Režie:
Barry LevinsonScénář:
Barry LevinsonKamera:
Michael BallhausHudba:
John WilliamsHrají:
Kevin Bacon, Robert De Niro, Dustin Hoffman, Bruno Kirby, Jason Patric, Brad Pitt, Brad Renfro, Ron Eldard, Billy Crudup, Vittorio Gassman, Terry Kinney (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Dramatický příběh vznikl podle stejnojmenného autobiografického bestselleru Lorenza Carcaterry a představuje kontroverzní vyprávění o událostech, které nemilosrdně ukončily dětství čtyř chlapců a uvrhly je do světa nejhrubšího násilí. Ani po mnoha letech bolestivé vzpomínky nelze vymazat: svět Pekelné kuchyně jim nabídne možnost vyrovnat staré účty... (Universal)
(více)Videa (1)
Recenze (597)
Jakmile jednou do mého života vstoupil Scorsese s De Palmou, na nějaké Spáče jsem si už poté nikdy nevzpomněl. Což je ovšem rozhodně chyba, jejich předností totiž určitě není New Yorské prostředí let minulých, ale skvělé pasáže v Ústavu pro chlapce, kde tou dobou slouží záporácká jistota Kevin Bacon. Toho chlapa v záporných rolích já prostě můžu. Samotný soudní proces je pak zajímavější spíše dalším parádním výkonem Dustina Hoffamana. 80% ()
Naozaj som nečakal od toho filmu taký mimoriadny zážitok. Je vynikajúco herecky obsadený (Robert.de Niro, Dustin Hoffman, Brad Pitt, Kevin Bacon) a dejovo porovnateľný so špičkou filmov, ktoré som videl. Odkrýva nám ľudské charaktery v zložitých amerických pomeroch v 60. rokoch minulého storočia v jednej mafiánskej štvrti a hovorí verejne o ponižovaní ľudskej dôstojnosti v nápravných centrách, ale i o pomste a jej dôsledkoch. Výborná dráma. Tento film je aj o tom, ako sa vám môže počas pár sekúnd zmeniť celý život. Koniec je skvelý. ()
Mimořádně silný příběh ve který jsem si první část opravdu protrpěl s klukama, abych si druhou část s nimi vychutnal. Režie Barry Levinsona je v době digitálních efektů a modrých pláten vysloveně osvěžující, všechyn ty ruchy, městské prostředí, okrajové postavy dodávají filmu skutečný život. Pokud jde o herecké výkony, musím zmínit spíše vedlejší postavy, které ale na mě udeřily se vší silou - právník Dustina Hoffmana byl jedním slovem naprosto dokonalej a kněž Bobbyho De Nira byl fenomenální, právě on dával filmu ohromnou lidskost a zatímco to peklo co prožívali malý kluci v pasťáku si an neumím představit, tak závěrečnému Bobbymu dilematu jsem rozuměl, pevně doufám, že nikdy nebudu postaven před takovou volbu. ()
Hodne drsny drama, ktery vzdalene pripomina Tajemnou reku a deli se vlastne na dve poloviny. Prvni a silnejsi, kdy hlavni hrdinove jsou jeste deti, ne zadny svatousci, takze blbnou po ulicich, obcas neco ukradnou a kdyz nakonec provedou poradnej pruser, soupnou je do polepsovny, plny nadrzenejch a sadistickejch dozorcu. Nevzpominam si na zapornejsi Baconovo roli. Kluci nastesti hrajou slusne a jsou to proste kluci, ne zadny chytry hovadka, takze prvni zhruba dve tretiny filmu to je fakt spica. Druha cast filmu uz se odehrava po letech, kdy se rozhodnou dozorcum pomstit a tady uz je film dobre natoceny, ale ne nejak kulervouci soudni drama, kde uz se zacne projevovat zbytecna delka filmu a drobnej bordel v postavach. Na scene se objevi mladej a nic moc hrajici Pitt a paradni Hoffman jako ozralej pravnik. Jeste musim zminit De Nira, kterej se mota behem celyho deje a hraje pro nej netradicni roli kneze, ale jelikoz huli, hraje basket a podobne, stejne spis pripomina nejakyho rvace nebo mafiana. Takze celkove hodne silnej pribeh, skvele natocenej a s fakt famoznim obsazenim, kterej ale na me nezapusobil az zas tak silne, jako mel, na cemz ma vinu hlavne prehnana delka. ()
Příběh začíná jak od Scorseseho, se všemi jeho prvky (dokonce jsem si podle hlasu jednoho herce, když byl ještě mimo záběr, myslel že nás nemine ani Joe Pesci).. Po vychovatelském prostředku se mi ale všechno zdálo takové trochu vyumělkované, příliš perfektní a to mi do skvěle rozehraného příběhu moc nesedlo. Také herecké výkony dospělých spáčů nic moc:( ()
Galerie (49)
Zajímavosti (7)
- Na stene v byte, kde sa stretli Shakes a Carol, je plagát na film Posledné tango v Paríži (1972). (maramashi)
- Lorenzo Carcaterra, který je autorem knižní předlohy, tvrdil, že je příběh inspirovaný jeho vlastním životním příběhem. Když toto tvrzení začaly řešit úřady v New Yorku, zjistilo se, že neexistují žádné záznamy o soudních přelíčeních, které by se týkaly takového případu. (don corleone)
- Během natáčení museli Brad Renfro (mladý Michael) a Joe Perrino (mladý Shakes) nosit barevné kontaktní čočky, aby měli stejnou barvu očí jako Brad Pitt (Michael) a Jason Patric (Shakes), kteří hráli jejich postavy jako dospělí. (Listeroman)
Reklama