Reklama

Reklama

Star Wars: Epizoda II - Klony útočí

  • Česko Hvězdné války: Epizoda II - Klony útočí (více)
Trailer

Galaktická republika prochází těžkou krizí. Několik tisíc soustav se chce od Republiky odtrhnout. Vzbouřenci jsou vedeni schopným hrabětem Dookuem. Stav hrozí vypuknutím války a rytíři Jedi nejsou schopni v Republice zajistit bezpečí a řád. Amidala už není královnou a svou planetu v republikovém senátu hájí jen z pozice senátorky. Přesto je to ona, na koho kdosi spáchá atentát, při němž zahyne její dvojnice. Amidala je přesvědčená, že útok zorganizoval hrabě Dooku. Senát se snaží zajistit Amidalinu bezpečnost, a tak jsou do služby povoláni dva rytíři Jedi, Obi-wan a jeho učedník Anakin. Jejich úkolem je senátorku chránit. Pro Amidalu i pro rytíře se jedná o šťastné shledání po letech. Hlavně Anakin, který je do Amidaly stále zamilován, setkání prožívá velmi intenzivně. Hned první noc musejí rytíři zasáhnout, najatá vražedkyně se pokusí Amidalu zabít pomocí jedovatých červů. Jediové vraždě zabrání a vražedkyni pronásledují. Když se jim podaří vražedkyni chytit, přiletí odkudsi střela, která ženu zabije. Obi-Wan ukáže vražednou šipku svému známému a od něj se dozví, že se jedná o šipku, kterou vyrábějí klonovači na planetě Kamino. Obi-Wan na Kamino odletí, aby zde ke svému úžasu zjistil, že dávný představený klanu rytířů Jedi, Sifo-Dyas, u klonovačů objednal tajnou armádu klonů, jejichž předlohou byl hrabětem Dookuem dosazený nájemný lovec a vrah Jango Fett. Obi-Wan chce Jango Fetta, který před ním chce i se svým synem utéci, chytit. Obi-Wan pronásleduje Jango Fetta až na planetu Geonosis, kde vyslechne rozhovor hraběte Dookua se vzbouřenci. Obi-Wan o jejich plánech informuje Jedie, je však Dookuovými lidmi zajat. Mezitím Anakin, který měl za úkol hlídat Padmé Amidalu, ze svých snů pochopil, že s jeho matkou Shmí je zle. Proto odletí s Padmé na rodnou Tatooine, kde zjistí, že Shmí byla zajata Písečnými lidmi. Anakin sice matku vypátrá, Shmí mu ale zemře v náručí, což rozpoutá jeho hněv, který nedokáže ovládnout, a celý klan Písečných lidí včetně dětí vybije. Hrabě Dooku se mezitím snaží přesvědčit Obi-Wana, že Republika už není tím, co bývala... (TV Prima)

(více)

Diskuze

Fordzy

Fordzy (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Vidím, že jste tu vedli zajímavou diskuzi. Nemá cenu srovnávat původní trilogii s prequel trilogií, protože každá ma úplně jiný styl, určena jinému divákovi. Obě jsou kvalitní, ale každá jinak a oblibenost dané trilogie závisí čistě na preferencích diváka. Původní trilogie je vesmírným dobrodružstvím s pohádkovými motivy, jednoduchým příběhem, šokujícími plottwisty, americkou romantikou, humorem stavícím na hláškách a je určena pro každého diváka nehledě na věk. Díky původní trilogii se ze Star Wars stal nehynoucí kult. Oproti tomu prequel trilogii si Lucas prakticky natočil sám pro sebe, přesně tak jak to má rád. Čistou Soap/Space Operu se subjektivními výhodami i nevýhodami pramenícími z Lucasovo preferencí: složitý příběh, zakulisni politické intriky, melodramatická romantika s tím souvisejícími poetickými/cringe dialogy, divadelní/přepálené herectví, humorem připomínajícím staré grotesky. Prequely jsou zacílené čistě na diváky, kteří sdílí s Lucasem jeho vkus a mají rádi Space Opery. Jsem silně proti sledování v chronologickém pořadí, zkazíte si zážitek z puvodni trilogie. Doporučuji Machete Order: 4,5,2,3,6. Dodatečně Epizodu 1. http://www.nomachetejuggling.com/2011/11/11/the-star-wars-saga-suggested-viewing-order/

Fordzy

Fordzy (hodnocení, recenze)

Prometheus69

Nesnaž se uvažovat jako Lucas. Rozbolí tě z toho hlava. A Boba Fett nijak neuvažoval, ten si hrál doma s hračkami a čekal až se vrátí jeho naklonovaný fotřík Jango. Snad si nemyslíš, ze Jango a Boba jsou jedna postava...

na příspěvěk reagoval Prometheus69

Fordzy

Fordzy (hodnocení, recenze)

