Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Stejně jako Mary Pickfordová, jejíž Zpěvačkou z ulice zahájil Ernst Lubitsch své americké působení, i společnost Warner Brothers od něj očekávala strhující výpravnou produkci podobnou těm, s nimiž měl takový úspěch v Evropě. Inspirován Chaplinovým filmem "Pařížská maitresa" , Lubitsche zajímal nový styl (slovy Majakovského) prostých malých skutečností, směřujících k obrovskému emocionálnímu napětí. Dokonale totiž odrážel proměnu společenského prostředí Ameriky, jež ve své materiální hojnosti spěla ke svobodomyslnějšímu pojetí morálky. Za námět si zvolil stejnojmennou divadelní hru Oscara Wilda, jež si pohrává s morálními poklesky a společenskou bezúhonností vyšších londýnských vrstev. Na poměrně jednoduchém dějovém půdorysu manželské krize vzniklé z domnělé nevěry Lubitsch rozehrává v úsměvném duchu řadu situací výhradně pomocí obrazu. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (4)

PetraMishka 

všechny recenze uživatele

Příjemná konverzační komedie v němém provedení, kde jen minimum dialogů rozehraje skvělou atmosféru Wildových příběhů. Zatímco muži jsou spíše vedlejšími postavami, obě hlavní představitelky matky a dcery rozehrávají herecký koncert naprosto civilními a jemnými prostředky, které je radost sledovat. A k tomu chytrý příběh, který dostává do ústředí jeden vějíř, který byl zcela unikátní. ()

Rattlehead 

všechny recenze uživatele

Je zde relativně málo mezititulků. Příběh se odehrává ve vyšší londýnské společnosti. Seznamujeme se s manželským párem. Jedna dáma, která se vrací z ciziny, kde měla skandál, k sobě pozve onoho manžela a sdělí mu, že je matkou jeho manželky. Muž nechce, aby se to jeho žena dozvěděla, dává této paní peníze, aby o tom mlčela... Role vějíře - napřed je to dárek od manžela, pak chce žena vějířem udeřit svoji matku; klíčová je scéna, kdy nechá vějíř na kanapi. ()

Galerie (3)

Reklama

Reklama