limits of Control. ___Shlédnuto v rámci Catch-Up Tuesday ve Světozoru a teda jakkoli si čím dál více myslím, že uvádění filmů do kontextu nějakým mluveným úvodem vlastně není úplně špatný nápad, tak jestli to má být v této podobě, beru všechno zpět. Pět minut trvající nanebevzetí, citující propagační materiály filmu, u kterého má jeden pocit, že ten člověk popisuje svůj vlastní start-up mi připomnělo onehdá informační brožuru k LFŠ, kde popisy u asi šedesáti filmů začínaly "Je to jako kdyby Lynch a Haneke..." ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Mám moc rád Petzoldův rukopis a jeho cit pro vyprávění. Původně jsem ani nechtěl psát komentář, ale Tranzit se mi pořád honí v hlavě, tak mi to prostě nedá. Zajímavý příběh o ztrátě svobody, který snese skoro nejvyšší hodnocení a po jehož skončení zůstává pocit, který snad ani nejde dobře popsat.... ()

Galerie (42)

Zajímavosti (2)

  • Celosvětová premiéra proběhla 17. února 2018 na filmovém festivalu v Berlíně. (ČSFD)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo vo Francúzsku, predovšetkým v prístavnom meste Marseille. (MikaelSVK)

Související novinky

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

Desátý ročník Be2Can začíná zítra!

03.10.2023

Be2Can, přehlídka výrazných filmů ze tří největších filmových festivalů v Berlíně, Benátkách a Cannes, oslaví jubilejní desátý ročník. Odehraje se mezi 4. a 11. říjnem a do programu ji zařadí 28… (více)

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

Be2Can hlásí rekordní počet zapojených kin

20.09.2018

Be2Can: rekordní počet zapojených kin, Zlatá palma, současný německý film, čínská senzace ve 3D a čerstvá cena Fipresci z Benátek pro maďarský film   Be2Can – přehlídka soutěžních a oceněných filmů… (více)

Reklama

Reklama