Prometheus69

Fakt si myslíš, že nejlepší lovec v galaxii by omylem použil vystopovatelnou šipku. ;) I s ohledem na použití jedovatých brouků, si myslím, že celý atentát na Padmé byla jen zástěrka.

na příspěvěk reagoval Prometheus69

Fordzy

Fordzy (hodnocení, recenze)

Prometheus69

Scénář ma chyby, ale s tou Kaminskou sipkou to bylo úmyslné. Jango Fett pracoval pro Sidiouse alias Palpatina a ten potřeboval aby se Jediové dozvěděli o armádě klonů a aby to odhalení pusobilo jako náhoda a následně by mohli být kloni použiti ve válce. Ve zkratce: Šipka měla dovest Obi wana na Kamino. Můžeme Lucasovi vyčítat cringe dialogy, ale rámcový příběh je vcelku geniální.

na příspěvěk reagoval Prometheus69

Prometheus69

Prometheus69 (hodnocení, recenze)

Merengues9 , Darth_AK

Aha a proto použil tu šipku jako jedinou věc která jo mohla k němu dovést. Mimo jiné předpokládám že se chtěl i vrátit.. kde celou tu dobu bydlel, neš strávit celou dobu na utěku. Ano, většina zločinců se vrací na adresu kde byli dopadení.

To je velmi logické... O_o Skratka, druhý díl je taková béčková rychlokvaška... Jehož scénář nedal moc velkou snahu něco sfušovat. 

na příspěvěk reagoval Fordzy

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

Prometheus69

Boba Fett porazil v přímém souboji temnou Jedi Komari Vosu. Honorář mu vyplácela přímo Konfederace nezávislých systémů. Na zabití Padmé ho najmul stejný člověk, který ho nechal naklonovat. Možná proto, že nikdo lepší v branži není. Stačí trochu sledovat univerzium a dávat si dohromady souvislosti. Nic víc. Když nevíš o univerziu nic, tak nekritizuj špatný scénář, který za tvou nevědomost nemůže.

na příspěvěk reagoval Prometheus69

Merengues9

Merengues9 (hodnocení, recenze)

Prometheus69

To je logika... jak můžeš vědět kolik za to bral? Jak můžeš vědět, že prostě nechtěl jen více? A jak můžeš vědět, že ho to prostě jen nebavilo?

na příspěvěk reagoval Prometheus69

Prometheus69

Prometheus69 (hodnocení, recenze)

Ty vole... Tohle prostě nepochopíš. Námezdní lovec Bobafed. Který je předlohou pro klony.

Má nehorázný honorář. Žije na hi-tech planetě. A nechá se najímat dál na špinavou práci. Jako třeba aby zabil Padne co je to za píčovinu?

Proč vůbec je on předlohou pro ty klony? K čemu jak na takovou píčovinu vůbec mohli přijít? 

Fakt exkluzivní scénář to chce potlesk. 

Tohle je opravdu špatná a špatně napsaná kapitola Star Wars... -_-

na příspěvěk reagoval Merengues9, Darth_AK

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

No kdyby to přilákalo fanoušky k prequelům, tak sem s tím, že jo, tomu bych se já určitě nebránil - jinak máš samozřejmě pravdu, TFA i RO pomrkávají (někdy si ty oči skoro vydlabávají) na originály, takže se nedá očekávat, že by diváky zrovna ony navnadily na prequely.

 (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Loutkovy Yoda se nepovedl ve Skryté Hrozbě,důkazem je 5.díl,kde je pořád fajn.A podobně bych vylepšil do lepšího CGI celej film.Určitě by to získalo nové fanoušky k těmto dílům,protože co si budem nalhavat.na prequely moc lidí nekouká a filmy jako TFA i RO jsou anti prequelove filmy.Které mají spíš za cíl vrátit se ke kořenům.

na příspěvěk reagoval Darth_AK

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Mě to nevadilo především skrze Ep. V a VI, kde byl Yoda stejně tak loutkový a jeho mimika a celkové vzezření mi sedělo a sedí velmi dobře. Jistě, v CGI verzi je to o moc lepší, ale já jsem prostě ještě stará škola a praktické efekty, byť ne tak dokonalé, mi jsou milejší než ty CGI ;)

na příspěvěk reagoval Darth_AK

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

Jakkob

Já neříkám že mi loutkovej Yoda vadí tak, že bych kvůli tomu musel na záchod vždy když se objeví - jen mi jde o to že digitalizace podle mě zlepšila jeho mimiku - i když co si budeme nalhávat, udělalo se to hlavně kvůli soubojům, že.

na příspěvěk reagoval Jakkob

Eodeon

Eodeon (hodnocení, recenze)

Jakkob

souhlas, také mi loutková verze vyhovovala. ale na druhou stranu souhlasím s jejím nahrazením digitální verzí v E1 kvůli kontinuitě s druhými dvěma díly.

 

BTW Attack of the Clones považuji za nejlepší z prequelových filmů. killdukova recenze je amatérská slátanina. copak už nikdo nedokážete poznat argument od pseudo-argumentu?

Jakkob

Jakkob (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Já tedy s loutkovým Yodou v Ep. I neměl žádný problém, spíše mi pak trošku cukaly koutky, když ho digitálně předělali, ale taky jsem si zvykl, vzhledem k tomu, že v ep. II a III už digitální byl ;)

na příspěvěk reagoval Eodeon, Darth_AK

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

Jo, je faktem že zrovna efekty tohoto filmu stárnou každým rokem (u III to problém není, zatím). Ale jsem tu filmu vděčnej že zdigitalizoval Yodu - mám radši digitálního než loutkovýho, to se na mě nehněvejte, ty emoce jdou pak ve tváři vyjádřit mnohem líp.

na příspěvěk reagoval Jakkob

 (hodnocení, recenze)

Darth_AK

Kdyby aspoň vyšla nějaká speciální edice,která by ten film vylepšila..nejsem nějaký blázen do efektů,ale dost rychle to zestárlého a i dnešní gameplaye her vypadají líp.

na příspěvěk reagoval Merengues9, Darth_AK

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

Sice nemám s II moc problémů, ale ano, v podstatě to shrnuje hlavní problémy - jen bych se vymezil proti souboji Obi-Woše s Buffetem, ten je docela dobrej i okem normálního diváka (si myslím).

Merengues9

Merengues9 (hodnocení, recenze)

Funferr

No však snad žádné jiné univerzum nerozděluje fanoušky jako tahle sága :-D Naštěstí nás co máme radši originální trilogii je více :-D

na příspěvěk reagoval Darth_AK

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

A nerad to říkám, ale na tohle téma nepřipouštím diskuzi :D. Jenom to geniální prolnutí, kdy tlukot srdce Padmé skončí ve chvíli kdy se zrodí Vader..to je prostě skvěle uděláno. Hra se světly, s efekty, Lucas to vše dělal s láskou - neříkám že Abrams ne, ale Abrams tu lásku vystavil očividně, jako na styl "Tož tady to máte a pořádně, miluju nostalgii" a Lucas uplatňoval spíš: "Schválně jestli si všimnou těch drobných láskyplných narážek :)"

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

Merengues9

Pro názornost se podívej na youtube na Everything great about - a podívej se na prequely..a uvidíš, s jakou láskou to bylo dělaný a s jakým smyslem pro detail. Skryté narážky, ne očividné, jak epizoda VII.

na příspěvěk reagoval Merengues9

Merengues9

Merengues9 (hodnocení, recenze)

TheDarKnig

Tak pro prachy je točený každý film, obzvlášť v Hollywoodu. Nicméně díky feelingu starých dílů nemám z toho takový pocit.

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

reich

Pšššt..To se tady neříká. Tady se říká: "Je to úžasná pocta staré trilogii a kdo to nemá rád, ta k není SW fanoušek." 

Darth_AK

Darth_AK (hodnocení, recenze)

reich

Podle mě si to myslí víc lidí, jen prostě převažují ti, co zbožňují hlavně originály, tak se to pak těžko dokazuje..

Související novinky

Timothy Olyphant jako Boba Fett?

Timothy Olyphant jako Boba Fett?

19.05.2020

Pár dní nazpátek jsme psali o tom, že si legendárního námezdního lovce Boba Fetta v druhé řadě seriálu The Mandalorian zahraje herec Temuera Morrison, jenž ztvárnil Jango Fetta ve filmu Klony útočí.… (více)

Christopher Lee 1922 - 2015

Christopher Lee 1922 - 2015

11.06.2015

Kdekdo si možná myslel, že tu s námi Christopher Lee bude věčně, ale tahle přání se bohužel nevyplní. Britská herecká legenda totiž zemřela v neděli 7. června v londýnské nemocnici Chelsea and… (více)

Jak se budou jmenovat nové Star Wars?

Jak se budou jmenovat nové Star Wars?

07.11.2014

Nová naděje, Impérium vrací úder, Návrat Jediho, Skrytá hrozba, Klony útočí, Pomsta Sithů. Podtituly šesti epizod Star Wars dost možná znáte nazpaměť, a teď k nim konečně přibyl i sedmý. Lucasfilm… (více)

Abrams nenatočí nové Star Wars digitálně

Abrams nenatočí nové Star Wars digitálně

25.08.2013

Posledním dílem ságy, která byla natočena na klasický 35 mm film, byla Skrytá hrozba. V Klony útočí a Pomstě Sithů už Lucas experimentoval s digitálními kamerami. Tvůrci Epizody VII (a dalších) však… (více)

Reklama

Reklama